SRS in Thailand en genitale ontharing

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Wolfy_girl »

Emma schreef: 27 nov 2018, 23:49 Vraag is wel, waarom die orchi als je de SRS al aan het plannen bent?
Ik plan nog niks, ik kijk alleen rond. Ik zie de SRS als de "finishing touch" wanneer ik de FFS en eventueel wat andere kleine dingen al gedaan heb.

Echter begin ik de bijwerkingen van de Cypro goed zat aan het worden, en met de huidige wachttijden denk ik niet dat ik binnen een half jaartje al de FFS kan doen. Vermoeidheid en depressie zijn grote factoren die bij mij spelen en ik durf wel te stellen dat de Cypro daar flink aan mee werkt, zo niet daar grotendeels voor verantwoordelijk is. Het blijft chemische rommel en ik wil het liefst niet nog langer dan een jaar daar aan vast zitten.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door SophiaW »

Dr Sutin vond het heel fijn dat er onthaard was.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door SophiaW »

Dr. Sutin werkt trouwens bij PAI, ze voeren de ‘traditionele’ srs uit. Dit is de meestgebruikte techniek die over de hele Wereld gebruikt wordt, maar dan ook nog door een top chirurg voor een goede prijs. Diepte, gevoel, en uiterlijk zijn perfect. Herstel is wel erg zwaar, maar het dilatie schema is wel fijn (2x 30m per dag voor een jaar). Dit is belangrijker dan je vooraf denkt want dit heeft een grote impact op je dagelijkse leven na je srs.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Anon20190508 »

SophiaW schreef: 28 nov 2018, 02:57 Dr. Sutin werkt trouwens bij PAI, ze voeren de ‘traditionele’ srs uit. Dit is de meestgebruikte techniek die over de hele Wereld gebruikt wordt, maar dan ook nog door een top chirurg voor een goede prijs. Diepte, gevoel, en uiterlijk zijn perfect. Herstel is wel erg zwaar, maar het dilatie schema is wel fijn (2x 30m per dag voor een jaar). Dit is belangrijker dan je vooraf denkt want dit heeft een grote impact op je dagelijkse leven na je srs.
Even inbreken, maar ik ben net wakker en ik zat dit te lezen van: twee keer dertig meter per dag??????? :o het duurde beschamend lang voor ik bedacht dat het 30 minuten was :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Emma »

Wolfy_girl schreef: 28 nov 2018, 01:25 Echter begin ik de bijwerkingen van de Cypro goed zat aan het worden.
Nou ja, cypro is natuurlijk niet het enige middel. Wat zegt je endo, op welke dosis zit je, en wat doen lagere doses? (Geen idee of je dat hier al eens genoemd hebt, ik heb ff geen tijd om dat op te zoeken... ;) )
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Wolfy_girl »

Emma schreef: 28 nov 2018, 11:46
Wolfy_girl schreef: 28 nov 2018, 01:25 Echter begin ik de bijwerkingen van de Cypro goed zat aan het worden.
Nou ja, cypro is natuurlijk niet het enige middel. Wat zegt je endo, op welke dosis zit je, en wat doen lagere doses? (Geen idee of je dat hier al eens genoemd hebt, ik heb ff geen tijd om dat op te zoeken... ;) )
Ik heb zelf eigenlijk weinig zin om het probleem te verplaatsen. Of ik nou mijn lever verwoest met Cypro, of een hartverzakking krijg door de Spiro... Ik vind ze allebei niet gewenst dus ik stop het liever zo snel ik kan.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Ylse »

Wolfy_girl schreef: 29 nov 2018, 14:06
Emma schreef: 28 nov 2018, 11:46
Wolfy_girl schreef: 28 nov 2018, 01:25 Echter begin ik de bijwerkingen van de Cypro goed zat aan het worden.
Nou ja, cypro is natuurlijk niet het enige middel. Wat zegt je endo, op welke dosis zit je, en wat doen lagere doses? (Geen idee of je dat hier al eens genoemd hebt, ik heb ff geen tijd om dat op te zoeken... ;) )
Ik heb zelf eigenlijk weinig zin om het probleem te verplaatsen. Of ik nou mijn lever verwoest met Cypro, of een hartverzakking krijg door de Spiro... Ik vind ze allebei niet gewenst dus ik stop het liever zo snel ik kan.
Je hebt dat spul helemaal niet nodig, Ik kreeg na een paar maanden het advies om er gewoon mee te stoppen. Dat is mij uiteindelijk wel goed bevallen.

Mij werd verteld dat er eigenlijk niet een duidelijke reden is dat je cypro of spiro moet slikken. De enige mogelijke reden die het heeft is je onvruchtbaar maken en je mannelijke driften onderdrukken. Dus je kan best zonder.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Wolfy_girl »

Ik vertrouw mijn dokters erop dat zij weten wat het beste is voor een succesvolle transitie. Ik denk niet dat zij Cypro voor de leuk voorschrijven, maar dat het wel degelijk een rol speelt in de medische transitie. Ik ben bekend met transvrouwen die zonder anti-androgeen de transitie doorlopen, maar het aantal gevallen hier van zijn naar mijn idee nog steeds minimaal en ik wil niet mijn transitie op het spel zetten door als een soort proefkonijn te functioneren (voor mijn gevoel).
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Emma »

Het is een gewoonte om een anti-androgeen voor te schrijven. In dit deel van de medische wetenschap wemelt het nou niet bepaald van de progressievelingen. Dat je een orchi wilt is omdat je naar eigen zeggen de cypro niet wilt. Waarom vertrouw je de artsen op dat punt dan niet? Precies.

Je kunt de T ook onderdrukken door een passende dosis E. En veel mensen die cypro gebruiken kunnen na verloop van tijd toe met een vrij lage dosis, bijvoorbeeld 10mg.

Dit forum is niet bedoeld om medisch advies te geven, maar mensen goed geïnformeerd bij een arts binnen laten stappen is iets wat we wel kunnen doen. Het is jouw lijf, jouw afweging, maar het voelt een beetje alsof je het ene probleem door een ander probleem wilt vervangen, en dat andere probleem is niet noodzakelijkerwijs eenvoudiger op te lossen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS in Thailand en genitale ontharing

Bericht door Emma »

Hier staan ook wel een paar heldere dingen:

https://www.reddit.com/r/asktransgender ... ns_wanted/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]