Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door Esther78 »

Wat een drama! Daar word je niet vrolijk van.
Succes! Ik hoop ook dat het nu snel geregeld is...
Sophie123
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2023, 13:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door Sophie123 »

Hier de laatste update. Het is eindelijk gefixt en ik heb net genoeg tijd om een nieuw paspoort aan te vragen voor de verkiezingen.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door Dawn »

Pffff net op tijd: GEFELICITEERD!!!
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door Esther78 »

Van harte!!!
jessicaoud97
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2023, 02:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door jessicaoud97 »

Momenteel heb ik hetzelfde probleem dat het relatief lang duurt met de Gemeente Utrecht dat het al meer dan drie weken duurt. Mijn geboorte gemeente heeft het al verwerkt en de nieuwe geboorte akte ook al opgestuurd
jessicaoud97
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2023, 02:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door jessicaoud97 »

Momenteel heb ik hetzelfde probleem dat het relatief lang duurt met de Gemeente Utrecht dat het al meer dan drie weken duurt. Mijn geboorte gemeente heeft het al verwerkt en de nieuwe geboorte akte ook al opgestuurd
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Geslachtswijziging BRP verwerkingstijd

Bericht door Fiona »

Ik heb mijn historische gegevens ook laten overschrijven tot mijn geboortedatum. Anders staat je oude geslacht en oude namen nog vermeld zoals je kan zien bij je persoonsgegevens in Mijn Overheid vóór de datum van je geslachtsverandering. .

De oorspronkelijke (geslachts)gegevens blijven in de BRP bewaard onder ‘historische gegevens’ en komen naar voren bij bijvoorbeeld een huwelijk. Een transgender persoon kan het College van B&W van de woongemeente schriftelijk verzoeken om deze historische gegevens definitief uit de BRP te verwijderen. Wanneer de historische gegevens eenmaal zijn verwijderd, kunnen deze later niet meer worden hersteld! Als je als transgender man of als non binair persoon nog zwanger wilt worden, kun je deze gegevens beter niet laten verwijderen.

Wanneer historische gegevens worden verwijderd uit de BRP, dan werkt dat door naar de persoonslijsten van gerelateerde (ouders, (ex)partner(s) en kinderen) . Ook bij hen worden de historische gegevens verwijderd. Betrokken kunnen een verzoek indienen om dit terug te draaien.