En dan ook nog uit zichzelf vragen: hoe wil je aangesproken worden? Nou! ….heaven!
Gender-blijheid
-
Pienter_Spreeuw_Riet
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Re: Gender-blijheid
Moment van gender-blijheid vandaag gehad als je in een totaal nieuwe omgeving volledig jezelf kunt zijn. Niemand vragen stelt en je gewoon ziet voor wie je bent.
En dan ook nog uit zichzelf vragen: hoe wil je aangesproken worden? Nou! ….heaven!

-
Vief_Zeester_Woud
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Gender-blijheid
Na het boodschappen doen bij de Jumbo wordt ik besprongen door iemand van Oxfam.
"Mevrouw, wat vind u ervan als iemand in de gevangenis komt als die zich niet thuisvoelt in diens lichaam of een andere sexuele geaardheid heeft?"
Ik was met stomheid geslagen en wist niet wat ik moest zeggen. Ik kwam gewoon niet uit mijn woorden anders dan dat ik dat natuurlijk verschrikkelijk vind.
Wat had ik moeten zeggen? Meneer, u praat met iemand die zelf zich niet lekker voelde in diens lichaam?
Nou ja... het was een bijzondere ervaring.
"Mevrouw, wat vind u ervan als iemand in de gevangenis komt als die zich niet thuisvoelt in diens lichaam of een andere sexuele geaardheid heeft?"
Ik was met stomheid geslagen en wist niet wat ik moest zeggen. Ik kwam gewoon niet uit mijn woorden anders dan dat ik dat natuurlijk verschrikkelijk vind.
Wat had ik moeten zeggen? Meneer, u praat met iemand die zelf zich niet lekker voelde in diens lichaam?
Nou ja... het was een bijzondere ervaring.