Verzekeringen 2024

Psychologen en procedures
Bloemetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2023, 18:10
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Verzekeringen 2024

Bericht door Bloemetje »

Ik lees altijd een boel over verschillende soorten verzekeringen en vergoedingen voor operaties zoals SRS en FFS. Momenteel zit ik bij CZ alleen ik heb geen idee of zij goed zijn voor transpersonen, voor gelaatsontharing had ik geen problemen bij ze. Inmiddels gaan we richting het eind van dit jaar en met het vooruitzicht van mijn traject is het van belang dat ik bij een goede verzekering zit.

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende zorgverzekeraars? Welke moet ik echt vermijden en welke zijn staan bekend als goed?
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Esther91 »

CZ is dit jaar heel slecht geweest, en dat is niet alleen omdat ik zelf problemen met hen had.

Ook Brigitte Meijer uit het VUMC gaf aan dat CZ momenteel echt helemaal geen goede keuze is. Wel gaf ze daarbij aan dat het weleens wisselt wie nou ok is en wie je helemaal moet mijden. Daarbij vertelde ze dat het echt ligt aan de personen die in de top zitten. ZK was voor 2023 een van de betere (voor haar).

In het algemeen genomen is er geen enkele goede verzekeraar. Het is matig, slecht of iets daartussenin.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door halla »

Ik ben nu met Ohra aan het vechten... Sorry, Ohra, voor jullie criteria, maar ik ben passabel genoeg, maar nadat ik zelf alle laser betaald, wil ik echt dat jullie nu de rest betalen.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Josh »

Ik zit bij FBTO Basis Vrij.
Begon met een restitutieverzekering en dat werd ergens midden in het jaar gewijzigd naar een combinatiepolis. Aangezien ik al in behandeling was bij PsyTrans, werd nog wel de volle 100% vergoed. Dat zal volgend jaar nog maar 75% zijn, maar omdat ik nu 1x in de 3 maanden ongeveer nog een gesprek heb zullen de kosten maar iets van €20 per keer zijn die ik zelf moet betalen dus is het voor mij niet meer waard om over te stappen naar een andere verzekeraar met restitutiepolis want dan zou ik €20 per maand meer betalen voor de verzekering dus ben ik uiteindelijk duurder uit.
Mastectomie ook gedaan en werd ook 100% vergoed.
Ze betalen snel uit, meestal binnen 1-2 werkdagen staat het al op mijn rekening na het indienen van een zorgnota.
Heb geen enkele problemen gehad tot nu toe en ben tevreden met de klantenservice, dus ik blijf deze combinatiepolis behouden omdat mijn ervaring nu goed is met FBTO dus ik wil niet overstappen en eventuele problemen voor mijzelf veroorzaken.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Nienkevanrijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2021, 16:08
Gender: Vrouw

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Nienkevanrijn »

Zit ook bij FBTO

ze hebben zo goed alles alles vergoed en netjes afgehandeld kwa transitie

Voor mij een hele goede verzekering
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Ronja »

Zuivere restitutiepolisbij fbto. Nergens problemen mee, alles wordt vergoed.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Emma »

4 december komt Transvisie met een goede vergelijking.
Transvisie start op maandag 4 december met de campagne “Goed verzekerd 2024 in”
Met dit initiatief proberen wij onze doelgroep goed geïnformeerd het overstapseizoen in te gaan.

Een zorgverzekering die aansluit bij de behoefte van de patiënt kan al een hoop hoofdpijn voorkomen. Helaas is de keuzevrijheid steeds meer in het geding nu dat de twee grootste zorgverzekeraars stoppen met het aanbieden van een restitutiepolis.

Het alternatief, de combinatiepolis dekt niet altijd volledig de zorgkosten. Hierdoor kunnen transgender personen met een lager inkomen niet meer zelf bepalen waar ze hun zorg afnemen of genieten van de gewenste zorg.

Transvisie hoopt door de juiste informatie beschikbaar te stellen ook deze groep mensen te kunnen helpen alsnog tot de juiste zorg te komen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door jowsr »

Ik heb net een restitutiepolis afgesloten bij Mensis en nu blijken ze geen contract te willen sluiten met Buro Jij en doen ze moeilijk, zie link:

https://www.burojij.nl/tarieven-vergoeding/

Zijn er mensen die ervaring hebben met de resititutiepolis van a.s.r. of aevitae?

Ik hoor het graag! Ervaringen met Mensis zijn ook van harte welkom.

Groetjes,
Jowser (die/hen/hun)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door Emma »

Als het echt een restitutiepolis is, maakt dat contract niet uit. En als het wel uit zou maken heeft het al helemaal geen zin naar ASR te kijken. ASR is opgeschoven van een van de beste verzekeraars voor genderzorg vroeger naar een van de meest waardeloze nu. Zie ook wat BuroJIJ op de website over ASR schrijft...

Met een polis van een van de andere verzekeraars zou je, als je geen echt andere bijzondere zorgkosten verwacht, met BuroJIJ zelfs met een naturapolis af kunnen. Verwacht je nog andere kosten? Voor bijvoorbeeld MKV geldt dat je geen restitutiepolis hoeft te hebben, zij nemen genoegen met wat de naturapolis uitkeert (als dat niet te weinig is... dus dat moet je wel navragen, zie https://mkvelsen.nl/vergoeding)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
jowsr
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2023, 11:18
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hun

Re: Verzekeringen 2024

Bericht door jowsr »

Ik verwacht in 2024 geopereerd te worden bij Dr Van Loenen, vandaar de restitutiepolis