Graag vrouwelijke hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Graag vrouwelijke hormonen

Bericht door Andrea2 »

Caro schreef: 12 okt 2023, 09:36 Goedemorgen. Ik ben al veel keer bij de huisarts geweest voor informatie over vrouwelijke hormonen. En ook de vraag dat ze die willen voorschrijven. Maar de dokter weigert op alle manieren. Wil niet luisteren wat ik zeg. En wil ook geen doorverwijzen naar een arts ofzo. Hoe kan ik dit nu aanpakken? Zelfs niet naar een kliniek sturen. Ik weet even geen raad meer. Alles werkt tegen mijn ouders willen het ook niet. Maar ik wil verder met mijn leven. Groetjes carolien
Hoi, de veiligste methode om aan HRT te kunnen beginnen is via een transgender kliniek. Ik raad je aan naar een andere huisarts te gaan en daar dan om een verwijzing te vragen. Mijn huisarts verwees mij zonder problemen naar een transgenderkliniek nadat ik aan hem uitlegde dat ik aan de symptomen van genderdysforie leidde en er behoefte aan had om in transitie te gaan. ik weet zeker dat dat jou ook gaat lukken :)
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Graag vrouwelijke hormonen

Bericht door DominiqueB »

Misschien dat je met de uitslag van een zelf test al iets meer kunt bereiken?

https://www.autismedigitaal.nl/avn/onli ... ie-mannen/

Deze had ik gemaakt en heb die ook mee genomen naar het gesprek. Misschien dat dat je ook iets verder helpt.
Kwaad kan het volgens mij niet.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
Gebruikersavatar
Mevr B
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mar 2024, 19:35
Gender: Vrouw
Locatie: Zwervend door Nederland

Re: Graag vrouwelijke hormonen

Bericht door Mevr B »

Er zijn huisartsen die op basis van hun al dan niet religieuze vooroordelen dwarsliggen.
Hoe jammer dat is, de enige oplossing is een andere huisarts...
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
Tina32
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jan 2024, 13:19
Gender: Trans MtF

Re: Graag vrouwelijke hormonen

Bericht door Tina32 »

Hoi Carolien,

Wat vreselijk om te horen dat je huisarts het vertikt om een verwijsbrief te schrijven naar een gender kliniek. Iets wat misschien kan helpen voor de verwijzing is dat hier alleen maar een vermoede van genderdysporie op moet staan, en dus niets over de vraag om je in een transitie proces te zetten.
Voor de rest kan je ook nog rond bellen bij verschillende huisartsen of ze de verwijzing aan je willen geven aan je als passant. Voor huisartsen die misschien wat meer begrip voor LGBTQIA+ issues, kan je op de transineigenhand en prepnu lijsten kijken :)

Voor de rest kan je ook de trein of auto naar België toe pakken, en daar naar de huisarts of psycholoog toe gaan. Je moet dan wel zelf de kosten van de behandeling betalen, maar deze zijn (relatief) klein (paar honderd euro, geen maandelijkse kosten). Naar welke je toe kan gaan staat op het Belgische transgender info punt. Hiernaast kan je ook een recept bij GenderGP kopen, de kosten hiervan zijn wel een stuk hoger (paar honderd euro, en maandelijkse kosten).

Voor het illegale route raat ik je wel aan om producten te kopen die zijn gemaakt door een farmaceutisch bedrijf, zodat je precies weet wat er in zit. En voor de rest documenten zoals de SOC-8 te lezen om te weten wat je allemaal prescies nodig hebt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Groetjes,
Tina