Dat is geen fijn berichtRianne62 schreef:Ik heb dr. Kanhai net gesproken en hij was er stellig van overtuigd dat ik een van zijn laatste patiënten ben. Dit is echt een hele slechte zaak.
Dr Kanhai Alkmaar patiëntenstop.
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Dr Kanhai Alkmaar patiëntenstop.
-
Anon20190516
-
Alexandra
Zéér slechte zaak. Ik ben door Kanhai geopereerd in 2014.
Tijd voor actie misschien? Het is tellerustellend dat we in 2016->2017 alleen nog steeds met het VU opgescheept zitten.
Tijd voor actie misschien? Het is tellerustellend dat we in 2016->2017 alleen nog steeds met het VU opgescheept zitten.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Transvisie schijnt er mee bezig te zijn, maar Ylse weet er meer van, die is er recent nog ingedoken. Het schijnt dat verzekeraar VGZ, die het MCA min of meer had opgedragen te stoppen met de SRS, daar van teruggekomen is. Betekent nog lang niet 'eind goed, al goed', maar het is in ieder geval iets.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Alexandra
Juridisch gezien moet een zorgverzekeraar de vrije keuze laten (dit hangt wel af van je polis, let goed op). Ik had ook naar Thailand kunnen gaan als ik dat gewild zou hebben, tegen Nederlands tarief. Achmea gaf mij al toestemming in 2013 (op basis van een jurisprudentie), maar ben toch naar Kanhai gegaan. Bij Kanhai koste het rond de 5.000 euro, plus ziekenhuiskosten: 9.000 euro in 2014.
Dus in principe zou Kanhai door kunnen gaan, mits je zelf met de verzekeraar aan de slag gaat. Hoop gedoe, maar ja.
Dus in principe zou Kanhai door kunnen gaan, mits je zelf met de verzekeraar aan de slag gaat. Hoop gedoe, maar ja.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Emma
- Beheerder
Dit is een ander verhaal... VGZ heeft als voormalig regionaal ziekenfonds een dikke vinger in de pap bij het MCA, en heeft het MCA opgedragen kosten te besparen door alleen nog 'zinnige zorg' te leveren. Dat betekent dan weer dat Kanhai van de directie van het MCA geen SRS meer mag uitvoeren. De SRS is voor het MCA maar een klein bijproduct.
Het is dus niet zo dat VGZ je direct verplicht naar het VUmc te gaan, ze hadden gewoon geen idee dat er geen andere binnenlandse alternatieven voor het VUmc zijn.
Het is dus niet zo dat VGZ je direct verplicht naar het VUmc te gaan, ze hadden gewoon geen idee dat er geen andere binnenlandse alternatieven voor het VUmc zijn.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik heb vorige week van Alwin Man begrepen dat ze bij het VGZ helemaal niet eens op de hoogte waren van de gang van zaken in Nederland. Men ging er min of meer van uit dat het VUmc de enige was die de operaties uitvoerden omdat het VUmcdat zo communiceren naar de zorgverzekeraars.
Mijn beleving van het hele verhaal is, maar dat kan sterk gekleurd zijn door de verhalen die ik hoor, dat het VUmc probeert het alleen recht in handen te krijgen hier in Nederland. Zo heb ik bijvoordbeeld ook gehoord dat het VUmc bezig is om landelijke behandelcentra te ontwikkelen. Bedoelt om de psychische zorgverlening in eigen hand te houden. Dit in plaats van samen te werken met andere partijen.
Terugkomend op Kanhai. De gesprekken zijn nog steeds gaande, niemand weet blijkbaar hoe ver het daarmee staat of niemand wil daar een antwoord op geven.
Wel schijnt de zij-instroom naar het UMCG nu te functioneren. Er zijn blijkbaar al een paar mensen die via Alwin nu op de wachtlijst staan voor de operatie in het UMCG. Het VUmc is er nog mee bezig.
Mijn beleving van het hele verhaal is, maar dat kan sterk gekleurd zijn door de verhalen die ik hoor, dat het VUmc probeert het alleen recht in handen te krijgen hier in Nederland. Zo heb ik bijvoordbeeld ook gehoord dat het VUmc bezig is om landelijke behandelcentra te ontwikkelen. Bedoelt om de psychische zorgverlening in eigen hand te houden. Dit in plaats van samen te werken met andere partijen.
Terugkomend op Kanhai. De gesprekken zijn nog steeds gaande, niemand weet blijkbaar hoe ver het daarmee staat of niemand wil daar een antwoord op geven.
Wel schijnt de zij-instroom naar het UMCG nu te functioneren. Er zijn blijkbaar al een paar mensen die via Alwin nu op de wachtlijst staan voor de operatie in het UMCG. Het VUmc is er nog mee bezig.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
J1nny
Feit blijft dat het een slechte zaak is.
De VU heeft sinds 2012 een ommezwaai gemaakt wat betreft Kanhai.
Tijdens de voorlichting november 2014 heb ik daar nog een opmerking over gemaakt, maar kreeg geen bevredigend antwoord voor zover ik me herinner (Emma?)
Tijdens de voorlichting november 2014 heb ik daar nog een opmerking over gemaakt, maar kreeg geen bevredigend antwoord voor zover ik me herinner (Emma?)
-
Alexandra
Is hier een reden voor?J1nny schreef:Feit blijft dat het een slechte zaak is.
Ik weet wel dat het VU niks verdiend zodra iemand na groenlicht naar Kanhai gaat. Het hele traject zit namelijk in die DBC/DOT.
-
Emma
- Beheerder
Niet het hele traject, diagnostiek, RLE en SRS zijn apart. En er wordt per drie maanden afgerekend. Drie maanden RLE kost €1819,39. Dat is precies 1 consult psycholoog van 50 minuten en 1 consult endo van 10 minuten.
Ze zijn niet zielig dus.
Ze zijn niet zielig dus.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]