SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
JoannaCanFixIt
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2020, 12:56
Gender: Trans MtF

SRS met dr Kanhai

Bericht door JoannaCanFixIt »

Ik ben op bezoek voor informaties over dr Kanhai en zijn resultaten
Ik weet dat hij is een ervaren chirurg maar ik heb geen foto's gezien.
Waar kan ik meer leren over Kanhai?
enkele getuigenissen van zijn patiënten?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Eva »

Vier jaar geleden ben ik bij hem onder het mes geweest. Ik had een kleine wens waarop het VUmc een Pavlov-reactie "dat doen wij niet" gaf. Foto's zal ik niet tonen (heb ik niet eens) maar het resultaat mag er zijn. Ik ben er heel blij mee, vooral dat knopje, als je begrijpt wat ik bedoel. Staat bij mij 400 Volt op, geloof ik...
Hij is overigens wel een mannetje hoor.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
JoannaCanFixIt
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2020, 12:56
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door JoannaCanFixIt »

@Eva dank u wel voor antwoord
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Collette »

Dr. Kanhai heeft op 9 maart dit jaar mijn vaginaplastiek en borstvergroting tegelijkertijd gedaan en ik ben daar uitermate tevreden over!
Het ziet er nu na inmiddels 4 maanden erg mooi en natuurlijk uit en zo voelt het ook. Over de functionaliteit van bepaalde plekken heb ik, net als Eva, niets te klagen. Alles werkt ruimschoots naar behoren ;) Daarnaast heb ik er weinig pijn aan gehad en herstelde het snel.
Ook de informatievoorziening vooraf en de nazorg vind ik echt fantastisch, zeer persoonlijke aanpak en er wordt goed naar je geluisterd en met je meegedacht.
Mocht je meer willen weten, mag je mij uiteraard een pb sturen.
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2952
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Marica »

Goed om te lezen dat Dr Kanhai zijn vak verstaat. Ik sta daar ook op de rol voor de SRS namelijk.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

Mijn operatie staat gepland op 7 sept. Ik zal je wel een update geven. Vergeleken mdt VU ben ik van mening dat hij meer durft. Hij zegt ook dat hij alle material om zo maar te zeggen gaat gebruiken. 13cm qua diepte is makkelijk haalbaar zegt hij. Tot slot hij voert de operaties 2x per week. Hij raadt aan om borstvergroting en srs tegelijk te doen want dan ben je klaar. Nu heb ik al via een andere kliniek borstvergroting gedaan dus zal ik alleen gaan voor srs.

Goed om te weten.. Tijdens corona piek ging hij wel voorzichtig door met de operaties. Dus kans dat het niet doorgaat door corona is klein. Bij VU staat gender operaties op een lagere prio door corona merkte ik.
Anon210210
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:31
Gender: Trans MtF

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon210210 »

Intussen ben ik er ook eens op gesprek gegaan, ik was positief verbaasd. Goede indruk van 'm op het eerste oog. Hij neemt écht de tijd voor je en dat vond ik super. Begreep dat hij zelfs op die twee dagen ook twee vaginoplastieken per dag doet! Aan ervaring geen gebrek dus...

Over de dames die er geweest zijn, uit de posts hier lees ik dat het "extra plekje" in het neovaginaal kanaal dat hij maakt bevalt? Het was de eerste keer dat ik er van hoorde en online zag ik dat hij ook een van de weinige (al dan niet enige) is die dat doet. Opvallend dat er soms zo weinig uitwisseling lijkt (?) te zijn tussen chirurgen over nieuwe technieken.

Vooral even benieuwd hoe jullie dat plekje ervaren, lijkt me toch dat je hoofd er (neuraal) even aan moet wennen dat het van een naar twee plekjes gaat? Was dat vreemd? Is het op momenten niet té gevoelig? Vooral benieuwd naar jullie ervaringen!

Los van dat bewuste plekje, leek hij mij esthetisch ook wel zijn vak te verstaan... Tevreden over de looks?

Nisss, veel sterkte volgende week!
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

Hi,

Ben dus vorige week maandag geopereerd en nu thuis aan het helen. Herstel gaat goed. Ik loop elke dag 20 min buiten. Pijn (dilateer sessie excpuded) is vanaf vandaag (dag 6 na operatie) minder. Ik heb ook besloten om minder pijnstillers te gebruiken (3x 100mg).

Opvallende punten
Ik vind het bijzonder dat dr. Kanhai 1x p dag dilateren 30min eerste half jaar adviseert terwijl VU 2x per dag 30min voor 1 jaar adviseert en daarna pas afbouwen..
Wellicht dat 1x inderdaad bij zijn techniek voldoende is. Ik ben eigenwijs dus doe het 2x per dag en dat wil ik aanhouden voor een halfjaar.

@flylynn: ik heb aan dr. Kanhai gevraagd om het extraatje (natter kunnen worden) die hij uitprobeert te doen. Hij zei dat hij het kan weghalen indien je achteraf toch niet goed vind. Volgens mij is dat wat jij bedoelt met "extra plekje"? Tot de dag van vandaag weet ik niet wat het is wat hij doet. Hij wilt het niet delen is zn geheimpje zegt hij. Dit zodat hij kan ijken of het beter is of niet in vergelijking met zonder.

Dilateren
Ik doe het 2 x 30 min. Ochtend en avond. Je krijgt bij Velsen gratis het setje (bij vu moet je ervoor betalen). Het gaat om de "Feminaform" van Pelvitec bv.

Maten 2 en 3
Op dit moment krijg ik maatje 2 er best snel goed erin. Dit doe ik nu voor 15 min. En nr 3 (overige 15/20min) gaat er nu voor 3/4 erin. Het is pijnlijk en ontspannen is nog wel een issue bij mij soms. Goudentip: gebruik veel veeeel glijmiddel en ga in stukjes naar binnen terwijl je uitademt. Als ik uitadem lijkt het wel alsof mn bekken enz tot rust komen. Ook helpt persen (niet te veel).

Ik hoop dat ik het goed doe maar het is best pijnlijk als ik nr 2 voor 10 min erin heb (helemaal tot het vaatje). Het is te omschrijven als branderige pijn. Ik denk dat dat komt door wondjes ofzo??
Nr 3 moet ik echt langzaam en opbouwend erin doen. Ik doe dit in stapjes en laatste 2-3 min probeer ik het nog meer erin te doen.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

*situatie zero bij een vriendin (srs door dr. Kanhai) *
Ik ken iemand nu die na 3 maanden niks meer erin krijgt. Kon eerst wel 3 goed erin krijgen en daarna ging het bergafwaarts. (ofwel stenosis volgens mij). Heeft iemand dit ook gehad? En kan het komen door roken? (zij rookt, ik rook niet}. Toen ze het vertelde schrok ik. Ze deed het namelijk ook 2x. Haar reactie is dat elk lichaam anders geneest. Ik snap niet hoe een opening zomaar dicht kan groeien? (enig idee ladies? )

Lastly... A. s. Woensdag heb ik een controle afspraak. Indien er nog specieke vragen zijn van jullie hoor ik het graag.

(lange bericht uit. Lol)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Anon20210626 »

Een paar tipjes.

Als je in je kussens lig , til je bekken iets op dmv rug en benen en kantel je bekken iets omhoog en daarna alles weer neerleggen . Alles is nu iets rechter .

Als je de dilator inbrengt kan je wel naar onder en niet naar boven vanwege het schaambeen . je kan voorzichtig iets druk geven op de dilator , aan de bovenkant .

Ademhalen is passief, de zwaartekracht doe het meeste werk . Als je ademhaalt , til je met je middenrif je borstkas op waardoor de longen zich vullen . Hierdoor ontstaat er ook iets minder druk op de organen beneden en is er iets meer ruimte....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Nisss »

Bedankt voor de tips.

Ik zie trouwens type fouten in mn bericht (sorry) zoals 3 x 100mg paracetamol. Moet natuurlijk zijn 3 x 1000mg (2 pillen van 500mg).

Succesje gisteren avond/nacht (ik nam mijn tijd), kreeg ik nr 3 er bijna helemaal in (11cm denk ik). Gaandeweg begin ik achter te komen wat wel en niet voor mij werkt.

Vandaag ga ik het proberen met amandelolie ipv glijmiddel. Ben benieuwd hoe het daarmee gaat.