Mijn situatie

TRIGGER WARNING - deze sectie gaat over suïcide, ofwel zelfmoord
Argus
Voornaamwoorden: Hij/Hem (Maakt niet uit)

Re: Mijn situatie

Bericht door Argus »

Kleine update,

Sinds ik dit vorig jaar september opgeschreven heb. Is er niet veel veranderd.

GGZ is de behandeling gestopt omdat ze geen beschikbaar personeel meer hebben. Ze hadden 3 psychiaters op de afdeling waar ik zat. Alle 3 zijn weg gegaan eind december. Wat betekend dat ik nu zonder behandelaar zit. Ik krijg alleen af en toe gesprekken met een verpleegkundige. En hij begrijpt mijn situatie niet. Maar dat gaat ook stoppen want hij gaat begin mei met pensioen. Wat betekend dat mijn behandeling bij de GGZ volledig gaat stoppen.

Waar ik op het moment heel erg ziek van word. Is dat omdat ik een man ben. Constant van mij word verwacht dat ik mijn emoties wegwuif. Ik heb mensen dit tegen mij horen zeggen. (Je moet je niet zo aanstellen), (Er gebeurd iedereen wel eens wat), (Kom op wees een vent en stel je niet aan), (Ben je nou een watje?) , (Je moet niet slachtoffer zijn maar dader(wat dit ook mag betekenen..)), (Je moet ophouden om in de slachtoffer rol te zitten), (Je bent te emotioneel). Mijn begeleider zei zelfs dat ik het voorbeeld moet nemen aan influencers zoals andrew tate(of al people....). Als je weet wie dat is dan weet je het. Maar dit is dus mijn omgeving. Maar ook mensen die mij moeten helpen. Mijn PGB/ZIN begeleider, Verpleegkundige bij de GGZ, Mijn moeder, Mijn broertje, Mijn Stiefvader, Mijn zus, Allemaal zeggen ze dit. Als ik het een keertje over mijn problemen heb.(Ik heb het er niet vaak met ze over). Oh en mijn begeleider kent een deel van het verhaal. En de GGZ kent het volledige verhaal. En toch zeggen ze dit tegen mij. Ik ben dik. Ik ben niet moeders mooiste. Ik heb echt het idee. Dat hierom niemand mij echt wil helpen. Ik zou mijzelf ook niet willen helpen als ik in de spiegel kijk...

Ik heb direct gevraagd om hulp. Met mijn trauma, ADHD, en mijn gevoelens over vrouw zijn. Daar werd alleen gezegd oh ja. Daar hebben wij wel programma's voor ect. Maar verder niets. Concreet willen ze het niet maken. Na maanden zeuren komt er niets van terecht. En nu kreeg ik te horen dat mijn behandeling dus in essentie stopt.

Hiervoor ben ik ook weer terug gegaan naar de huisarts. Die kon mij ook niet helpen. Officieel ben ik nog bij GGZ in behandeling. Die moeten eerst een brief sturen. Over de vraag of er alternatieven zijn(Die vergoed word door de verzekering). Het antwoord was nee. Dus over psychologische zorg. Zit ik een beetje met de handen in het haar. Het enige andere wat ik me nog kan bedenken is een online forum te vinden voor psychologische hulp. Dit is een transgender forum. Maar kennen jullie ook een forum waar mensen psychologische vragen kunnen stellen? Of advies kunnen zoeken?

De huisarts heb ik ook verteld van het vrouw willen zijn. Maar die nam het niet serieus en zei dat ik bij de GGZ moest zijn hiermee. Denkende dat dit een psychotisch probleem is(Is het grotendeels ook) . Mijn begeleider nam dit ook niet serieus. En vertelde me dat ik een gewoon een man moest zijn. En zei dat ik naar bepaalde influencers moest kijken(zoals tate maar ook een nederlandse). En ja ik ben niet van plan nog lang door hem 'begeleid' te worden. Ik wil gewoon eens door iemand(In RL) serieus genomen worden.

Iemand enig advies op mijn situatie? Want. Als ik eerlijk ben word het elke dag steeds moeilijker op te staan. Ik heb eigenlijk elke dag nu suïcidale gedachten. Mijn emoties kan ik moeilijker in de hand houden. Vaker moet ik huilen. Of heb ik woede uitbarstingen. Ik ben nu 28. Ik heb op het moment geen zin om 30 te worden..... Nog jaren zo doorgaan lukt me niet denk ik.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hou vol er komt geheid hulp (waarschijnlijk van Eva)
Irene
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Zoals ik lees krijg je niet echt goed advies uit je omgeving... ik denk dat ze niet begrijpen wat er in je omgaat? erg naar voor je.

Zelf kamp ik al decennia met sucidale gevoelens, en het is herkenbaar. Niet om het transzijn, maar om het gebrek aan begrip en ja zeker ook vanuit de maatschappij. Wat ik heb geleerd is dat suicide een tunnelvisie kan worden, en dat is gevaarlijk... je zou je kunnen afleiden van zulke gedachten, want hoe meer je eraan denkt hoe meer het een belevingswereld gaat worden. Als je bij de GGZ zit, dan zouden ze je hiermee kunnen helpen, soms is de GGZ wel laks en zien ze het niet. ...Weten ze van de gedachten? je zou er op kunnen aandringen dat je echt hulp nodig hebt, moest ik ook doen. Ik gebruik nu zelf ook anti-psychotica nadat ik psychosen heb gehad, omdat het me teveel werd. Nu ben ik weer op de betere hand. Er zijn verschillende fora over psychosen, zou je even moeten Googlen. Als je vroeg ingrijpt bij psychosen dan kun je sneller herstellen.

Mocht je een PM willen sturen voor een luisterend oor dan kan dat altijd!

Liefs,

Alexandra.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Tja, @Argus, da’s knap beroerd, als ik dat zo zeggen mag. Wij komen nèt van een nogal enerverende dag terug, maar morgenmiddag wil ik graag telefonisch contact met je. Zou je mij dan willen bellen op 085 2012 123?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)