Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Dawn »

Dinsdag 26 september hoofdelijke stemming op verzoek van Wilders over deze motie van Baudet:

Debat (overig) -Algemene Politieke Beschouwingen (antwoord 1e termijn + rest)
De Kamer,
Gehoord de beraadslaging,
Constaterende dat steeds meer kinderen aan het twijfelen worden gebracht over hun geslacht en geaardheid,
En dat steeds meer kinderen besluiten om pubertijdsremmers en hormconblockers te nemen,
Spreekt haar zorg uit over deze trend, aangezien dit onomkeerbare behandelingen betreft
21 september 2023
waar kinderen -die immers beinvloedbaar zijn voor modetrends en LHBTQI+ propaganda - -hun leven lang spijt van zouden kunnen krijgen,
Roept de regering op met een voorstel te komen om deze behandelingen te verbieden voor minderjarigen,
En gaat over tot de orde van de dag.

Tekst motie
https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... 2023D38283
Titel motie
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2023D38283
Agenda 2de kamer voor 21september
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... nd_date%5D
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Eva »

Dat brengt levens in gevaar. Hier zullen we samen iets aan moeten doen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Gea
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2022, 18:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Gea »

Ben ik helemaal eens met jou Eva.
Alleen in je eentje doe je alleen weinig.
Helaas....
Het is mooi als je jezelf mag zijn.
Het is mooier als je jezelf kunt zijn.
:hbeat: :hbeat: :hbeat:
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Frederieke »

TiB schreef: 22 sep 2023, 11:00 Ben ik helemaal eens met jou Eva.
Alleen in je eentje doe je alleen weinig.
Helaas....
Zolang we dat denken zal de wereld nooit een betere plaats worden. Alleen al verkondigen dat ik nooit op FvD zal stemmen en waarom niet helpt.

Alle beetjes helpen, zeker als we het samen doen.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Danielle »

Ik vraag me af waarom je in vredesnaam de pubertijd wil remmen? De meeste jongeren willen daar zo snel mogelijk doorheen vanwege alle awkwardness in die periode.

Meneer potjeslatijn zal wel de puberteit bedoelen, maar dat staat er niet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Theunix »

Met groot meerderheid tegen gestemd zojuist.
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Dawn »

Als ik het goed zie is de motie verworpen. Kan nog niet de stemmingsuitslag zelf zien.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2023P16710

Sorry dubbelop! Uitslag in ieder geval mooooooi!
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Danielle »

Nog altijd 28 stemmen voor dat verbod. Waaronder de halve BBB, die net als Omtzigt een flauwekulstemverklaring opgingen over 'zorgelijk' en 'meer onderzoek noodzakelijk'. Het valt me mee dat Omtzigt tegen heeft gestemd, maar hij liet wel blijken stevig in het transfobe complothoekje te zitten.
Mijn transitieblog: Fading Gender
selena
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 nov 2012, 13:51
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door selena »

Het valt me op dat FvD nu doet alsof wij slachtoffers zijn van media enzo. En eerder probeerden ze ons te framen als moordenaars. Als ze nou gewoon eerlijk zeggen dat ze liever geen transgenders willen om persoonlijke redenen... Ik ken mensen in mijn omgeving die deze zorgen geloven.
Ik vind het in elk geval wel spannend hoe aankomende verkiezingen gaan uitpakken.

https://fvd.nl/nieuws/fvd-wil-verbod-op ... pvv-en-bbb

https://fvd.nl/nieuws/transgender-schie ... eim-houden
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Motie van het lid Baudet over behandelingen met pubertijdsremmers en hormoonblokkers verbieden voor minderjarigen

Bericht door Danielle »

Hoeveel mensen weten eigenlijk dat jongeren van 16 jaar volledig medisch zelfbeschikkingsrecht hebben en voor belangrijke zaken al vanaf 12 jaar?
Mijn transitieblog: Fading Gender