Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door MichelleB »

"I never thought leopards would eat MY face", says woman who voted for "Leopard eating faces party".

En toch hoop ik dat je een fijne dag hebt, Fay. Waar mensen je niet misgenderen, je geen discriminatie kent en geen zorgen hebt. Je eigen intolerantie is verrekte jammer
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Sweta
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mar 2023, 07:54
Gender: Vrouw

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Sweta »

Het is jammer dat die man nooit in gesprek komt met niet-politiek gekleurde transgenders. Hij krijgt alleen maar onzin om zich heen. En ik snap wel dat niemand staat te wachten op een school vol met regenboogpropaganda. Iedereen zijn eigen geaardheid verder. Maar zoals ik hoor gaan scholen wel te ver met LHB. Seks is voor mij ook iets wat ik mijn kinderen vertel dat het volgens Godswil binnen het huwelijk bedoeld is tussen man en vrouw. En mensen mogen uiteraard zelf bepalen of zij dat anders doen.

Verder is het nodig en terecht dat transkinderen ook transrechten hebben, zoals het recht op puberteitsremmers. Dat kan ik als transpersoon alleen maar bevestigen. Baudet en de FvD horen zich niet te bemoeien met psychisch medische zaken. En dat geld ook voor andere politieke partijen zoals D66. Want je doet het niet voor een ander, nee, je doet het voor jezelf. Thierry moet zich bezig houden met politieke zaken en niet met transgenders.

Politiek moet er voor transgenders alleen zijn om het voor ons makkelijker en beter te maken. Niet moeilijker.
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Hal »

niet-politiek gekleurde transgenders
Beetje lastig om een niet-politiek-gekleurde transgender te moeten zijn als de politiek (waaronder Baudet) hun best doen om hun politieke macht te gebruiken om ons het leven onmogelijk te maken, he? Dan is alles wat je tegen ze zegt namelijk direct bewijs van het idee dat je 'politiek gekleurd' bent, ook als je alleen maar zegt 'laat me met rust, maak geen beleid over mij'.
En ik snap wel dat niemand staat te wachten op een school vol met regenboogpropaganda.
Dat gebeurt dus ook niet - is een verzinsel van homofobe en transfobe mensen die een stok zoeken om ons mee te slaan of die niet willen dat hun kinderen iets leren waardoor ze kritisch naar hun ouders kijken. Kinderen vertellen dat LHBTI-ers bestaan en dat normaal is, is geen "propaganda".
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Danielle »

Sweta schreef: 08 nov 2023, 08:48 Maar zoals ik hoor gaan scholen wel te ver met LHB.
Met hoeveel leraren heb jij gesproken? Want zoals ik jouw post lees klinkt het alsof je de conservatieve stemmingmakerij rondom de Week van Lentekriebels of Paarse Vrijdag napraat.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Sweta
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mar 2023, 07:54
Gender: Vrouw

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Sweta »

Danielle schreef: 08 nov 2023, 09:53
Sweta schreef: 08 nov 2023, 08:48 Maar zoals ik hoor gaan scholen wel te ver met LHB.
Met hoeveel leraren heb jij gesproken? Want zoals ik jouw post lees klinkt het alsof je de conservatieve stemmingmakerij rondom de Week van Lentekriebels of Paarse Vrijdag napraat.
Erger nog, we hebben het zelf moeten aanhoren van de kinderen binnen onze families. Ik ben niet tegen seksuele voorlichting, maar het tonen van bepaalde handelingen en normaliseren daarvan is waar wij tegen zijn. Ook al zijn dat illustraties. Het gaat tegen religieuze principes in.

Ik snap dat er andere mensen zijn die daar anders over denken en dat wil ik ook respecteren. Daarom ben ik voor verschillende soorten scholen ook voor gelovige transgenders die scholing en hun religie veilig wensen te practiseren in scholen waar zij zich veilig voelen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Emma »

Probleem is dat op confessionele scholen de grootste gemene deler regeert en er over het hele land daardoor maar een handjevol scholen zal zijn dat veilig is voor transkinderen. Daarmee zijn die scholen, tenzij je ouders zo met je meevoelen dat ze voor je verhuizen, onbereikbaar. Kans is groter dat je ouders je dan naar een openbare school laten gaan, waardoor de confessionele scholen de indruk hebben dat het bij hen helemaal niet speelt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sweta
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mar 2023, 07:54
Gender: Vrouw

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Sweta »

Hal schreef: 08 nov 2023, 08:57
niet-politiek gekleurde transgenders
Beetje lastig om een niet-politiek-gekleurde transgender te moeten zijn als de politiek (waaronder Baudet) hun best doen om hun politieke macht te gebruiken om ons het leven onmogelijk te maken, he? Dan is alles wat je tegen ze zegt namelijk direct bewijs van het idee dat je 'politiek gekleurd' bent, ook als je alleen maar zegt 'laat me met rust, maak geen beleid over mij'.
En ik snap wel dat niemand staat te wachten op een school vol met regenboogpropaganda.
Dat gebeurt dus ook niet - is een verzinsel van homofobe en transfobe mensen die een stok zoeken om ons mee te slaan of die niet willen dat hun kinderen iets leren waardoor ze kritisch naar hun ouders kijken. Kinderen vertellen dat LHBTI-ers bestaan en dat normaal is, is geen "propaganda".
Ik ben in iedergeval niet politiek gekleurd. Ik snap niet waarom mijn transzijn niet met rust gelaten wordt. Wat ik heb is een medisch/psychische zaak. Het zou de wereld in feite niks moeten aangaan. Ik voel me er niet bij thuis dat ik over een kam wordt geschoren met allerlei letters die over seksuele geaardheden gaan. Uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf weten. Ik weet niet wat LHBTI is. Ik voelde me gewoon ongelukkig in het jongenslichaam waarmee ik geboren was. Ik was jaloers op meiden. Ik verlangde naar een man, maar dan als vrouw. Ik kreeg ooit een boek omdat ik slecht was in relaties (Mannen komen van mars, vrouwen van Venus) en vond het maar vaag. Ik identificeerde me toen in het mannenrol en er klopte niks van. Nu begrijp ik waarom. En ik ben gelovig. Ik wil de wil van De Schepper volgen. Rot op met politiek. Ik haat deze wereld.

Thierry Baudet zou met mij eens moeten praten. Onder het genot van een goed smakende mokkapot koffie met bonen van Smits&Dorlas en een traditionele tiramisu. Mij kan hij wel vertrouwen en ik weet zeker dat het hem bevalt.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Danielle »

Sweta schreef: 08 nov 2023, 14:48 Thierry Baudet zou met mij eens moeten praten. Onder het genot van een goed smakende mokkapot koffie met bonen van Smits&Dorlas en een traditionele tiramisu. Mij kan hij wel vertrouwen en ik weet zeker dat het hem bevalt.

"I never thought leopards would eat MY face,' sobs woman who voted for the Leopards Eating People's Faces Party."
Mijn transitieblog: Fading Gender
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Annelee »

Bestaat er 1 ander medisch onderwerp waarbij politici zo erg op de stoel van de dokter gaan zitten?
Dit onderwerp hoort bij medici thuis niet bij politici.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Baudet reageert bij NOS-debat op vragen non-binair persoon

Bericht door Danielle »

Abortus is dat andere ding waarbij politici het beter denken te weten dan de medici. Vooral oude hetero mannen die blijkbaar nog nooit een vrouw van dichtbij hebben gezien, of als ze wel seks hebben alleen met het licht uit onder de dekens voor de voortplanting.

In mindere mate euthanasie, daar is de betwererigheid minder medisch maar vooral moralistisch.
Mijn transitieblog: Fading Gender