Voor het eerst naar buiten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jolijn
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2023, 21:05
Gender: Onzeker

Voor het eerst naar buiten

Bericht door Jolijn »

Hallo allemaal, vanavond heb ik de stap genomen om volledig als vrouw verkleed naar buiten te gaan. Ik dacht bij mezelf ik doe het gewoon. Nog niemand in mijn omgeving weet er nog van dus het was best een grote stap. Het was dan wel donker en ik ging ff snel met de auto tanken maar ik vond het erg dapper van mezelf. :D
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door Dawn »

Hoi Jolijn, gefeliciteerd met deze stap die je gezet hebt!
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door Andastre »

Gefeliciteerd met je stap, zie dit als een grote overwinning voor jezelf en put daar kracht uit :).
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door Marije »

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je 't binnenkort gaat zien als "gekleed" in plaats van "verkleed". Je bent de vrouw die je bent!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
R..
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2023, 20:01
Gender: Trans MtF

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door R.. »

Stoer van je!
Zelf ben ik vorige week wat bescheiden begonnen.
Ik heb toen een in een vrouwenjeans boodschappen gedaan.
Zelf vraag ik me af of een vrouwenbroek wel zo opvalt.
Toen ik bekenden tegen kwam ging me hart wel sneller slaan. Niemand weet nog iets.
Het afgelopen jaar wel mijn haar laten groeien.

De kleding die ik normaal droeg slijt en moet dus nieuwe kopen.
Iedere keer als er iets kapot gaat dan is het weer twijfel tussen vrouwenkleding of wat ik normaal zou kopen. Ondertussen heb ik bijna twee lades van de vier vol met vrouwenkleding.
Laatst unisex schoenen gekocht. Ben ze nu aan het inlopen voor straks de hele dag aan. Ze hebben de look van vrouwenlaarzen.
In de zomervakantie voor eventuele controle door de douane nog ondergoed gekocht die ik voorheen altijd droeg. Zoals het er nu uit a.s. zomervakantie weer langs de douane, komende tijd even kijken hoe ik dat ga doen.
Heb begin januari intakegesprek.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door Marije »

Ver voor mijn transitie had ik als ik door de douane ging al vrouwenkleding aan onder mijn trui en spijkerbroek... en in de handbagage...

Ja, ik ben heus wel eens gecontroleerd, so what... die gasten zien wel meer malligheid.

Na mijn transitie zit er een vibrator in de handbagage, ja... die is ook al eens gevonden in de scan.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door EvelienArts »

Goed van je dat je de eerste stapjes zet. En ja zie het als gekleed gaan en niet verkleed;).
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
RoosRoos
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 okt 2023, 13:46
Gender: Onzeker

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door RoosRoos »

Dapper hoor.
En een wijze chinees sprak eens: een reis van 1000 kilometer begint met een eerste stap.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Gebruikersavatar
Christa
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2022, 14:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Gelderland

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door Christa »

Wat goed van je, ik kom nog niet heel veel verder dan mijn tuin maar merk laatste weken wel de behoefte om mij niet altijd meer te gaan verkleden in mannenkleding als ik verder dan rondom mijn huis ga. Wel ga ik gewoon met dames jeans naar de winkels en zo maar dat valt nauwelijks op weet ik inmiddels.

@R.. . Ik ben wel benieuwd ook naar die unisex laarsjes. Ik kan dat nog maar moeilijk vinden maar zou mij wellicht kunnen helpen met de stappen.

Helemaal gekleed zoals ik er thuis bij loop (meestal met een rok of jurk) en dan met de auto weg en tanken vind ik zeker dapper en misschien zou dat ook een 1e vervolg stap voor mij kunnen zijn dank je wel voor dit idee.
Groetjes Christa
:hbeat: Besef: Mijn identiteit zit tussen mijn oren niet tussen mijn benen. :hbeat:
R..
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2023, 20:01
Gender: Trans MtF

Re: Voor het eerst naar buiten

Bericht door R.. »

Van Jolijn is zeker dapper. En een idee. Aangezien er bij mij straatverlichting voor de deur staat, voor mijn gevoel ook een uitdaging. Anderzijds zit niet iedereen continu voor het raam te kijken. Tenminste, mag ik hopen.
In een jurk ben ik niet verder gekomen dan achter het huis. Al zou ik het ook wel prettig vinden om in een jurk over straat te kunnen. Heb het verlangen wel maar de vrijheid nog niet. Denk er soms aan om even naar Zwolle te gaan om daar in een jurk te gaan wandelen.

Van de jeans klopt. Ga die ook gewoon in mijn vrije tijd dragen. Straks dus ook met vrouwenkleding en – ondergoed door de douane. Wat Marije ook zegt: de douane ziet wel meer malligheid. Nu mijn kleding voor mannen slinkt heb ik voorgenomen om alleen nog voor het werk mannenkleding te kopen. Heb de laarzen al gewoon naar het werk aan.

De laarzen zijn: Dr Martens 1460 leren laarzen.

Ga binnenkort alles tegen een vriend vertellen. Het zou me ook niet verbazen als iedereen al zoiets van mij verwacht.
Groetjes,