Moeder klaagt transdochter aan om transitie

Nieuwsberichten
Simão

Moeder klaagt transdochter aan om transitie

Bericht door Simão »

Kwaad omdat haar transdochter van 17, die ze stug haar zoon blijft noemen, zonder haar medeweten aan transitie is begonnen, heeft ze haar voor het gerecht gedaagd. Ik weet niet precies wat ze wil bereiken, maar ze is vooral boos omdat ze niet ingelicht was en ik dacht meteen "gut waarom zou dat nou zijn, bitch" gezien haar hysterische gedachte dat het niet eens om de transitie zelf gaat maar om het feit dat het buiten haar om gaat. Alsof een 17 jarige die niet meer bij de moeder woont, verantwoording af zou moeten leggen...
But Calgaro claimed she wasn’t as concerned with her daughter’s transition as much as her own rights, telling reporters at her news conference: “The transitioning thing isn’t even the issue, the issue is that he’s able to make these decisions.”

Calgaro’s aim is for parents to be notified and included in their minor children’s medical decisions, which is not what the law states:
Geen poot om op te staan dus.

Het hele verhaal vind je hier
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Moeder klaagt transdochter aan om transitie

Bericht door Emma »

Het is een soort van proefproces, en het lijkt me minder kansloos tegen de zorgverlener die zonder toestemming van de ouder een dergelijke behandeling aan een minderjarige geeft. De wet van de betreffende staat lijkt nogal wat mazen te hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Simão

Bericht door Simão »

Emma schreef:Het is een soort van proefproces, en het lijkt me minder kansloos tegen de zorgverlener die zonder toestemming van de ouder een dergelijke behandeling aan een minderjarige geeft. De wet van de betreffende staat lijkt nogal wat mazen te hebben.
De zorgverlener is echter niet de aangeklaagde heb ik begrepen.
Het gaat de moeder om háár rechten.

Wat ik schokkend vind is dat dit een moeder is die haar vinger in de pap bij een dochter die niet bij haar woont, belangrijker vindt dan accepteren dat haar dochter transgender is en die te steunen. In plaats daarvan wil ze haar als zoon blijven zien.
Het lijkt echt zo van "ik heb een zoon gekregen, dus recht op een zoon en die mag dus niet plots een dochter worden" ofzo.
Dat houdt in dat ze tot haar 21 ste zou moeten wachten met enige vorm van hulp voor transitie.

Ik ga even kijken wat ik nog meer kan vinden over deze zaak. Ik had vanmorgen niet zoveel tijd om me in te lezen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Lijkt me ook hoor, dat de verkeerde aangeklaagd wordt. Maar nehalve dit bericht ben ik er ook nog niet ingedoken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Simão

Bericht door Simão »

http://instinctmagazine.com/post/mom-su ... d-hormones

Hier de pressconference. Wat een walgelijk mens. Wees voorbereid.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Het is duidelijk dat moeder niet in het belang van haar dochter handelt, maar de reden van deze rechtzaak (waarin ze iedereen aanklaagt die ook maar zijdelings bij dochters transitie betrokken is geweest) is dat dochter medische behandelingen is aangegaan zonder ouderlijke toestemming terwijl ze nog minderjarig was. Dit is gebeurd op basis van dochters woon- en financiële situatie (geheel onafhankelijk van ouders).

Ik weet niet veel van de wetten op dit gebied, maar voor zover ik weet is emancipatie (als minderjarige als meerderjarige worden beschouwd) iets wat door de rechter beslist dient te worden. Hoewel dit meisje dus voldeed aan alle eisen voor emancipatie, is dit nooit officieel in gang gezet en heeft de kliniek waar zij in behandeling is op eigen houtje besloten dat zij geen ouderlijke toestemming nodig had.

Als dit inderdaad het geval is, lijkt mij dat die moeder nog best een poot heeft om op te staan.
Hung her from the branches of a mango tree
andreagen

Bericht door andreagen »

Juridisch heeft ze misschien wel een poot om op te staan, maar welke moeder wil niet, dat haar kind gelukkig wordt en van daaruit bekeken zou ze haar dochter moeten steunen i.p.v. iedereen aan te klagen.
Simão

Bericht door Simão »

Jer158 schreef:Het is duidelijk dat moeder niet in het belang van haar dochter handelt, maar de reden van deze rechtzaak (waarin ze iedereen aanklaagt die ook maar zijdelings bij dochters transitie betrokken is geweest) is dat dochter medische behandelingen is aangegaan zonder ouderlijke toestemming terwijl ze nog minderjarig was. Dit is gebeurd op basis van dochters woon- en financiële situatie (geheel onafhankelijk van ouders).

Ik weet niet veel van de wetten op dit gebied, maar voor zover ik weet is emancipatie (als minderjarige als meerderjarige worden beschouwd) iets wat door de rechter beslist dient te worden. Hoewel dit meisje dus voldeed aan alle eisen voor emancipatie, is dit nooit officieel in gang gezet en heeft de kliniek waar zij in behandeling is op eigen houtje besloten dat zij geen ouderlijke toestemming nodig had.

Als dit inderdaad het geval is, lijkt mij dat die moeder nog best een poot heeft om op te staan.
Er staat dit citaat uit de wet bij in het eerste artikel.

“…any minor who is living separate and apart from parents or legal guardian, whether with or without the consent of a parent or guardian and regardless of the duration of such separate residence, and who is managing personal financial affairs, regardless of the source or extent of the minor’s income, may give effective consent to personal medical, dental, mental and other health services, and the consent of no other person is required.”
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Bericht door Venusss »

Dus de transgender die aangeklaagd is had de zelfstandige rechten om zelf een beslissing te maken zonder moeder.

Hier nog een ander artikel over dezelfde zaak
http://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/ ... nt-n685266

Ik vind het vreemd dat je als moeder je kind nog steeds opstandig zoon noemt. Dit terwijl je eigen kind cosmetisch en pyscologisch reeds in een gevorderd stadium zit. Tegen de tijd dat het in rechtbank behandeld zal worden dan is het kind van moeder 18 jaar dat las ik ergens. Denk dat het probleem op ethiek gebied niets meer te maken geeft met misdiagnoses van doktors. Zou eerder het probleem opzoeken bij moeders gebrek aan inlevingsvermigen en standvastigheid tegen de acceptatie van verandering bij haar kind.

Ik vraag me af hoe de vader in deze zaak erover denkt want daar heb ik niets over gelezen. Hoe de moeder zelf hier in staat is een goed voorbeeld van transgender haat waarmee geschat meer dan 7000 andere zelfstandige transgender pubers de transitie lastiger wilt maken. Als ze de zaak verliest is het zonde van het geld en brengt haar familie de nodige negitieve publiciteit toe.
Simão

Bericht door Simão »

Update, heet van de pers : Moeder heeft de zaak verloren. Of liever, de zaak is afgewezen.

http://instinctmagazine.com/post/mom-lo ... permission