Ik vind dat ook hoor.. De medische geschiedenis zou helemaal geen rol moeten spelen. Maar voor sommigen is dat toch beladen (hoe erg ik dat ook vind). En een scharrel zou zomaar meer kunnen worden dan een scharrel. Je zou het ook kunnen omdraaien. Wil je daten met iemand die niet wil daten met een transvrouw? Ik heb zo ook niet het antwoord, maar het lijkt me in ieder geval echt lastig in jouw situatie.Rap_Libel_Bunzing schreef: 01 okt 2026, 14:21Ja daar ben ik het dus ook mee eens. Mijn medische geschiedenis is aan mij of ik daarover wil delen en wanneer ik dat wil. En als iemand mijn lichaam aantrekkelijk vind, dan zou het niet uit moeten maken wat mijn medische geschiedenis is.Vief_Zeester_Woud schreef: 01 okt 2026, 13:40 Ik weet niet of dit zo is. Er zijn allerlei dingen die je pas vertelt als het echt serieus wordt. Als er geen kinderwens is dan is een transitie uit een ver verleden niet echt belangrijk.
Stealth als trans vrouw en daten
-
Licht_Eekhoorn_Ven
- Voornaamwoorden: zij, haar
Re: Stealth als trans vrouw en daten
-
Rap_Libel_Bunzing
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ja en dat is ook precies wat het lastig maakt denk ik... Ik kies er nu voor om het niet te vertellen bij het scharellen.. Maar het nadeel is dan dat als er wel echt een connectie ontstaat dat het én extra beladen is om te vertellen, en dat de afwijzing dan nog veel harder aankomt.
Er is denk ik geen ideale oplossing voor, hoe jammer dat ook is.
Er is denk ik geen ideale oplossing voor, hoe jammer dat ook is.
-
Paars_Delta_Konijn
- Voornaamwoorden: Zij
Tis en blijft een vraagstuk waraar je vooral in contact met anderen mee worstelt, heb ook geen kant en klaar advies, aanvoelen met wie je te maken hebt mbt uitleg, is je trans zijn een issue houdt het snel op denk ik
Vanuit mijzelf, ach je ziet aan mij wel hoe het zit, maak me geen illusies,
Maakt het wat makkelijker, ik preseteer me ook niet als vrouw , want ik ben dat niet, ik ben trans
Dat maakt dat ik ook geen schijn hoef op te houden, wat lading en stress wegneemt, hoef niet te doen alsof ik wel een vrouw ben
Zag een filmpje van een ex bodybuilder, trans, MtF, waar je dus duidelijk kon zien hoe het zat vanwege het gespierde lichaam.
Zij had een mooie uitspraak die imo enorm relativeert: Im not a woman, im just trying to be me, en een mooier hokje kun je imo niet hebben
Fay
Vanuit mijzelf, ach je ziet aan mij wel hoe het zit, maak me geen illusies,
Maakt het wat makkelijker, ik preseteer me ook niet als vrouw , want ik ben dat niet, ik ben trans
Dat maakt dat ik ook geen schijn hoef op te houden, wat lading en stress wegneemt, hoef niet te doen alsof ik wel een vrouw ben
Zag een filmpje van een ex bodybuilder, trans, MtF, waar je dus duidelijk kon zien hoe het zat vanwege het gespierde lichaam.
Zij had een mooie uitspraak die imo enorm relativeert: Im not a woman, im just trying to be me, en een mooier hokje kun je imo niet hebben
Fay