SRS zonder volledige ontharing?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Gauloise »

Hallo allemaal,

de datum voor mijn SRS bij Kanhai nadert. Ik heb zelf vorig jaar in totaal zo'n 9 van de geadviseerde 10 ontharingsbehandelingen gedaan. Wat mij toen ook al opviel was dat het elke keer dat ik er wat langer tussen liet zitten heel veel haren weer terug kwamen. Ik ben nu zeker een jaar niet meer geweest, deels door een verhuizing en deels omdat ik zoiets heb van "Ja, nu gaat die tiende keer ook geen verschil meer maken". Hoe het er op het perineum uitziet, durf ik niet te zeggen, zo lenig ben ik niet. Maar dat "vierhoekje" in de schaamstreek wat ze laseren is weer aardig begroeit. Niet zoals de rest eromheen, er zijn wel degelijk een aantal haren weg (voorgoed zo lijkt het) maar er zit nog een flink aantal.

Kanhai zei hierover (hij heeft er niet naar gekeken trouwens) dat het geen probleem is; hij schraapt tijdens de operatie ook wat weg. Maar als het niet helemaal weg is, is er - ook met schrapen - een risico aanwezig dat er haren aan de binnenkant zullen groeien. Ik zit nu een beetje in een dilemma dus. Aan de ene kant wil ik het graag achter de rug hebben en aan de andere kant zie ik best wel tegenop om haargroei binnenin te hebben. Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben en/of wijsheid kunnen delen of advies kunnen geven wat het beste te doen in deze situatie?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Marije »

Ik was een grens geval. Tijdens mijn intake was 't ontharen nog verplicht. Ik heb ook 9x onthaart.

Kanhai vertelde achteraf dat hij nog wat had weggeschraapt.

Alles is netjes en geen haren waar t niet hoort.

Heb je wel om de vagina 3.0 gevraagd? Er gaan geruchten dat t nu standaard is maar ik moest er nog om vragen.

Succes in ieder geval en met vragen mag je altijd een pb sturen. Ik ben 8 maanden post op.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Gauloise »

Marije schreef: 17 sep 2023, 20:32 Ik was een grens geval. Tijdens mijn intake was 't ontharen nog verplicht. Ik heb ook 9x onthaart.

Kanhai vertelde achteraf dat hij nog wat had weggeschraapt.

Alles is netjes en geen haren waar t niet hoort.

Heb je wel om de vagina 3.0 gevraagd? Er gaan geruchten dat t nu standaard is maar ik moest er nog om vragen.

Succes in ieder geval en met vragen mag je altijd een pb sturen. Ik ben 8 maanden post op.
Hey, bedankt voor je antwoord. Had je na je eigen ontharing nog zichtbare haargroei ook?

Verder heb ik niet gevraagd om de "vagina 3,0". Wat moet dit inhouden? Toen ik er was zo'n twee maanden geleden, had ik hem wel gevraagd nadat ik wat had gelezen over nieuwe technieken en eventueel nat kunnen worden maar hij deed daar vrij vaag over en hield het erg op "ik kan niets garanderen". Hij maakte de indruk er niet heel erg op in te willen gaan dus heb ik het onderwerp maar gelaten. (Moet sws zeggen dat ik hem qua communicatie soms een beetje lastig vind)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Marije »

Net als jij ben ik niet lenig genoeg om precies te kijken wat "daar" zit maar ik had het hele gebied laten ontharen en er groeit nog steeds "iets". Ik heb 't nu denk ik een week of 6 niet geschoren en er groeien haren maar niet genoeg om e.e.a. te bedekken.

Vagina 3.0 is met zelf bevochtiging. Kanhai is/was dat aan het uitproberen. Ik heb ergens op dit forum erover gelezen en daarna gevraagd of ik 't ook mocht. Hij reageerde verbaasd en vroeg hoe ik wist waar hij mee bezig was. Het is bij mijn weten nooit bevestigd of hij het nu standaard heeft ingevoerd of niet, of dat hij (tijdelijk) er weer mee is gestopt. Bij mij werkt het in ieder geval prima en ik ben er wel heel blij mee.

Het is een vakman met een bepaald gevoel voor humor. Ik kan 't best met hem vinden.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Andastre »

Wees blij dames dat jullie er grotendeels vanaf zijn.

Toen ik het 22 jaar terug paar maanden voor mijn operatie aan de toenmalig hoofdchirug vroeg of dat
scrotale ontharing nodig was werd er nonchalant op gereageerd met nee is niet nodig nu zit ik er wel mee.
Ik weet ook niet mee hoe die man hete mischien dat Dawn het nog weet.

Ik heb in de loop der jaren veel zelf weg kunnen plukken maar lang niet alles :(.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Dawn »

Bij mij werd er niet eens over gesproken. Moet zeggen dat ik ook niet zo heel veel haargroei had. Mijn hoofdchirurg was Joris Hage die is een paar jaar later weggegaan. In de eerste jaren wel een paar haartjes eruitgetrokken. Nu zie ik niets van binnen. (Klein makeupspiegeltje) Daaromheen nog wel en dat trek ik er tegenwoordig zo nu en dan uit.
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Andastre »

Is diegene geweest na Hage dan geen idee meer wat zijn naam is maakt ook niet uit.

Maar het verbaasd mij niks dat jij hetzelfde hebt ervaren Dawn ging toen toch echt anders werd daar
niet bij stil gestaan. Blij zijn dames dat het nu verplicht is scheeld je hoop ellende.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Marica »

Ontharen, van dat kleine stukje was zo gebeurd na drie behandelingen. Kanhai keurde het direct goed, en zei ook, anders schraap ik het wel weg. Ik ben op 5 juli 2022 geopereerd, en daarna pas weet ik van een 3.0 versie. Hij deed er inderdaad erg vaag over, wat mij doet vermoeden dat het nog erg experimenteel was.

Ik hoef er ook niets meer over te weten, ik ben klaar met alles en ga verder met leven zonder controleafspraken. Ruim een jaar na dato is mooi zat wat mij betreft. Alles is naar wens, dus waarom nog controleren? Nee, geef mijn plekje maar aan een andere dame die blij is om geholpen te worden.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door SearchingLady »

Marica schreef: 20 sep 2023, 07:49 Ontharen, van dat kleine stukje was zo gebeurd na drie behandelingen.
Ik heb in november bij dokter Kanhai de intake voor de SRS. Hij gaf in een eerdere info avond steeds aan dat je niets meer hoeft te doen qua ontharing en wilde dus geen instructies of een diagram geven maar ik zou wel graag in ieder geval enkele laser sessies willen doen want alleen het scrapen vertrouw ik niet genoeg. Ik ben even benieuwd welk gedeelte door dokter Kanhai werd gevraagd om te ontharen. Ik lees dat het vaak gaat om het perineum.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: SRS zonder volledige ontharing?

Bericht door Irene_de_Vreede »

er staat een schetsje op de website van het AUMC
Irene