Jaaaaa Parfum!!!!

Make-up, kleding, en zo voort
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Kitty »

Hoi allemaal!!!

De laatste tijd ben ik op zoek naar een geurtje wat bij me past en ikzelf ook lekker vind...Nog een heel karwei blijkt, want ik vind de meeste vrouwengeuren dus echt niet lekker. Coco Chanel en Tommy Hilfiger vind ik momenteel het lekkerst maar ook die zou ik niet voor mezelf kiezen.
Ik vind de mannengeuren doorgaans dus veel lekkerder en ben ook van plan nu eens wat unisexgeuren te gaan proberen :D Ik denk dat ik dan meer kans van slagen heb...

Wat is jouw favoriete geurtje?
En heeft iemand misschien een tip voor mij?

Groetjes,
Kitty
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Aster »

Ik gebruik maar 1 luchtje waar ik altijd heel veel compli's over krijg en ik zeg lekker niet welk luchtje het is.....hihihi!
Het is alleen nog te koop bij speciaalzaken.

Vroeger gebruikte ik Gucci nr3 (dus voordat Gucci in de mode raakte/nouveau riche werd...ik droeg ook af en toe Gucci schoenen en kleding)....maar dat heerlijke, klassieke luchtje werd opeens uit de handel genomen.


Daarna gebruikte ik Van Cleef en Arpels...heerlijk luchtje, prachtige fles en daar kreeg ik ook veel compli's over. ('Wow! Classy!' door iemand die zijn kans schoon zag zijn neuspunt langs de huid van hals te halen...ongelogen waar)

Totdat...blijkbaar opeens de zuurgraad van mijn huid veranderde: van de ene op de andere dag rook ik opeens naar akelig goedkope toiletzeep als ik het opdeed :-(

Tip: mierzoete luchtjes= ordi en je trekt vliegende insecten aan.

Of: een luchtje wat zwaar in de mode is en wat je bijkans overal ruikt op dozijnen vrouwen tegelijk....als je bv de tram in stapt of zo. Of op de Dappermarkt.

Wat ik persoonlijk een heel erg lekker geurtje voor mannen vind is Clinique, Happy (for men), die in die ovale transparant oranje fles.

Die ruik ik niet overal meer omdat Happy 'uit de mode is geraakt'...(dus wellicht her en der in de uitverkoop)
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Kitty »

Nou ik vind die zoete vrouwenluchtjes dus echt niet lekker...veel te zoet en te scherp...dat vind ik mn hele leven al...krijg er zelfs koppijn van...en zit in de bus vaak ook zwaar te walgen van die geuren...ook een van de onbewuste redenen waarom ik dus nu pas op zoek ben naar n geurtje... Ik vergeet de vrouwengeurtjes even en ga de unisexgeuren proberen...ben ook nog niet bij yves rocher geweest...is misschien ook n goed idee...

Dat vrouwen naar zoete bloemen "moeten" ruiken is ook maar n raar cultureel idee...

Ik ga in ieder geval iets nemen wat ik zelf echt lekker vind...
marlies
Gast

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door marlies »

Ugh ja, als je in de bus of trein zit met zo'n madam die veel en veel te veel parfum draagt. Vreselijk.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Nou ik vind die zoete vrouwenluchtjes dus echt niet lekker...veel te zoet en te scherp...dat vind ik mn hele leven al...krijg er zelfs koppijn van...en zit in de bus vaak ook zwaar te walgen van die geuren...ook een van de onbewuste redenen waarom ik dus nu pas op zoek ben naar n geurtje... Ik vergeet de vrouwengeurtjes even en ga de unisexgeuren proberen...ben ook nog niet bij yves rocher geweest...is misschien ook n goed idee...

Dat vrouwen naar zoete bloemen "moeten" ruiken is ook maar n raar cultureel idee...

Ik ga in ieder geval iets nemen wat ik zelf echt lekker vind...
Wat me wel eens opvalt is dat dergelijk 'zoet geurende' volwassen vrouwen zichzelf soms infantiliseert.
Mini teddybeertjes aan een kammetje in hun haar, mini teddybeertjes aan hun tas enzenzenz.

De ergste variant van de auto-geinfantiliseerde vrouw is de volwassen vrouw die in een soort 'kinderkamer' leeft vol poppen, teddybeertjes, soms zelfs een poppenhuis enz.
Volwassen Shirley Temples, zeg maar.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Kitty »

Haha blijkbaar blijven niet alleen mannen kind maar duidelijk ook sommige vrouwen :p
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Haha blijkbaar blijven niet alleen mannen kind maar duidelijk ook sommige vrouwen :p
En sommigen zijn ook heel erg goedgelovig....een 'mierzoet geurende volwassen shirley temple' vond mijn luchtje lekker en vroeg wat het was....
Zeg ik, 'oh, Charlie, van Revlon'...koopt ze het zonder van te voren even te testen of te ruiken en beschuldigd me later op hoge toon van liegen.
Alsof ik zomaar ga vertellen wat voor luchtje ik draag zeg...

En reken maar dat Charlie van Revlon S T I N K T...de vliegen vallen dood uit de lucht als je zo'n flesje open doet.

Zouden die mierzoete bloemenluchtjes soms associaties moeten oproepen met een lollie-reuk= infantiel?
Van die giftig gekleurde lollies kunnen ook zo stinken.
marlies
Gast

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door marlies »

Haha, da's ook wel een gemene (maar grappige) streek Aster :D
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door KimNL »

Mijn absoluut favoriete parfum is "Coco mademoiselle" van Chanel. :hbeat:
De geur is heel erg vrouwelijk en sexy wat mij betreft.

xoxo Kim
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Hedwich »

Ik doe eigenlijk nooit parfum. Ik heb ooit toen ik net out was een flesje bji de Action gekocht. Het rook naar spiritus en dat trok me aan... :oops: Verder nooit meer iets geprobeerd. Het komt gewoon nooit bij me op om parfum te dragen.