Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Theunix »

Hi Gauloise,

Zo fijn deze tips en uitgebreid reacties, Dankjewel! Ik ga een aantal overnemen voor mijzelf. :D
Gauloise schreef: 05 jan 2024, 15:45 Ik had eerder moeten reageren om te zeggen dat je het beste Zilveren Kruis kunt hebben, ik heb die hele stoelendans bijna drie jaar gespeeld dus had je wat zoekwerk kunnen besparen. Sorry hiervoor!
No worries! Het is allemaal goed gekomen. ;) Ben zelf geintreseerd geraakt in het zorgsysteem. Zo erg dat ik wellicht na de operatie en herstel dit jaar een overstap ga maken van HORECA naar de zorgadministratie. Vind het allemaal heel intressant hoe het (soms belachgelijk) werkt. Maar goed, dat is allemaal voor later. Wellicht vind ik een mooie nieuwe functie bij mijn huidige werkgever.

Zit ondertussen onder op de 92,3kg.... bijna!
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Gauloise »

Theunix schreef: 11 jan 2024, 14:21 Hi Gauloise,

Zo fijn deze tips en uitgebreid reacties, Dankjewel! Ik ga een aantal overnemen voor mijzelf. :D
Even op deze tips terugkomend na mijn vorige afspraak met Kanhai: streep de tip van de honingzalf maar door. Die heeft hij zelf liever niet (mag wel, maar liever wat anders). Hij raadt zelf vitamine E creme aan, merk maakte verder niet uit zolang vit E de werkzame stof is. Ik heb dan zelf de neiging iets te vinden wat zo puur mogelijk is dus zit nog even te vergelijken tussen verschillende opties online. Hij raadde mij dit aan voor de wonden en littekens aan de buitenkant. Bij Marije had hij (als ik haar bericht in mijn thread goed heb gelezen) aangeraden om met vit E olie te dilateren dus ik vroeg daar nog naar, in mijn geval raadde hij dat juist af. Dit zou echter ook kunnen zijn omdat ik aan de binnenkant een gemene wond heb die een speciale zalf nodig heeft. Anyway, lang verhaal kort: vitamine E!
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Marije »

Ik moe(s)t met vitamine E olie masseren. Hierna kan ik zonder ander glijmiddel gelijk dilateren... of met de vibrator een stapje verder dan dat...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Gauloise »

Marije schreef: 14 jan 2024, 14:48 Ik moe(s)t met vitamine E olie masseren. Hierna kan ik zonder ander glijmiddel gelijk dilateren... of met de vibrator een stapje verder dan dat...
Dan heb ik het toch verkeerd begrepen of gelezen, Marije. Bedankt dat je er even op reageert en het recht zet.
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Esther91 »

Het Duitse Deumavan intim is een beschermende wondzalf met vitamine E. Heeft redelijk goede smerende eigenschappen voor dilateren. Niet goedkoop, wel een van de beste.

In Nederland is er vagisan (niet vergoed) en basiszalf (wel vergoed) te krijgen. De basiszalf bevat geen vitamine E maar heeft wel uitstekende smerende eigenschappen, zeer prettig voor het dilateren.

Voor littekens is het noodzakelijk om de opbouw van huidlagen te begrijpen. De levende huid wordt alleen van binnenuit gehydrateerd. De zogeheten hydraterende crèmes komen niet dieper dan de (dode) opperhuid. Je huid verliest altijd vocht aan de oppervlakte. Wat hydraterende crèmes werkelijk doen is de opperhuid dicht smeren en zo vocht in de diepere lagen laat opbouwen.

Littekens kun je niet op deze manier gehydrateerd houden want de huidbarriere ontbreekt, het vochtverlies is als roze of wit zichtbaar. Hoewel veel huisartsen uit onkunde anders beweren, heeft het vettig houden van littekens nauwelijks zin. Hoe vaak heb ik al de tip gekregen om wonden vettig te houden...

De hydratatie van binnenuit is er bij littekens wel (mits je voldoende drinkt etc), maar het litteken verliest heel veel vocht omdat de huid barrière nog onvoldoende is. Een niet of nauwelijks bestaande opperhuid kan ook nauwelijks versterkt worden met cremes voor hydratatie. Nogmaals, hydratatie begint van binnen uit. Zolang niet alle huidlagen in voldoende dikte zijn ontstaan heeft het aanbrengen van dergelijke crèmes ook geen zin. Zie de huid als bakstenen waar de creme het cement is. Als er te weinig bakstenen zijn gaat meer cement de huid niet voldoende kunnen helpen.

Wat wel helpt is een externe laag over het litteken leggen die een externe huidbarriere vormt. Het enige goede middel wat die eigenschap heeft is siliconen. Je kan medische siliconen tape of medische siliconen gel over de littekens smeren in het eerste jaar van het herstel, het doet echt wonderen. Al na een paar dagen wordt de roze verkleuring aanzienlijk minder, als in 80 of 90% ofzo.

De littekens blijven zo gehydrateerd, herstellen sneller en met minder kleurverschil.

Daarnaast zou ik altijd de littekens masseren om verklevingen onderhuids tegen te gaan.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Theunix »

Esther91 schreef: 14 jan 2024, 16:42 Het Duitse Deumavan intim is een beschermende wondzalf met vitamine E. Heeft redelijk goede smerende eigenschappen voor dilateren. Niet goedkoop, wel een van de beste.

In Nederland is er vagisan (niet vergoed) en basiszalf (wel vergoed) te krijgen. De basiszalf bevat geen vitamine E maar heeft wel uitstekende smerende eigenschappen, zeer prettig voor het dilateren.....

[...../....]

.... blijven zo gehydrateerd, herstellen sneller en met minder kleurverschil.

Daarnaast zou ik altijd de littekens masseren om verklevingen onderhuids tegen te gaan.
Hele fijne uitleg dit, dankjewel Esther! Even dubbel checken, bedoel je deze zalf: https://www.newpharma.nl/brands/deumava ... A4EALw_wcB?
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Theunix »

Hi HI Lieve Mensen,

Om met de deur in huis te vallen: IK BEN 90KG🥳

Vanmorgen tikte de weegschaal 90kg aan! De komdende week zal het nog wel een beetje fluctueren rond de 90kg. Toch denk ik eind volgende week onder de 90kg te kunnen blijven. Feest dus vanmorgen! Het zweten en zwoegen in de sportschool en het tellen van calorieën. Vertaald zich dan nu werkelijk uit naar resultaat. Heel fijn! Nu blijven vol houden en ik weet zeker dat ik door ga met sporten na de operatie en herstel. Hopelijk kan ik dan beginnen met mountainbike!

Belletje naar MKV
Dus in de middag heb ik meteen MKV opgebeld. Het was rustig aan de telefoon en kon snel doorgeschakeld worden met iemand van het genderteam. Wel heel leuk was dat zowel de eerste als tweede persoon die ik sprak en de reden vertelde waarom ik belde, het allebei super goed vonden en mij feliciteerde met het resultaat. Kleine en grote milestones mag je vieren! 🥂

Diegene van het gender team pakte mij dossier erbij en noteerde het een en ander. Zoals verwacht, word ik eerst nog een keer meegenomen in een MDO tussen MKV & De Vaart. De laatste was net geweest, helaas. Dus word besproken tijdens de eerst volgende overleg. Dat is 14 maart, 7 weken vanaf nu. Het klinkt lang, maar dat kan er nog wel bij. Ik wacht al sinds 12 oktober een soort van. Ik zie vooral het voordeel er van in. Ik kan nog een tijdje door sporten en fitter worden voordat ik de operatie in ga. Dat zal alleen maar beter zijn voor het herstel.

Na het MDO van 14 Maart (alles zal wel okey zijn), word ik z.s.m. gebeld voor een datum. Dat zal dan binnen 2-3 maanden zijn. Afhankelijk van een aantal factoren kan dat eerder of langer duren. Dus we wachten af. Ik heb wel gezegd dat de voorkeur uitgaat om voor de maand juni geopereerd te zijn. Dit i.v.m de warme maanden juli, augustus en (tegenwoordig) september. Ik heb niet zoveel zin om met 30 graden binnen te blijven zitten. :lol:

Het enige wat mijn nog een beejte zorgen maakt is het feit dat mijn pycholoog bij De Vaart weer is uitgevallen. De afspaak die ik had staan in januari is afgezegd. Tijdens dat telefoontje heb ik met een beetje moeite een nieuwe afspraak kunnen maken voor in februari. Het zal mij niet verbazen als die ook niet door kan gaan. Iedereen kan uitvallen, dus dat anzich is niet iets wat mij tegen zit. Vind het wel jammer, het zou fijn zijn om nog 1 of 2 sessies te hebben voordat ik word geopareerd. Om even te kunnen relatieveren etc, maar heel belangrijk is het ook weer niet. Het geen wat mij zorgen baart is dat ik straks niet word meegenomen tijdens het MDO omdat mijn pycholoog niet aanwezig is. MKV zei wel dat er dan meestal wel andere manier zijn of iemand anders neemt mijn dossier op zich. Zodat het allemaal wel door kan gaan en niet nog langer hoef te wachten. Toch ben ik er niet heel gerust op, aangezien er meerdere "kleine stapjes" bij De Vaart in het verleden vetraging opleverde bij mij. Pech hebben zeggen we dan maar.

Daarnaast werd ook even gecheckt of de verzekering die bekend is bij MKV nog klopte. Uiteraard niet, en ik vertelde dat overgestapt ben naar Zilveren Kruis. Nou, je hoorde een soort van opluchting door de telefoon. Daar waren ze blij mee! Een van de weinige verzekeraars waar ze een bevestiging van hebben dat er een contract is. Enige puntje was nog het DBC traject, daar kon diegene op dit moment niet veel over kwijt en zal ik later worden terug gebeld. Dat kon nog invloed hebben op de wachtijd. Dit had ik uiteraard al lang uitgezocht. 5 min. later werd ik dan ook teruggebeld met mededeling dat alles goed was. (uiteraad 🤓📝)

Al met al, weer heel vriendelijk en snel geholpen bij MKV. Dus al met al even wachten nog, midden maart hoor ik meer😁

Voorbereiding
Voorbereidingen gaan goed. Lijstje met spullen die ik wil/moet aanschaffen word steeds langer. Het zal tzt wel nog wat langer worden wanneer ik meer informatie krijg van MKV. Ik zal binnenkort het lijstje delen zodat andere er eventueel ook iets aan hebben.

Komend weekend staat de slaapkamer op het progamma om de schilderen. De kamer is klein. Het idee is dan ook om met 3 kleuren te werken. De kleur antraciet op de muur bij het hoofdeind van het bed, daar tegen over een lichter blauw kleur op de muur. De muur met het raam blijft wit. Hopelijk creëert dit een lichte maar toch wel knusse, rustige kamer. Zodat er een aangename sfeer onstaat tijdens het dilateren.
Na het schilderen gaan we opzoek naar fjallbo ikea meubels. Ik vind de hout-look met zwarte frame heel tof. Idee is om een smart TV met soundbar neer te zetten voor een stukje vermaak tijdens het dilateren. Daarnaast enkele kasten neer te zetten om daar spulletjes in te bewaren die ik nodig heb de eerste maanden. Aan de muren komt mijn collecite "nerd" art te hagen. Ik zal toch de komende maanden na de operatie dagelijks te vinden zijn in die kamer. Kan ik net zo goed gezellig maken😇

Obsessie
Vorige keer gaf ik aan dat het voelde alsof ik obsessief gedrag begon te ontwikkelen t.o.v. de operatie. Dit is niet veranderd, maar merk wel dat ik er meer controle over krijg en in kan zien dat het eigenlijk best wel logisch is. Op werk ga ik nu ook op een afdeling beginnen waar mijn intresse lig. Daarnaast ga ik een loopbaancoach traject volgen de komende maanden. Naast het feit dat ik ook weer meer werkt, helpt dit mee om niet altijd maar bezig te zijn met de operatie.

Wel begint er een soort ongeloof in mij op te komen over het feit dat het echt dit jaar gaat gebeuren! Het lijkt nog iets ontwerkelijks dat er straks iets anders tussen mijn benen zit dan wat ik nu heb. Af fijn, dat zal met de tijd wel meer dalen hahaha.

Nou, dat is het updatetje weer. Fijne avond iedereen👋🏻
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Marije »

Ik had hetzelfde probleem dat ik lang moest wachten op mijn MDO.

Wat ik toen gedaan heb is gebeld met mijn psycholoog en mijn endocrinoloog en van beide een schriftelijke bevestiging dat ze akkoord zijn.

Toen heeft de planning vast met potlood een datum gegeven en die is na het MDO definitief gemaakt.

Scheelde toch best veel tijd... en ik wilde juist graag in februari zodat ik de hele zomer kon genieten van het dartelen in jurkjes en (hele) korte spijkerbroekjes...

Succes met alles.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Esther91 »

Theunix schreef: 25 jan 2024, 21:28
Esther91 schreef: 14 jan 2024, 16:42 Het Duitse Deumavan intim is een beschermende wondzalf met vitamine E. Heeft redelijk goede smerende eigenschappen voor dilateren. Niet goedkoop, wel een van de beste.

In Nederland is er vagisan (niet vergoed) en basiszalf (wel vergoed) te krijgen. De basiszalf bevat geen vitamine E maar heeft wel uitstekende smerende eigenschappen, zeer prettig voor het dilateren.....

[...../....]

.... blijven zo gehydrateerd, herstellen sneller en met minder kleurverschil.

Daarnaast zou ik altijd de littekens masseren om verklevingen onderhuids tegen te gaan.
Hele fijne uitleg dit, dankjewel Esther! Even dubbel checken, bedoel je deze zalf: https://www.newpharma.nl/brands/deumava ... A4EALw_wcB?
Ja de bovenste, deze:

https://www.newpharma.nl/deumavan/49897 ... 125ml.html
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Mijn traject bij MKV (vaginaplastiek)

Bericht door Theunix »

Marije schreef: 26 jan 2024, 09:59 Ik had hetzelfde probleem dat ik lang moest wachten op mijn MDO.

Wat ik toen gedaan heb is gebeld met mijn psycholoog en mijn endocrinoloog en van beide een schriftelijke bevestiging dat ze akkoord zijn.

Toen heeft de planning vast met potlood een datum gegeven en die is na het MDO definitief gemaakt.

Scheelde toch best veel tijd... en ik wilde juist graag in februari zodat ik de hele zomer kon genieten van het dartelen in jurkjes en (hele) korte spijkerbroekjes...

Succes met alles.
Goeie tip! Super fijn dat MKV en de rest van de zorgveleners zo meewerkend zijn. Verkleind ook weer de wachtijden voor iedereen.

Gezien mijn persoonlijke situatie, vind ik de huidige planning wel goed. Naast het feit dat ik niet weet of mijn pyscholoog weer aan het werk is. Zit ik ook nog in een re-intergratie traject op werk. Dit zal eind maart afgerond zijn en word ik ook weer 100% betergemeld. Als ik dan binnen 4 weken weer ziekmeld (aka operatie) dan word het gezien onder dezelfde ziekte verloop als mijn Burn-Out. Dit heeft weer consequenties met het doorbetalen van mijn salaris. Dat zal dan zakken naar 80% doorbetalen. Dus als het mee zit, dan word ten tijde dat ik de operatie heb en hersteld daarvan, 95% doorbetaald. Dat is even fijner dan de 80% :lol:
Ik kan nog een keer met mijn werkgever rond te tafel of dit op een andere manier kan. Echter heb ik vorige jaar in mijn rol als manager, ook al een keer moeten vechten voor een medewerker die een mastecomie kreeeg. Kon helaas niks voor die medeerker betekenen en die moest zich ook ziekmelden. (Waar blijft het landelijke transitie verlof!)

ZZP'er zijn heeft zo zijn voordelen I guess. ;)
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)