Vraag aan de mensen die ook 19 okt bij srs controle waren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Eline78

Re: Vraag aan de mensen die ook 19 okt bij srs controle waren

Bericht door Eline78 »

Ah dat is minder... Ik heb alleen mijn eigen ervaring gedeeld en snap dat dat bij anderen anders kan zijn.
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Mensen zijn mensen iedereen kan toch een fout maken... en je weet niet hoe dat eventueel achter de schermen is opgelost Emma..

Moet heel eerlijk zeggen dat ik vind dat je heel erg negatief bent wat betreft het VU. Vergeet niet dat een groot aantal forum leden aangewezen zijn om door het VU geholpen te worden. Niet iedereen heeft de middelen om af te reizen naar Thailand ofzo voor een SRS.... :roll:

Vind eigenlijk dat je vooral als mod daar wel wat rekening mee mag houden.

Ik ben nu 15 jaar post op en als ik het over zou moeten doen zou ik zo weer naar het VU gaan, dat meen ik echt serieus :hug:

Nergens in de wereld loopt het perfect ook niet in Thailand en ook niet hier in Nederland.

Maar vind sowieso dat we ons gelukkig mogen prijzen dat er hier in ons land meerdere genderpoliklieken zijn, das in heel veel landen wel anders...

Eline wens je alvast heel veel sterkte en succes toe, maar dat vast helemaal goedkomen :wship:

Groetjes Cher
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik ben negatief over een aantal aspecten inderdaad. Ik wil mensen op het hart drukken dat ze met de huidige gang van zaken bij het VUmc op hun hoede moeten zijn. Ik heb al vaker gezegd dat ik daarmee niet vind dat mensen maar beter niet naar het VUmc moeten gaan. Naar Thailand voor een SRS is ook niet alles, en als je mijn verhaal daarover leest weet je dat ik ook daar zo eerlijk mogelijk over probeer te zijn. Ik ben ook gewoon VUmc klant geweest, en sta daarnaast veel te veel mensen bij die bij het VUmc tegen dingen aanlopen die echt niet mogen gebeuren. Het VUmc links laten liggen is geen optie, en als je een beetje oplet kun je best fatsoenlijk geholpen worden. Maar dan moet je wel opletten.
Als je bij de klachtencommissie van het VUmc zit en het hoofd van de afdeling PGDY, Martin den Heijer, zit glashard te vertellen dat er helemaal geen protocol bestaat en dat iedereen naar eigen wens en behoefte behandeld wordt, dan wijst dat er toch wel op dat er dingen niet gaan zoals ze moeten.
Dat Monique van Wolfferen niet meer de telefoon aan de balie mag opnemen heb ik uit eerste hand van een andere medewerker. Dat Luk Gijs, een hele aardige man overigens, regelmatig dingen vergeet, zoals mensen in te brengen in de maandelijkse vergadering, weet ik ook uit eerste hand van meerdere betrokkenen.
Juist als mod, en als medeorganisator van een drietal maandelijkse bijeenkomsten hoor ik veel, en mensen zullen van mij echt niet te horen lrijgen dat ze niet naar het VUmc moeten gaan. Maar wel dat ze zich een beetje weerbaar moeten opstellen.

Dat misverstand afgelopen voorjaar is opgelost doordat ik de persoon waar wèl het over ging, vond via Genderzone op Facebook. Die had zelf al in de gaten gekregen dat er iets niet klopte en stond inmiddels weer op de wachtlijst.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik vind ook dat alles wat niet goed ging en gaat besproken moet kunnen worden, en/maar gelukkig gebeurt dat ook regelmatig, en brengt men het genuanceerd...

Ik denk dat haast iedereen hier, ook de nieuwe leden, wel beseft dat zo'n traject niet altijd over rozen zal gaan, en dat aan alle operaties risico's zijn verbonden, dus dat er hier op T-Ned links en rechts geklaagd zal worden zal voor niemand een verrassing zijn, zelfs niet voor de nieuwe leden...
Die beertjes nemen ze mee in hun rugzak, en daar kan best wel nog wat bij, maar af en toe wordt er gedaan alsof ze op zoek moeten naar een veel grotere zak, of gezonder voor je, verzin een ander plan want in Ned zijn het slagers en zielendoders, volgens T-Ned..!

Verder weet je hoe ik erover denk, over het VUmc, ook mijn ervaringen waren niet al te best...

grts Daniéla
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Emma fijn om te horen dat je de desbetreffende persoon hebt gevonden en dat het alsnog is goedgekomen, respect Emma :hug:

In het VU gaat het al jaren niet zoals het zou moeten...in mijn tijd werden er geen srs meer gedaan omdat Dr.Hage en Dr.Karim.waren opgestapt door interne problemen.

Ik stond op de wachtlijst en er werd een OK datum ingpland voor srs door Dr.Mulder....
Ik woonde in Amsterdam en wist dat 1 van de eerste patiënten van Dr. Mulder wakker werd met een stoma, door verschikkelijke complicaties :cry:

Ik kende die patiënt, mijn eerste reactie was... no way dat Dr. Mulder mij gaat operen..

Heb toen een afspraak gemaakt bij Dr.Karim doe toen werkzaam was in het Slotervaart, heb hem letterlijk gesmeekt... dr.Karim zou u aub mijn srs willen doen.. zijn reactie was zou het heel graag willen maar we hebben hier geen genderteam dus dat is echt niet mogelijk.

Heb hem gevraagd wat hij van Dr.Mulder vond qua ervaringen enzo.

Zijn reactie was, weet het nog als de dag van gisteren..." in alle jaren dat ik samen met Dr.Hage de srs deden in het VU hebben we Dr.Mulder nog nooit op de OK hebben gezien.
Dit was zijn antwoord en daar moest ik het mee doen..

Op eigen initiatief heb ik een afspraak gemaakt met Dr.Mulder voor een consult. Heb hem geconfronteerd met het gene wat ik wist wat betreft zijn patiënt die wakker werd met een stoma.

Heb tien een heel goed gesprek met Dr.Mulder gehad, zijn woorden waren, dit is als een nagel aan mijn doodkist.

Hij heeft het hele verhaal incl. details met mij gedeeld, wat hij hekemaal niet had hoeven doen..

Achteraf bleek het een samenloop van omstandigheden te zijn, er waren idd complicaties tijdens de operatie, maar kortgezegd, hebben collega's hem in de steek gelaten mede omdat er wel om hulp werd gevraagd maar daar geen gehoor aan werd gegeven.

Ik zag wat het met Dr.Mulder deed en dat hij oprecht en eerlijk was naar mij toe.
Het was een fijn en ophelderend gesprek.

2 dagen later met Jos gebeld om me toch in te plannen voor de SRS door Dr.Mulder.

Had ik dit allemaal niet gedaan en me laten leiden door de verhalen was de srs er waarschijnlijk nooit of pas heel veel jaren later van gekomen.

Dit is mijn verhaal...

Wat ik hier mee wil zeggen volg je gevoel, ga de confrontatie aan indien nodig... maar laat je niet leiden door alleen maar negatieve verhalen.

Dr.Mulder ben u nog steeds elke dag dankbaar... :wship: Het resultaat is en blijft fantastisch :hug2:
Robyn

Bericht door Robyn »

Ik heb net teruggebeld na aanleiding van voicemail bericht.

Ze zijn een beetje chaotiach. In het bericht zei Monique dat ze mij dinsdag zou proberen weer contact op te nemen en fijn weekend.

Ik heb net op de valreep nog terug kunnen bellen via genderteam en doorverbinden. Eerste wat ze zegt: had ik geen nummer doorgegeven? Volgens mij wel hoor.

Nou dus echt niet :p. Vervolgens krijg ik te horen dat ik op 4 januari door dr Buncamper word geopereerd, terwijl in mn dossier staat dat ik enkel door dr Ozer geopereerd wil worden. Nieuwe datum is 27 januari. Ik krijg tzt nog re horen wanneer te stoppen met hormonen.
Groetjes,
Robyn
Mayke

Bericht door Mayke »

Emma schreef:En niet direct ja en amen zeggen tegen ene mevrouw Monique van Wolfferen.
Vandaag kreeg ik een belletje van Mvr. van Wolfferen.

alles komt in orde :shifty:
leef geeft liefde voor al wat leeft
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Hopen dat het klopt en zo...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fiona

Bericht door Fiona »

Ik werd op 1 december opgenomen en ben gisteren geopereerd. 7 december na dilatatie naar huis.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Van harte gefeliciteerd Fiona... ;)

Heel veel sterkte en succes met het herstel.

grts Daniéla