Maar logopedie zou inderdaad wel een goed idee zijn...
Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?
-
Nate_0
Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?
Ik drink genoeg water/thee, daar ligt het niet aan 
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20180501
Ik weet niet of je er wat aan hebt Nate, maar ik heb omdat ik een x-aantal keren naar Duitsland moest voor mijn srs een zorgtaxi kunnen regelen. Volgens mij heb je daar ook wel recht op... of heb je daar al eens naar geïnformeerd?
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik snap helemaal je probleem maar vind eigenlijk dat je therapeut zich beter in jou GD zou moeten verdiepen.Nate_0 schreef:
Hoe gaan/gingen jullie hier pre-transitie en niet-passabel zijnde mee om? Ik heb dan wel kort haar maar ik heb een vrouwelijke stem, vrouwelijke curves die nauwelijks te verhullen zijn met wat voor broek/shirt dan ook (mijn borsten wel, ja, maar mijn taille is heel smal en mijn heupen in verhouding heel breed en het is allemaal zo vreselijk vreselijk vrouwelijk zelfs zonder borsten) en ook aan mijn gezicht is weinig te doen zonder testo...
Nou kan een therapeut niet alles weten maar toch...
De opmerking dat hij je als vrouw ziet omdat je nog in het proces zit vind ik toch wel stuitend te noemen.
Gelukkig heb je inmiddels besloten deze kerel aan de kant te schuiven..
Tja ik zit met hetzelfde probleem eigenlijk, loop in kleding rond wat eigenlijk niet kan bij mijn koppie maar loop er wel gewoon in.
En daarbij wordt langzaam alles wat maar mannelijk is vervangen door meer vrouwelijke kleding.
Het voelt voor mij niet goed meer daar in te moeten lopen omdat de maatschappij dat een soort van mij verlangd.
Maar het blijft lastig hoe dan ook omdat je qua uiterlijk niet klopt met wat je aan hebt, hoe lang je nagels zijn en dat je je haren verft en je wenkbrauwen in model laat shapen.
Plus de haren welke steeds langer worden uiteraard.
En binnenkort komen daar dan ook 2 kleine oorbellen bij dus langzaam aan verander ik al naar vrouw zonder hormonen therapie
Het blijft nu nog bij minderwaardige blikken richting mijn persoon maar dat kan mij eigenlijk verder niet veel boeien.
Sommige vinden het maar wat interessant ondanks dat ze niet helemaal begrijpen wat ze aan mij zien veranderen.
Maar het is niet alleen maar kommer en kwel, heel soms kan ik ook weleens stiekem lachen als een vrouw mij kwaad aankijkt omdat mij iets beter staat dan het bij haar zoal doet...en dat is dan nog zonder HRT dus het kan eigenlijk alleen maar beter worden.
Echter dacht ik eigenlijk dat jij Nate al aan hormonen behandeling was begonnen??
Niet ergens gelezen maar dat dacht ik eigenlijk gewoon.
Ik moet ook nog erg lang wachten voor er uberhaupt iets gebeuren gaat.
Net als jij zou ik liefst morgen met hormonen beginnen maar helaas.moet geduld opbrengen.
-
Ender
- Transgender
Echt balen Nate, ik snap zooo goed wat je bedoeld.. maar je kan er idd weinig verder aan doen dan dat je al gedaan hebt. Logopedie zou nog wel een optie zijn. Ik probeer me er bij neer te leggen dat het juist ge-gendered worden pas x aantal maanden na de hormonen gaat beginnen (hoe kom je er trouwens bij dat je pas in 2019 begint aan hormonen? met 10 maanden wachttijd is de intake toch (al
) ergens juni?).. maar nog steeds een steek als ik "meid" word genoemd of "Mevrouw" in een brief..
Gelukkig is er dit forum waar dat niet gebeurd
Gelukkig is er dit forum waar dat niet gebeurd
-
Anon20190712
Wat brieven betreft...ik heb destijds nog ver voor m'n geslachtswijziging zo'n beetje alles -wat niet met de overheid van doen had- omgezet naar 'de heer'. Dus post van water/energie/internet/lidmaatschap. Dat was heerlijk, ik weet nog dat er een vette Telfort rekening binnen kwam, maar ik alleen maar stond te stralen omdat er 'dhr.' op de brief stond 
-
Nate_0
Ender... Ik ga er van uit dat de HRT +/- een jaar na intake begint, dat is iig bij de meeste mensen hier op het forum het geval
Daarnaast weet ik dus niet of ik überhaupt al op de wachtlijst sta...
Mijn issue is gewoon dat ik gefrustreerd ben. Ik lees van andere mensen dat ze pre-HRT al juist gegenderd worden en dat zit 'm er echt niet in bij mij, wat ik ook doe, en die shit bij de therapeut enzo hakt er gewoon extra in omdat hij het juist wél zou moeten begrijpen en dat dus niet doet... En me gewoon als meisje ziet, een meisje die liever een man zou willen zijn maar een meisje nonetheless.
En Lucas... Ik woon helaas in een studentenhuis, met o.a. een gast die zijn ex mishandelde... De rest van de mensen de hier wonen ken ik niet echt (we zijn met zijn 5en, m/v). Echt veilig voelt dat dus niet, en ik heb geen zin in vragen. Ik zit wel in het proces om te gaan verhuizen (mijn issues + huisgenoten =/= goede combinatie) dus ben van plan het dan aan te passen.
Mijn issue is gewoon dat ik gefrustreerd ben. Ik lees van andere mensen dat ze pre-HRT al juist gegenderd worden en dat zit 'm er echt niet in bij mij, wat ik ook doe, en die shit bij de therapeut enzo hakt er gewoon extra in omdat hij het juist wél zou moeten begrijpen en dat dus niet doet... En me gewoon als meisje ziet, een meisje die liever een man zou willen zijn maar een meisje nonetheless.
En Lucas... Ik woon helaas in een studentenhuis, met o.a. een gast die zijn ex mishandelde... De rest van de mensen de hier wonen ken ik niet echt (we zijn met zijn 5en, m/v). Echt veilig voelt dat dus niet, en ik heb geen zin in vragen. Ik zit wel in het proces om te gaan verhuizen (mijn issues + huisgenoten =/= goede combinatie) dus ben van plan het dan aan te passen.
meerdere zakken met zaagsel
-
Alice
Een top idee!!!Lucas schreef:Wat brieven betreft...ik heb destijds nog ver voor m'n geslachtswijziging zo'n beetje alles -wat niet met de overheid van doen had- omgezet naar 'de heer'. Dus post van water/energie/internet/lidmaatschap. Dat was heerlijk,
Dit had ik ook gedaan en ook ik stond te glunderen toen er ‘aan Mevrouw,,,,’ op stond. Ik heb die envelop nog.
Geeft je een enorme boost, een soort van bevestiging dat je een juiste keuze maakt over je leven.
Toen ik om was gegaan heb ik ook mijn voornaam officieel laten wijzigen, gaf wel wat moeite bij de rechtbank maar dat was het waard (was nog niet bij VU ofzo).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Mr.X
pre-HRT juist gegenderd worden is wel vrij zeldzaam hoor. Er zijn maar weinig gelukkigen die dat mogen meemaken. Dat helpt jouw persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar toch goed om te weten. Volgens mij ben je op de goede weg om deze moeilijke fase te doorbreken. De juiste kleding, geuren, kapsel en stem training. Dan nog zul je misschien moeten wachten tot testo, maar kleine stapjes tellen ook. Zie het ook meer als een avontuur met een leuk slot. En je therapist....daar heb ik geen goede woorden voor. Heb je duidelijk aangegeven dat hoe hij je aanspreekt je ontzettend zeer doet? Het kan zijn dat als hij het eenmaal weet, hij zich aanpast. Kan ook een leermoment voor hem zijn.Mijn issue is gewoon dat ik gefrustreerd ben. Ik lees van andere mensen dat ze pre-HRT al juist gegenderd worden en dat zit 'm er echt niet in bij mij, wat ik ook doe, en die shit bij de therapeut enzo hakt er gewoon extra in omdat hij het juist wél zou moeten begrijpen en dat dus niet doet... En me gewoon als meisje ziet, een meisje die liever een man zou willen zijn maar een meisje nonetheless.
Ik woonde ook in een studentenhuis, op een verdieping met 13 anderen. We hadden een gezamelijke keuken, maar ik had m'n eigen kookplaat gekocht, en gebruikte die op mijn kamer. Ook had ik een eigen badkamer. Ik kende mijn huisgenoten ook niet. Maar in de 3/4 jaar dat ik daar woonde ben ik van vrouw naar man veranderd zonder ook maar een woord erover te hoeven zeggen tegen iemand. Ze vroegen er ook niet naar. Dus ach. Dat je ze niet kent kan ook een zegen zijn.En Lucas... Ik woon helaas in een studentenhuis, met o.a. een gast die zijn ex mishandelde... De rest van de mensen de hier wonen ken ik niet echt (we zijn met zijn 5en, m/v). Echt veilig voelt dat dus niet, en ik heb geen zin in vragen. Ik zit wel in het proces om te gaan verhuizen (mijn issues + huisgenoten =/= goede combinatie) dus ben van plan het dan aan te passen.
-
Simão
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zet tegenover meisje "man" en niet "jongen". Is daar een reden voor of heb je daar verder niet zo bij nagedacht en heeft het meer te maken met "mannelijk"?
Zelf heb ik ook brede heupen en dikke bovenbenen, maar ik merk dat als ik mijn schouders breder maak (met cups van een voorgevormde bh die dik is, lol, om de koppen van mijn schouders, die blijven in een strak t.shirt goed zitten, maar gewone schoudervulling kan natuurlijk ook) de boel meer in verhouding valt en je sowieso mannelijker overkomt. Met jasjes en bodywarmers krijg je dan een prima vorm, eigenlijk. Nu in de winter is dat weer makkelijker dan in de zomer.
Het dragen van petjes en hoeden kan ook enorm helpen en bij mij helpt mijn cowboyloopje dat ik van nature heb, erg. Ik weet niet hoe jij loopt, maar een loopje kan veel voor je betekenen.
Wat make up betreft kun je de wenkbrauwen zwaar aanzetten als je geen zware wenkbrauwen van jezelf hebt. Dit kun je doen met een mal om ze beide gelijk te krijgen.
Daar veel mannen tegenwoordig ook hun wenkbrauwen doen is perfect gemodeleerde wenkbrauwen niet zo raar meer, en je kunt ze desgewenst woester kammen met een wenkbrauwborsteltje met gel.
Met schaduw en licht effecten kun je een optisch goede mannenkaak krijgen. Op youtube vast wel filmpjes te vinden?
Wat spreken betreft, als je langzaam spreekt, minder enthousiast, wat monotoom, krijg je een meer mannelijk geluid en manier van spreken. Het maken van korte zinnen kan daarbij helpen. Dus inplaats van " Hé hoe gaat het er mee, lang niet gezien!" Gewoon "Hallo. Alles goed?"
Dan maar een beetje saai overkomen, het is voor een goed doel...
Zelf heb ik ook brede heupen en dikke bovenbenen, maar ik merk dat als ik mijn schouders breder maak (met cups van een voorgevormde bh die dik is, lol, om de koppen van mijn schouders, die blijven in een strak t.shirt goed zitten, maar gewone schoudervulling kan natuurlijk ook) de boel meer in verhouding valt en je sowieso mannelijker overkomt. Met jasjes en bodywarmers krijg je dan een prima vorm, eigenlijk. Nu in de winter is dat weer makkelijker dan in de zomer.
Het dragen van petjes en hoeden kan ook enorm helpen en bij mij helpt mijn cowboyloopje dat ik van nature heb, erg. Ik weet niet hoe jij loopt, maar een loopje kan veel voor je betekenen.
Wat make up betreft kun je de wenkbrauwen zwaar aanzetten als je geen zware wenkbrauwen van jezelf hebt. Dit kun je doen met een mal om ze beide gelijk te krijgen.
Daar veel mannen tegenwoordig ook hun wenkbrauwen doen is perfect gemodeleerde wenkbrauwen niet zo raar meer, en je kunt ze desgewenst woester kammen met een wenkbrauwborsteltje met gel.
Met schaduw en licht effecten kun je een optisch goede mannenkaak krijgen. Op youtube vast wel filmpjes te vinden?
Wat spreken betreft, als je langzaam spreekt, minder enthousiast, wat monotoom, krijg je een meer mannelijk geluid en manier van spreken. Het maken van korte zinnen kan daarbij helpen. Dus inplaats van " Hé hoe gaat het er mee, lang niet gezien!" Gewoon "Hallo. Alles goed?"
Dan maar een beetje saai overkomen, het is voor een goed doel...
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark