Transitie liedjes

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Bas Jo
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Berlijn
Contacteer:

Transitie liedjes

Bericht door Bas Jo »

Hey,

Wie heeft er nog meer een liedje die voor jou symbool staat voor jouw transitie en die je wel duizend keer luistert (al gaat het liedje oorspronkelijk heel ergens anders over but like you care ;) ) en die elke keer weer goed doet?

Voor mij "She's Gone" van The Hidden Cameras.
https://youtu.be/dWgizsBmN6A

En van jullie? Anything goes!
(Of was dit al eens topic en heb ik het gemist?)
:dance:
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Transitie liedjes

Bericht door Ender »

Moet het per se over je transitie gaan?
Want ik heb wel een heel toepasselijk liedje voor mezelf, maar dat gaat meer erom dat ik "nu weer de zon zie" na mijn depressies, dat ik denk van "Ja! Sun is shining and so are you". Ik mag er zijn.

Sun is Shining van Axwell en Ingrosso
https://www.youtube.com/watch?v=nbXgHAzUWB0

Over mijn transitie heb ik nog niks eigenlijk lol, sorry als ik wegstuur van het idee van je draadje
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Transitie liedjes

Bericht door Nate_0 »

Ik draai regelmatig Girls and Boys door Blur.... Girls who are boys / who like boys to be girls / who do boys like they're girls / who do girls like they're boys / always should be someone you really love.



En ook Those Days Are Gone And My Heart Is Breaking (Barton Carroll) -- https://www.youtube.com/watch?v=WDswiT87oo8
meerdere zakken met zaagsel
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Transitie liedjes

Bericht door LunaWeisse »

...een hele hoop :D
Alleen zijn ze niet specifiek over mijn transitie maar wel belangrijk geweest in de fases van depressie, realisatie en behoefte aan verandering.
Den alleen niet veel van jullie de liedjes even mooi als ik gaan vinden ;) maarja, smaken verschillen.

Einde 2014 voelde ik me heel oncomfortabel en letterlijk gevangen in mijn lichaam, meer dan de hele periode daarvoor. Incidenteel werd net het nummer 'mach dich frei' van Duitse band Finsterforst vrijgegeven en ik voelde me daar toe aangetrokken. Tijd voor verandering, maar wat.

begin 2015 zette de realisatie in en tevens ook de minst serieuse en gevaarlijke depressieve periode die ik waarschijnlijk(hopelijk) in mijn hele leven zal meemaken. Die tijd zocht in comfort in 'faith in others' van Opeth. Deze link ik wel van dit is een van 2 in het lijstje dat geen black metal is :P

Overigens zijn veel nummer van deze band best belangrijk voor me, al springt deze er uit voor deze periode al kom ik zo op de allerbelangrijkste aan het einde van de post.

einde 2015 voor de depressie in een piek en ik wist gewoon niet meer waar ik het zoeken moest. Ik kwam op de band moonsorrow terecht en luisterde naar het album 'varjoina kuljemme kuoleiden maassa' (as shadows we walk the land of the dead). Wel een een paar keer per dag, maanden lang.

lente van dit jaar was ik wat verdooft, emotioneel afsgestompt, tot dat ik naar 'dysphoria' van Sylvaine luisterde die zo precies muzikaal en tekstueel opsomde hoe ik me al meer dan een jaar voelde dat ik heel, heel diep wegzonk. Dat ga ik ook niet linken en raad het af om er naar te luisteren als je nog met depressie/dysforie kampt.

Nu gaat het wel weer een stuk beter. Ik weet eigenlijk niet of ik op het moment een nummer heb waar ik veel in zoek. het opzich wel weer goed genoeg dat ik dat niet elke dag meer nodig heb, zo en nu dan eens.

Nu voor een Opeth nummer dat niet direct gelinkt staat aan transitie maar toch heel belangrijk is. Ik ben aspirant schrijfster, en eind 2014 schreef ik mijn eerste boek dat volledig was gesparkt door de tekst van 'cusp of eternity'. Tijdens het schrijven van dat boek kwam ik erachter wie ik echt was.


Er zijn nog wel anderen geweest. Zoals 'Winter thrice' van Borknagar (horizons that host no scenery, starless unending skies...)
En 'Ur aska och sot' van Vintersorg, (the day breaks, and rain seeps away, the land rises from ashes like a phoenix aflame)
Dat was wel lang genoeg, ik ben dol op muziek en kan er dagen over door gaan :P
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Transitie liedjes

Bericht door Anon20190712 »

Running up that hill van Kate Bush!

https://m.youtube.com/watch?v=wp43OdtAAkM
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Transitie liedjes

Bericht door Nate_0 »

Lucas schreef:Running up that hill van Kate Bush!

https://m.youtube.com/watch?v=wp43OdtAAkM
Mooi!

Maar persoonlijk vind ik de cover van Placebo stiekem nog mooier...

https://www.youtube.com/watch?v=4KEEXyRL0qE
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Transitie liedjes

Bericht door Anon20190712 »

Ahhh ja die versie is ook heerlijk! (En brian molko idem dito)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Transitie liedjes

Bericht door Irene_de_Vreede »

The Bravery of being out of range van Roger Waters
Irene
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Transitie liedjes

Bericht door Venusss »

een paar favorieten uit mijn spotify playlist

kt tunstall suddenly i see
johnny cash boy named sue
david bowie heroes
dandy warhols every day should be a holiday
dandy warhols not if you were the last junkie on earth
pharrell williams happy
lady gaga - born this way
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Transitie liedjes

Bericht door Isabelle »

Guilty pleasure incoming ;p

Keek vroeger (nouja vroeger) , in mijn iets jongere jaren een disney/nickelodeon film camp rock.
Dit liedje is me altijd bijgebleven.

Plaats reactie