SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Anon210210
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:31
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon210210 »

Nisss, allereerst nog een goed herstel gewenst! En dankje voor het delen van jouw ervaringen!

Dat plekje wat ik bedoelde is die "g-spot", die hij aanlegt. Hij neemt een klein stukje van de eikel, maakt de zenuwen los en plaatst een stukje ervan in het vaginaal kanaal om daar wat erogeen gevoel aan te leggen.

Doet hij dat bij iedereen standaard? Benieuwd of het de moeite waard is, vandaar. Denk dat dat anders is dan waar jij over spreekt Nisss. Ik begrijp dat hij op basis van zijn ervaring altijd zoekt naar methoden om zijn technieken te verbeteren. Dat waar jij over spreekt is wat (anders) nieuws denk ik? Ook interessant hoor.

Dat plekje waar ik over sprak heeft hij over gepubliceerd ( https://link.springer.com/article/10.10 ... 016-0620-2 ) In theorie klinkt het interessant. Ben benieuwd of het in de praktijk ook daadwerkelijk opleeft aan die verwachtingen.

Nogmaals veel sterkte met het herstel, keep us posted. Ben benieuwd. In de algemeenheid, tevreden overigens?
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

FlyLynn bedankt voor je reactie. Ik denk dan dat het inderdaad iets nieuws is.

Vandaag ging dilateren met nr 2 heel goed en makkelijk. En nr 3 bijna helemaal erin. Gebruik van amandelolie ipv glijmiddel op waterbasis is toch fijner.

Ik ben tevreden in de zin van dat ik eindelijk ben geopereerd. Hoe het zal gaan komende dagen/weken/maanden weet ik niet. Ik hoop dat de pijn die ik soms voel snel en goed verdwijnt. Wat ik ook hoop is dat er geen complicaties zullen optreden. Time will tell.

Vanavond nog een sessie en ik kijk echt uit naar mn afspraak met dr. Kanhai morgen.

Keep y'll posted dears.
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door MaviPembe »

Plastisch chirurg Kanhai, R.C.J.
Plastisch chirurg

Geslacht
Man
Werkzaam bij
Noordwest Ziekenhuisgroep, locatie Alkmaar, Alkmaar

Medische Kliniek Velsen, Velsen-Noord
Zijn deze gegevens onjuist of onvolledig? Meld het hier
Er zijn 47 waarderingen.
94% beveelt deze zorgverlener aan.

https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgv ... ng/pagina3
==========

Hebben jullie het hier over deze chirurg?
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Collette »

MaviPembe schreef: 16 sep 2020, 15:18 Plastisch chirurg Kanhai, R.C.J.
Plastisch chirurg

Geslacht
Man
Werkzaam bij
Noordwest Ziekenhuisgroep, locatie Alkmaar, Alkmaar

Medische Kliniek Velsen, Velsen-Noord
Zijn deze gegevens onjuist of onvolledig? Meld het hier
Er zijn 47 waarderingen.
94% beveelt deze zorgverlener aan.

https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgv ... ng/pagina3
==========

Hebben jullie het hier over deze chirurg?
Ja, het gaat inderdaad over deze chirurg.
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Collette »

FlyLynn schreef: 15 sep 2020, 14:54
Dat plekje wat ik bedoelde is die "g-spot", die hij aanlegt. Hij neemt een klein stukje van de eikel, maakt de zenuwen los en plaatst een stukje ervan in het vaginaal kanaal om daar wat erogeen gevoel aan te leggen.

Doet hij dat bij iedereen standaard? Benieuwd of het de moeite waard is, vandaar. Denk dat dat anders is dan waar jij over spreekt Nisss. Ik begrijp dat hij op basis van zijn ervaring altijd zoekt naar methoden om zijn technieken te verbeteren. Dat waar jij over spreekt is wat (anders) nieuws denk ik? Ook interessant hoor.

Dat plekje waar ik over sprak heeft hij over gepubliceerd ( https://link.springer.com/article/10.10 ... 016-0620-2 ) In theorie klinkt het interessant. Ben benieuwd of het in de praktijk ook daadwerkelijk opleeft aan die verwachtingen.
De g-spot doet hij volgens mij standaard ja. Persoonlijk ben ik daar erg blij mee (en mijn vrouw ook :D ), functioneert heel erg goed. Soms zelfs iets te goed? ;) En het "natter worden" waar Nisss het over heeft, is voor zover ik toen begrepen heb één van de laatste dingen die hij heeft toegevoegd/verbeterd aan zijn techniek voor de SRS die hij steeds doorontwikkelt. Geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt, die man is echt een kunstenaar, en het werkt echt!
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Anon210210
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:31
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon210210 »

Nisss schreef: 15 sep 2020, 21:11 Ik ben tevreden in de zin van dat ik eindelijk ben geopereerd. Hoe het zal gaan komende dagen/weken/maanden weet ik niet. Ik hoop dat de pijn die ik soms voel snel en goed verdwijnt. Wat ik ook hoop is dat er geen complicaties zullen optreden. Time will tell.
Die tevredenheid klinkt bekend, al kan ik er zelf nog niet over meespreken. Benieuwd naar de uitkomst van jouw afspraak morgen!

Merk dat ik het moeilijk vind om te kiezen. Er is best veel keuze qua chirurgen tegenwoordig in NL (en met name) BE en daarbuiten. Ergens heb ik soms het idee dat (en dan spreek ik over NL/BE) het allemaal grotendeels op hetzelfde neerkomt. Sowieso qua techniek, daarom heb ik niet echt het idee dat er een chirurg met kop en schouders boven uit steekt voor mij (een heel contrast met FFS, waar ik dat voorkeursgevoel wel heel sterk had).

Tussen NL en BE zie ik nuance verschillen: niet het bed uitkomen voor 5 dagen in BE versus al sneller proberen te mobiliseren in NL. Dat soort dingen.

Kanhai wijkt wel wat af van de lijn overigens. Bij hem merk je wel dat hij gedreven is met proberen te innoveren, kleine variaties te maken. Zoals die "g-spot" en zoals dat "natter kunnen worden" wat omschreven werd. Is het omdat hij zich dat kan permitteren met zijn ervaring? Is het zijn drang om te innoveren en perfectioneren? Kiezen andere chirurgen liever voor de vaste en meest stabiele manier? I don't know, een open vraag zonder eenduidig antwoord.

Aan de andere kant hoor ik ook wel weer complicaties, ontevredenheid over esthetiek, dat soort dingen bij echt alle chirurgen. Wat maar weer eens de onvoorspelbaarheid en complexiteit van de operatie aan toont, iets wat we moeten accepteren als we de OK binnen rollen...
Anon210210
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:31
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon210210 »

Collette schreef: 16 sep 2020, 16:45 De g-spot doet hij volgens mij standaard ja. Persoonlijk ben ik daar erg blij mee (en mijn vrouw ook :D ), functioneert heel erg goed. Soms zelfs iets te goed? ;) En het "natter worden" waar Nisss het over heeft, is voor zover ik toen begrepen heb één van de laatste dingen die hij heeft toegevoegd/verbeterd aan zijn techniek voor de SRS die hij steeds doorontwikkelt. Geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt, die man is echt een kunstenaar, en het werkt echt!
Dat klinkt als een heel tevreden klant ;)

Meteen ook de reden waarom ik wrs. voor Kanhai wil gaan. Mocht het om wat voor een reden niet bevallen, kan het desnoods altijd eruit in een revisie, andersom kan weer niet! Er is relatief weinig te verliezen, behalve wat voormalig eikel weefsel. Echter, ik neem aan dat de reguliere clitoris weinig te lijden heeft onder die techniek? Alsin, denk niet dat het gevoel daar drastisch minder is door dat het gebrek van het stukje weefsel hij dus elders geplaatst heeft?

Benieuwd naar zijn "natter worden". Ik zie hem ergens in Oktober, ga er zeker naar vragen...
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

Hierbij mijn bericht over mn 1e controle
De volgende controle is over 2 maanden.

Het is goed verlopen en hij was content met hoe het er nu uitziet. Het is nog opgezwollen en zijn advies was om mn v te masseren. Volgens Kanhai helpt het om de zwelling sneller te kunnen verminderen. Ook adviseert hij om nu al te gaan ontdekken (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik ben nu 9 dagen geleden geopereerd. Het doet nog pijn en gebruik al wel minder pijnstillers. Dus gewoon proberen as we go dan maar (en rustigg).

We hebben het gehad over dilateren. Nr 3 gaat er voor ong 11cm erin denk ik. Het laatste stukje krijg ik er nog niet in. Hij gaf aan dat hij me een kleine 14cm diepte heeft kunnen geven. 'Ik lees online dat sommigen het iets kunnen uitrekken', zei ik. Hij vertelde mij dat het misschien kan maar 18cm zou onmogelijk kunnen zijn. Zelf ben ik content als ik 14cm diepte zou hebben. Even aankijken dus.

Hij gaf ook aan om vanaf nu m'n V 1x p dag te wassen (ipv elke keer na dilateren ofwel 2x p dag). Ik gebruik zelf amandelolie dus opzich zou het niet uitmaken. Met amandelolie is het dilateren veeeeel fijner trouwens. Het is ook minder plakkerig.

..
Trouwens heb dilatalieset besteld van usa van het merk Soul Source ( GRS Vaginal Dilators) . Hierbij heb ik maatje1, 3 en 4 besteld. Mijn reden is dat ik vind dat pelvision dilatalieset (Feminaform) die je van Velsen mee krijgt (vu raad deze ook aan) en het nr 2 toch aan de korte kant is. Het is verder mooi, stevig en van kunstof maar nu komt het. Ik kom niet diep genoeg met nr 2 vind ik. Heb het idee om het wijder te kunnen maken en dieper te kunnen gaan (max), je smalle lange nodig hebt. Kanhai was het daarmee eens.
Hopelijk wordt de bestelling snel en zonder extra kosten geleverd. (crossed fingers) :whistle:

I'll keep you all posted - x -
trinax
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2020, 20:00
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door trinax »

Hi @Nisss hoe gaat heg nu met je herstel?
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

Hi Trinax (en de rest),

Herstel gaat goed. Nu enkele weken verder en de pijn is minder. Het voelt nog blauw aan daaronder op bepaalde plekken en een O heb ik nog niet kunnen bereiken. Wel is er met elke dag meer gevoel en is het nu al, mits ik in de goede mood ben, lekker. Ik merk ook op dat ik zelf daaronder nat kan worden. Of het voldoende is weet ik niet. Er is voor zover ik zie twee kleine wondjes nog en enkele hechtingen die nog niet zijn opgelost.
Er is nog wel zwellingen volgens mij maar het is al aardig afgezakt.

Qua diepte kom ik op ong 13 - 13,5 cm geloof ik. Wie weet kan ik het met tijd iets meer uitrekken.
vanaf vandaag dilateer ik als volgt:
- nr3 feminaform pelvision (diameter = 32mm, lengte = 13,5cm +/- > voor 10-15 min)
- groene van soul source (diameter = 35mm, lengte = 23cm totaal* > voor 10 min)
- nr 4 (grootste) feminaform pelvision (diameter = 37mm, lengte = 16cm +/- > voor 10 min)
Totale tijd dilateren = 35min

Link groene van soul source: https://www.soulsource.com/collections/ ... ors-size-3.

* Ik heb trouwens alles van soul source gekocht (paars, blauw, groen en oranje). Het mag wel wat kosten (ong 180-250 euro totaal) maar het is het wel waard. Tot aan de eerste stipje is het 9,1cm geloof ik en elke stipje is 1,27 cm. Ik kom hiermee tussen de 4e en 5e stipje. Ik hoop binnenkort oranje te kunnen gebruiken. die heeft namelijk een diameter van 38,1mm.

soul source grs setje:
Afbeelding

pelvision feminaform setje:
Afbeelding
-

mocht er nog vragen zijn laat even een berichtje achter. :hbeat:

- x -