Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Maartje-nb
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Hi lieve mensen,

Ik denk ik start even een vrolijke topic.
Vaak zijn we aan het kijken naar hoe het anders had kunnen zijn, wat niet goed gaat, hoe lang dingen duren etc… etc…
Dus laat ik eens een vrolijke tegenhanger hiervoor in het leven roepen: gender-blijheid.

Lijkt me een leuk idee als we onze juich-momenten, toffe situaties en positieve dingen die we meemaken hier kunnen opschrijven… hoe leuk is dat?

Ik begin meteen even met een voorbeeld van vandaag die ik meemaakte:

Ik stond in de Albert Heijn en ik stond bij de zuivel afdeling en wilde melk pakken.
Maar er stond een meisje voor die koelceldeur. Haar moeder zei: ga eventjes opzij lieverd want diegene wil er bij. Vlak voor het woord diegene hoorde ik een subtiele korte pauze, waaraan ik hoorde (en zag) dat ze me van boven naar beneden scande, en resoluut koos voor de neutrale aanspreekvorm. Nou! Ik kon haar wel een dikke knuffel geven. Een groot bewijs weer hoe makkelijk je het kunt maken en hoe je de dag van een non-binair persoon weer helemaal vrolijk maakt. Ik zag dat ze me echt oprecht met respect wilde behandelen. Ik lachte haar vriendelijk toe en ik kreeg een lieve lach terug toegeworpen. ❤️❤️❤️

Ik ben benieuwd naar jullie gender-blijheid vandaag 👍🔥

Liefs, Maartje xxx
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gender-blijheid

Bericht door Marije »

Wat leuk. Ik denk er met enige regelmaat aan hoe lastig het is als je non-binair bent hoe mensen dan moeten weten hoe je wilt aangesproken worden.

Er is trouwens al een jubelhoekje op het gesloten gedeelte van het forum...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Demitri
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2022, 16:13
Gender: Trans FtM

Re: Gender-blijheid

Bericht door Demitri »

Wat mij vooral de laatste tijd blij maakt is dat als ik naar mezelf kijk, en dan niet vanuit een spiegel, maar gewoon omlaag, dat ik mezelf er geweldig uit vind zien.
Ik heb een vrouwelijk lichaam, maar door hoe mijn kleding valt is er niks van mijn vrouwelijk figuur zichtbaar en zie ik mijzelf als man. Dit geeft mij een zelfvertrouwen boost wanneer ik naar beneden kijk.
Als ik in de spiegel kijk heeft het deels hetzelfde effect, maar door mijn vrouwelijk gezicht toch ook totaal niet.
Daarom gewoon het simpele happy moment bij het naar beneden kijken hahah
Maartje-nb
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Demitri schreef: 09 nov 2022, 15:10 Wat mij vooral de laatste tijd blij maakt is dat als ik naar mezelf kijk, en dan niet vanuit een spiegel, maar gewoon omlaag, dat ik mezelf er geweldig uit vind zien.
Ik heb een vrouwelijk lichaam, maar door hoe mijn kleding valt is er niks van mijn vrouwelijk figuur zichtbaar en zie ik mijzelf als man. Dit geeft mij een zelfvertrouwen boost wanneer ik naar beneden kijk.
Als ik in de spiegel kijk heeft het deels hetzelfde effect, maar door mijn vrouwelijk gezicht toch ook totaal niet.
Daarom gewoon het simpele happy moment bij het naar beneden kijken hahah
Oh ja dat herken ik ontzettend. Dat je echt kunt genieten van hoe leuk je eruit ziet hahaha. Klinkt gek, maar ik ben echt gewoon blij daarmee. Dus heel herkenbaar. ❤️
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Gender-blijheid

Bericht door San(ne) »

Vandaag datum mastectomie gekregen: 23 januari it is!

Genoeg tijd om nog 3 weken te snowboarden in Frankrijk voordat ik wekenlang niet kan sporten.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Wat een leuk topic! En heel terecht om de leuke dingen even in de spotlight te zetten!

Ik heb afgelopen weekend na heeeeel lang twijfelen (lees: 24 jaar) een goede vriendin van me verteld over mijn gendertwijfels. Ze vatte het heel goed op! Ik heb wel periodes waarin ik me heel erg vrouw voel en periodes waarin dit minder is, en afgelopen weekend was net dat laatste waardoor het gevoel wat lastig uit te leggen was, maar volgens mij is het wel gelukt.

Ze zei dat ik altijd bij haar terecht kan om te praten, zo lief dat ik helemaal in tranen schoot :romance-admire:

Super fijn om het geheim niet meer alleen te hoeven dragen!

Volgende stap de huisarts denk ik :)
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Maartje-nb
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Mareijn schreef: 21 nov 2022, 17:01 Wat een leuk topic! En heel terecht om de leuke dingen even in de spotlight te zetten!

Ik heb afgelopen weekend na heeeeel lang twijfelen (lees: 24 jaar) een goede vriendin van me verteld over mijn gendertwijfels. Ze vatte het heel goed op! Ik heb wel periodes waarin ik me heel erg vrouw voel en periodes waarin dit minder is, en afgelopen weekend was net dat laatste waardoor het gevoel wat lastig uit te leggen was, maar volgens mij is het wel gelukt.

Ze zei dat ik altijd bij haar terecht kan om te praten, zo lief dat ik helemaal in tranen schoot :romance-admire:

Super fijn om het geheim niet meer alleen te hoeven dragen!

Volgende stap de huisarts denk ik :)
Wat goed van je! ❤️👍
Ps. Herkenbaar hoor dat het wisselt.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2955
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Gender-blijheid

Bericht door Marica »

Mijn vrouw omschreef het zo: " de blijdschap straalde van haar gezicht af toen ze terugkwam van de operatie."

En die heb ik nog steeds als ik naar mezelf kijk.

Alleen dat dilateren, dat begint op werken te lijken. Maar na 6 maanden mag ik het om de dag gaan doen......Jaja, dat om de dag doe ik al een tijdje. Soms ben ik te moe om maar iets te doen, dus doe maar niet dan.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Dinsdag een eerste gesprek met psy-q, een telefonisch interview van een half uur. Ik ben benieuwd!
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Maartje-nb
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Een make-up workshop geboekt. Doe al veel met make-up maar wil het echt leren van een pro. Weet zeker dat als ik het eindresultaat ga zien dat ik m’n mascara eraf ga janken. Hahahaha . Zooooo veel zin in. Tel de dagen af.