Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Make-up, kleding, en zo voort
Nate_0

Re: Niet passabel... Hoe ga ik hier mee om?

Bericht door Nate_0 »

Ik zeg 'meisje' omdat werkelijk niemand mij als 'vrouw' ziet, en ook niet gaat zien. mensen schatten me regelmatig op 19, en of dat door mijn kleding of gezicht of iets dergelijks komt weet ik niet, maar het zal vast mee spelen.

mijn 'loopje' is fucked up. ik liep vroeger als een jongen maar mijn vader werd dan kwaad op me, en dus moest ik van mijn ouders anders leren lopen. het gevolg: nu loop ik op die manier, die meer "heb je een operatie aan je knie of heup gehad" dan "vrouwelijk". probeer het wel te veranderen, maar dat is moeilijk, zeker omdat ik sowieso altijd met pijn loop....
meerdere zakken met zaagsel
Simão

Bericht door Simão »

Een hink op zich is niet echt onmannelijk, dus wat dat betreft zit je wel goed, lijkt mij?

Dat je er jeugdig uitziet gaat alleen in je voordeel werken als je nog ouder wordt, maar nu is het lastig, dat snap ik. Maar misschien moet je er voordeel inzien en beginnen als jongen en niet als man. Van een jongen is het niet gek als die wat onzijdig lijkt. Je kunt dan gewoon veranderen naar man met de tijd, zoals een andere jongen dat ook doet onder invloed van hormonen.
Het kan helpen om eens kritisch naar jezelf op foto´s te kijken, met je vinger op je gezicht zodat die niet meetelt, en kijken waar je verbeterpunten zitten. Vergelijk met rolmodellen van je leeftijd.
Van een gezicht is het vaak de huid en uitstraling die iemand jeugdig maken, daar kun je niet zoveel aan doen, vrees ik.
Je kunt wel wat meer je lippen op elkaar persen, intenser kijken en je kin vooruit steken bv om wat krachtiger over te komen.

Met krachtsport kun je natuurlijk je torso en armen ook wat steviger krijgen en vet, als je dat hebt, hier en daar wegtrainen, zodat de verhoudingen gunstiger worden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Vergelijken met rolmodellen lijkt me een slecht idee, dan ga ik me alleen maar rotter voelen over de dingen die ik niet kan veranderen. Mijn torso is gewoon echt mini en mijn heupen van nature breed, dus ik hoop met name op meer spieren rond mijn torso zodat mijn heupen wat minder opvallen, en hopelijk wat minder ronde heupen. Trainen verandert daar niets aan, het zit 'm ook gewoon in de botten.
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Nate_0 schreef:n mijn therapeut die dus mij nu nog als meisje ziet en shit zegt als "ja maar jou vader... mannen gaan daar anders mee om dan vrouwen" en dan kijkt ie naar mij en just. Nee. Nee nee nee nee! (Plus alle stress die ik ervaar nadat hij zei dat ik me moet leren gaan gedragen als man, like. What the fuck you mean, I just wanna be myself.)

Jammer dat het toch echt wel ver into 2019 wordt voordat ik aan de testo kan. Ik zie het vandaag ff niet meer zo zitten, het duurt gewoon zo fucking lang. Het liefst zou ik toch echt gewoon morgen beginnen.
Het komt op mij over alsof je toe bent aan een andere therapeut... Mag ik vragen waarom het dan tot 2019 zou moeten duren voordat je aan de testosteron kan? Heb je geen kansen bij de Vaart, of bij de Psycho Informa? En hoe kan je nu al zeker weten dat het zo lang moet duren, zelfs het VU heeft niet eens zulke lange wachttijden.

Sorry dat ik direct (heel mannelijk mischien ;) ) met constructieve oplossingen kom, dit is jouw leven en je hoeft hier echt niet op in te gaan... Maar ik ken je frustratie heel erg goed, en ik voel met je mee. Deze beginperiode kan zo zo zwaar zijn, zeker als je niet de juiste mensen om je heen hebt. Dat is ook wat ik deed toen: ik heb een club mensen om me heen gezocht die me gewoon zo zagen als ik BEN, en me ook zo aanspraken. Dat is misschien geen soelaas voor altijd en voor je hele dagelijkse leven, maar het kan wel een soort van 'oase van rust' geven waar je weer op kan laden.

Het grappige is: toen ik door die fase heen ging, woonde ik ook in Groningen :). Dus misschien dat ik je in dat opzicht wat handreikingen kan doen, in de vorm van plekken en mensen die ik daar ken. Die mij toen ook geholpen hebben. Stuur me maar een berichtje, als je wilt.

In ieder geval: sterkte! Zelf ben ik de tweede helft van december weer in Grunn, wellicht kunnen we ergens een biertje/wijntje doen :)
Simão

Bericht door Simão »

Nate_0 schreef:Vergelijken met rolmodellen lijkt me een slecht idee, dan ga ik me alleen maar rotter voelen over de dingen die ik niet kan veranderen. Mijn torso is gewoon echt mini en mijn heupen van nature breed, dus ik hoop met name op meer spieren rond mijn torso zodat mijn heupen wat minder opvallen, en hopelijk wat minder ronde heupen. Trainen verandert daar niets aan, het zit 'm ook gewoon in de botten.
Wat betreft die rolmodellen bedoel ik meer met waar verschil je en wat kun je daar dan aan doen, zodat je heel specifiek te werk kunt gaan, ipv globaal maar wat doen. Je kunt namelijk best wel iets doen en je kunt mannen zoeken die dicht bij jouw model staan zeg maar. Je moet niet naar een in jouw ogen perfecte man gaan kijken en dat willen worden, maar kijken hoe iemand die veel van jou weg nog verschilt met je, maar vooral ook, hoe die zich kleed. Dat heb je namelijk wel in de hand.

Met trainen kun je niet je heupen smaller krijgen, maar wel je ratio heupen-schouders veranderen. Als je schouders net zo breed zijn of breder, heb je al een mannelijker figuur. Je taille wordt ook breder met buikspieroefeningen bv.
Daarbij nogmaals kun je schouders verbreden met hulpstukken waardoor kleding zo valt dat het bovenlichaam breder en rechter is.

Dus ipv van te focussen op wat je inderdaad niet veranderen kan, en daardoor je, begrijpelijk, ellendig te voelen, kun je focussen op wat je wel veranderen kan en wat je kunt verbloemen.

Hormonen gaan je botten namelijk ook niet veranderen. Die helpen ook alleen met spieropbouw en vetverdeling, wat je met training dus ook al kunt doen.

Overigens dacht ik vroeger ook dat ik enorme heupen had, en als ik nu op foto´s kijk, zie ik een rank iemand, ik heb nu pas brede heupen, want ook veel meer vet. Ik kan mijn arm net in een broek van vroeger krijgen als ik er nog een zou hebben...
Om een of andere reden kunnen we onszelf blijkbaar niet zo goed beoordelen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Jer158

Bericht door Jer158 »

Mik ook gewoon op het lijken op een jongen van 15 of 16, in plaats van iemand van je eigen leeftijd. Scheren kan ook helpen. Die kaaklijn lijkt een stuk strakker zonder babydons.

Trainen kan idd een groot verschil maken qua breedte van je schouders, maar dan moet je net geluk hebben met een redelijke hoeveelheid natuurlijke testosteron. Als je pech hebt kun je trainen wat je wil zonder een grammetje spier te kweken.

Ik draag trouwens veel overhemden over een T-shirt heen. Heb het idee dat dat ook helpt. Daardoor valt de smalle taille minder op en valt het niet op dat mijn achterste mega uitsteekt.
Hung her from the branches of a mango tree
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Hoi Nate,

Mijn antwoord vanuit het eerste bericht.

Misschien mogen zij jou wel een mooi meisje noemen, maar daarvan hoef je niets van aan te trekken, al zouden zij het goed willen bedoelen, het gaat erom hoe jij je voelt. Gerust dat je dan ook een mooie man zult zijn. Als je therapeut je bij een vrouweninstelling wilt zetten, dan heeft deze er niks van begrepen. Ik vind het misplaatst van je therapeut dat ze zoiets zegt als:
Nate_0 schreef:.. en gaf mijn therapeut aan dat ik nog als vrouw leef en me nog moet gaan gedragen als man eerst etc. ..
Dat klinkt bij mij alsof ze ervan verwacht dat iets of iemand jou eerst "hogus pocus" lichamelijk biologisch moet omtoveren.

Misschien zou het een tip zijn om jou therapeut deze topic op deze forum te laten lezen?

Als ik iets van mijzelf van meegeven, ikzelf kleed me ook nog iets vaker jongensachtig, dan meisjesachtig. Puur omdat ik nog steeds baardgroei heb en ik kan me niet elke dag kan scheren. Maar dat betekend bij lange niet dat mijn innerlijk een gozer is. En de kleding/uiterlijk is mij een tweede zaak. Als transgender-vrouw zou ik niet graag bij een pro-mannenafdeling willen. Daar voel ik mij geheel niet bij thuis, ik heb daar niks te zoeken en ik heb er genoeg van gehad. Pro-mannen vrijwilligerswerk zou voor mij dan niets meer betekenen dan weer het saaie gelul uit de herenkleedkamer, wat ik ervaar vlak voor sporten.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Wat Jer zegt... Ik kan echt niets beginnen met mijn lichaam zonder het e.e.a. aan hulp van testo. Mijn spieren kan ik wel sterker maken, maar 'bulky' worden lukt echt niet. Dat is genetische aanleg, niet het niet willen van... Mijn vader kan ook geen spieren kweken en is maar een tenger klein ventje (als in: hij past mijn vrouwenkleding, ook in de schouders) en hoewel mijn broertje wat groter is en heel intensief traint (dagelijks) is ook hij absoluut niet een kleerkast. Baardgroei zit ook niet in de familie, etc. dus van de testo verwacht ik ook niet dat ik er super manly man uit ga zien... mar wel mannelijker dan ik er nu uit zie.

Mijn taille wordt trouwens ook écht niet breder van buikspieroefeningen. Believe me. Ik doe ze drie à vier keer per week met de hoop dat dat wel gaat gebeuren, maar er gebeurt helemaal niets. Dat is ook een kwestie van lichaamsbouw. Ik weet ook niet of het gaat veranderen van de testo, ik hoop gewon op meer spierbouw en wat minder vet op mijn heupen zodat het verschil wat weg valt.

Overhemden zijn een goed idee! Ik draag nu meestal baggy sweaters ook over een tshirt over mijn binder heen (soms ook nog met een hemd) dus het is al "zo veel" als ik kan doen. Maakt het wel beter... Ik ben een beetje bang dat losse BH cups er vooral heel vreemd uit gaan zien (mijn polsen zijn bv ook heel dun, vingers ook, als ik een ring of armband wil die past moet ik naar de young teens juwelen kijken... over ge-erfd van mijn vader, nota bene)...

Scheermesjes heb ik ook wel (ook toen ik mijn benen/oksels nog wel scheerde & me ver afzijdig hield van het hele trans-gebeuren, kocht ik mannenmesjes). Ik zal eens kijken, de badkamer is nu iig weer schoon :')

Maar wat Wiggeltje zegt ken ik ook. Soms is het gewoon makkelijker om me dan maar als vrouw te kleden, als "bewapening" tegen de buitenwereld omdat die het sowieso niet zien. Ik zou juist wel bij een pro-mannenafdeling willen werken, for obvious reasons :D Ik trek me overigens niets aan van die mensen, ik denk gewoon "ik word vast ook wel een mooie jongen". (Mijn broertje en ik lijken behoorlijk op elkaar, en hij ziet er ook gewoon goed uit.)
Simão

Bericht door Simão »

Jammer dat je genetisch dan zo smalletjes bent. Hoe ver zit je van je vader vandaan wat heupmaat betreft?

Die losse bh cups maken je schouders net wat breder, en in kleding zorgt het dat het beter valt. Je moet niet het idee hebben van een american football speler in full gear ;) Je kunt zelf ook wat met andere materialen in de weer om te kijken hoe dat staat in kleding, natuurlijk.
De jasjes van herenpakken hebben ook kunstmatig bredere schouders....

Jasjes zijn, naast overhemden, sowieso handig.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Simão schreef:Jasjes zijn, naast overhemden, sowieso handig.
Waar ik zelf last van heb, en Nate waarschijnlijk ook, is dat dingen die van boven passen (i.e. niet mega oversized zijn) van onderen vaak te strak zitten. Overhemden draag ik dan ook vaak open.
Hung her from the branches of a mango tree