Klaar voor SRS?

Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Anon20180501 »

Idem voor mij. Je helemaal kunnen overgeven, de warmte ervaren en intens genieten van passionele liefde, daar verlang ik al 15 jaar naar. Het mag voor mij ook met een vrouw zijn, als ik zelf maar fysiek 100% vrouw ben.

Seksualiteit staat dan wel los van genderidentiteit maar spelen beide een belangrijke rol in mijn transitie en (de rest van) mijn leven. Ik ken de risico's die er aan vastzitten en die spelen niet eens alleen op fysiek vlak maar ook in de relationele sfeer. Zal ik wel ooit een lieve (vaste) partner kunnen vinden die met mijn verleden kan leven :roll: (Ondertussen word ik er ook niet jonger op ;) ). Als ik me vanwege de bestaande risicos niet zou laten opereren weet ik zeker dat ik er later spijt van zal krijgen, dat risico loop ik liever niet.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Alexandra »

Dat begrijp ik wel Daniela.

Ik weet dat het moeilijk zal worden om een man te vinden die voor mij gaat. Maar al zou ik nooit een man kunnen vinden voor een relatie, dan is het nog mogelijk om het vertier toch wel elders te krijgen. Zij het dan alleen op plat seksueel gebied. Ik heb daar totaal geen problemen mee, zodra het niet anders kan. Je moet toch wat... maar met een vrouw is voor mij niet echt een optie. Ik zou niet weten hoe, en ik kan het totaal niet plaatsen.
Laatst gewijzigd door Alexandra op 27 sep 2012, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Alexandra »

Gwendolyn schreef:Sasha, heb ik dat gedeelte overgeslagen? Je neemt mij de woorden als het ware uit mijn mond. Naast alle andere reeds gedane argumentatie, is het ook voor MIJ zeer zeker de wens om geslacht gemeenschap met een man te hebben. ;) 8-) Daar heb je als vrouw gewoon een vagina voor nodig. Hopelijk komt dat er nog van. :D

Gwendolyn
O, kan zijn dat ik er overheen heb gelezen. :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Anon20180501 »

Ik schreef niet voor niets een (vaste) partner, Sasha. Vast tussen haakjes omdat ik net als jij niets tegen een one night stand heb. Nog niet eens wanneer het mij wel gegund is een vriend)in) te vinden waar ik meer mee deel dan alleen 'platte seks' en beschuit. Maar nooit stiekem.

Klinkt het alsof ik van het padje af ben geraakt als ik zeg dat ik het gek vind dat niet iedereen biseksueel of lesbisch is??? Ja, behoorlijk! :)

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Gwendolyn »

Zelf ben ik ook biseksueel 8-) maar dat wist ik pas zeker nadat ik als pre - op een man ontmoette waarbij het onverwacht en niet gezocht, tot intimiteiten kwam. 8-) Maar buiten seksualiteit, zou ik een man of vrouw, trans wat dan ook, een andere mens als liefhebbend levens partner willen. De eenzaamheid vreet aan mij, als roest aan een auto.

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Alexandra »

Daniela schreef:Ik schreef niet voor niets een (vaste) partner, Sasha. Vast tussen haakjes omdat ik net als jij niets tegen een one night stand heb. Nog niet eens wanneer het mij wel gegund is een vriend)in) te vinden waar ik meer mee deel dan alleen 'platte seks' en beschuit. Maar nooit stiekem.

Klinkt het alsof ik van het padje af ben geraakt als ik zeg dat ik het gek vind dat niet iedereen biseksueel of lesbisch is??? Ja, behoorlijk! :)

Liefs, Daniela
O, okew ;)

Weet niet of het gek klinkt. Ieder zo z'n voorkeur. Kan me er totaal geen voorstelling bij maken dat ik op hetzelfde geslacht zou vallen. Zowel vrouw bij vrouw als man bij man. Misschien wel op liefdesniveau, maar qua seks kan ik het niet bevatten. Ik dacht eerst dat ik misschien Bi was, maar dat is toch echt niet het geval, daar kwam ik achter na wat soul-searching. Ik zie vrouwen voornamelijk als concurrentie (heftige concurrentie) en moet er niet aan denken om daar dan iets mee in bed te gaan doen na een SRS, ik zou ook niet weten hoe dat dan gaat? wat doe je dan met elkaar? ik heb er geen voorstelling bij, en dat is logisch omdat ik me aangetrokken voel tot mannen en alles wat daar omheen hangt.

:)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Kim-NL »

Het idee dat ik ooit seksueel contact ga hebben (ook wanneer ik mijn SRS heb gehad) is op dit moment nog zo ondenkbaar! ik ben zo onzeker. Laatst sprak een jongen me aan in de kroeg en ik klapte volledig dicht. Ik kon alleen heel schraal antwoorden op zijn vragen en vervolgens was het weer over. :oops:
Mijn stem maakt het ook wel lastig
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Alexandra »

Kim-NL schreef:Het idee dat ik ooit seksueel contact ga hebben (ook wanneer ik mijn SRS heb gehad) is op dit moment nog zo ondenkbaar! ik ben zo onzeker. Laatst sprak een jongen me aan in de kroeg en ik klapte volledig dicht. Ik kon alleen heel schraal antwoorden op zijn vragen en vervolgens was het weer over. :oops:
Mijn stem maakt het ook wel lastig
O dat begrijp ik wel. Het is ook een soort van tweestrijd voor me. Aan de ene kant heb ik een gruwelijke hekel aan mensen (en mannen!) gekregen en aan de andere kant blijft ik een Mens, een sociaal wezen die ook verlangens heeft, ook naar een man, en vind ik ze stiekem lief en schattig en een beetje "liefig sullig". :P
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Jannet V »

Op het moment dat ik uit mijn kooitje kroop was ik klaar voor SRS. Vanaf dat moment ben ik mijn lichaam gaan zien als een tussenoplossing waar ik heel erg goed voor moest zorgen. Voor het eerst sinds het begin van mijn pubertijd durfde ik weer kritisch in een spiegel te kijken, alleen dat tussen mijn benen is iets waar ik nooit aan gewend ben. Of ik na een SRS ooit nog aan een seksuele relatie toekom? Ik denk het niet. Het zwaar beladen foute gevoel in bed vanuit mijn huwelijk heeft zich heel erg diep genesteld, die zwabberende losbandigheid heeft geestelijk zijn stempel gedrukt. Intimiteit gaat voor mij voorlopig niet verder dan het knuffelniveau en daar geniet ik van, dan voel ik de wederzijdse vrijheid. En vrijheid is het grootste goed in deze wereld.
Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Klaar voor SRS?

Bericht door Silvia_weg »

Sasha schreef:
Daniela schreef:Ik schreef niet voor niets een (vaste) partner, Sasha. Vast tussen haakjes omdat ik net als jij niets tegen een one night stand heb. Nog niet eens wanneer het mij wel gegund is een vriend)in) te vinden waar ik meer mee deel dan alleen 'platte seks' en beschuit. Maar nooit stiekem.

Klinkt het alsof ik van het padje af ben geraakt als ik zeg dat ik het gek vind dat niet iedereen biseksueel of lesbisch is??? Ja, behoorlijk! :)

Liefs, Daniela
O, okew ;)

Weet niet of het gek klinkt. Ieder zo z'n voorkeur. Kan me er totaal geen voorstelling bij maken dat ik op hetzelfde geslacht zou vallen. Zowel vrouw bij vrouw als man bij man. Misschien wel op liefdesniveau, maar qua seks kan ik het niet bevatten. Ik dacht eerst dat ik misschien Bi was, maar dat is toch echt niet het geval, daar kwam ik achter na wat soul-searching. Ik zie vrouwen voornamelijk als concurrentie (heftige concurrentie) en moet er niet aan denken om daar dan iets mee in bed te gaan doen na een SRS, ik zou ook niet weten hoe dat dan gaat? wat doe je dan met elkaar? ik heb er geen voorstelling bij, en dat is logisch omdat ik me aangetrokken voel tot mannen en alles wat daar omheen hangt.

:)
hoe kan het zijn dat je je totaal geen voorstelling kunt maken op hetzelfde geslacht te vallen terwijl je pre transitie tientallen vriendinnen had...
Klinkt heteronormatief op n bepaalde manier. Nu kun je alleen maar een vrouw worden die op mannen valt. Dus net zo worden als je exvriendinnen?

Ik val al mn hele leven op mannen maar ik ga zelfs flexibeler om met eventuele bigevoelens die ik mogelijk zou hebben dan jij. Het lijkt wel of je de man in jezelf en daarmee zijn voorkeur voor vrouwen in jezelf probeert weg te dringen...

pre transitie niet op mannen vallen en post transitie wel...heel merkwaardig...niets mis mee...zolang je jezelf maar niet voor de gek houdt...

Je klinkt nl soms nogal radicaal in je behoefte fysiek te veranderen ( srs zonder gevoel ) hopelijk verwacht je niet dat je radicaal gaat veranderen qua wensen verlangens en persoonlijkheid.

Je zegt hier echt iets vreemds Sasha en iets waarvan ik vind dat je er beter over na zou moeten denken. Zeggen dat je je niets kunt voorstellen van seksuele relatie van een man en een man of tussen twee vrouwen...dat is echt merkwaardig. Kun je je er niets bij voorstellen omdat je alleen bekend bent met heteroseksuele seks en liefde...?
Dat staat los van je seksuele voorkeur...het is zeer waarschijnlijk dat je post transitie weer op vrouwen valt...als je dan daarom met jezelf in de knoop raakt is het wel iets om nog even dieper over na te denken lijkt me.

ohja en bedenk je ook dat de "buitenwereld" n contact tussen een TS en een man nog vaak ziet als een homoseksueel contact ipv heteroseksueel.