Ik ben nu een paar dagen thuis. Gelukkig is mijn partner er ook en helpt ze mij met allerlei kleine dingen zoals eten koken, boodschappen doen, ondersteuning bij het douchen etc. Zelf lig ik het grootste deel van de dag op bed, soms wat slapen, wat lezen en veel op internet rondhangen.
Ik zit alleen even met een paar dingen. Mijn stoelgang is nog niet weer op gang gekomen, ja ik ben in het ziekenhuis vreselijk wezen schijten maar daarna was het alleen maar lucht. Zijn mijn darmen nu zo leeg dat het dagen duurt voordat er weer wat gebeurd? Ik overweeg namelijk om toch wat van die zakjes lactulose te gaan gebruiken. Iemand die mij hier een zinvol antwoord op kan geven?
Verder heb ik de hele dag het gevoel dat ik moet plassen. Ik loop wel een keer of 8 per dag naar het toilet om dan vast te stellen dat er niks komt. Maar ja better safe than sorry. Ik ga er van uit dat het voornamelijk komt omdat alles nog zo gezwollen is en dat mijn clitoris in hyperdrive staat. Ook hier hoor ik graag wat ervaringen van anderen over.
Laatste dingetje is dat mijn vriendin nog moet wennen aan mijn nieuwe fysiek. Ze heeft het hier echt even heel moeilijk mee gehad maar begint nu langzaam te wennen aan de situatie. Ze heeft het nog niet full frontal gezien, alleen een paar glimpsen opgevangen. Vanmorgen gaf ze aan dat ze steeds meer went aan het idee en dat ze binnenkort de boel wel wil aanschouwen. Mij leek een goed moment om dat dinsdag te doen bij de controle bij Kanhai.
Ylse naar Kanhai, datum is bekend
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Ylse naar Kanhai, datum is bekend
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Nate_0
Je darmen zijn waarschijnlijk niet zo leeg dat je niet naar de plee kunt, zeker omdat je al een paar dagen verder bent. Gewoon lekker iedere dag een lage hoeveelheid lactulose te nemen om obstipatie te voorkomen, zodat je darmen iig ook écht leeg zijn. Lactulose kan voor de rest ook niet zoveel kwaad.
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20190122
Komt vanzelf wel weer je darmen moeten weer op gang komen en dat duurt even voor het weer normaal gaat
En over het plas ophouden gesproken ik heb zeker 2 maanden met maandverband gelopen als het er niet 3 zijn geweest.
En over het plas ophouden gesproken ik heb zeker 2 maanden met maandverband gelopen als het er niet 3 zijn geweest.
-
Ylse
Het is nu ruim 2 weken na de operatie en ik voel me goed. Mijn conditie is nog wel matig maar ik probeer steeds meer lichte huishoudelijke taken uit te voeren. Voor de rest neem ik gewoon mijn rust. Vorige week dinsdag ben ik voor controle naar Kanhai geweest en die was erg tevreden. Hij merkte wel op dat er een klein gebiedje was met wat verkleuring maar dat was niet verontrustend, volgende week mag ik weer langskomen en dan kijkt hij verder.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Ylse
We zijn nu bijna een maand na mijn SRS, afgelopen week ben ik bij Alwin geweest voor een gesprek over hoe alles gegaan is en hoe het nu voelt. En ik moet zeggen dat het goed voelt, eigenlijk heel natuurlijk. Ik voel nu dat het klopt.
Gelukkig is een ritje naar Alwin voor mij niet zo heel ver (ongeveer 3 kwartier) en we hadden daar 2 uur gepland voor de afspraak. Ik had van te voren wel gevraagd of we elkaar op de begane grond konden spreken en of er een comfortabele stoel was. Zitten is nog steeds wel een dingetje. Gelukkig was dat allemaal mogelijk. We hebben een fijn gesprek gehad en afgesproken dat we elkaar over een maand of 3 nog eens spreken om te kijken hoe het dan allemaal gaat. 'S avonds thuisgekomen was ik best wel moe en ben ik ook niet te laat naar bed gegaan.
Afgelopen woensdag mocht ik voor een 2e controle bij Kanhai op bezoek. Nu had ik de laatste controle nog wel in mijn achterhoofd en was ik voorbereid op een zware dag want voor Kanhai mag ik toch wel 2 uurtjes rijden. Overigens stap ik nog niet achter het stuur omdat ik dat nog niet vertrouw. De heenweg ging goed en ik kwam redelijk fit aan. Na even gewacht te hebben werden we de spreekkamer ingebracht. Kanhai liet nog even op zich wachten maar was na een snelle controle erg tevreden over het resultaat. Ook de verkleuring waar vorige keer over gesproken was is mooi bijgetrokken en behoeft geen verdere behandeling. De opdracht was om minder te gaan spoelen, van elke dag na het dilateren naar om de dag na het dilateren. En of ik over 6 weken weer op controle wil komen. Vervolgens weer 2 uurtjes rijden naar huis. Ook hier was ik bij thuiskomst doodop en een uurtje bed deed wonderen.
Toen mijn vriendin gisteravond weer kwam heb ik mijn bed op de slaapkamer weer opgemaakt en kon ik voor het eerst in een maand tijd weer naast haar slapen. Mijn slaapkamer is oo de 1e verdieping en ik heb de afgelopen periode gebruik gemaakt van het ziekenhuisbed in de woonkamer. Hierdoor hebben we een maand lang gescheiden geslapen. Het bed in de kamer staat er nog wel maar dat is nu voor overdag als mijn lichaam vind dat het wel weer even genoeg is geweest.
Vandaag boodschappen gedaan. Omdat mijn vriendin een eigen huishouding heeft wil ze wel weer wat meer thuis zijn, we hebben al 3 jaar een LAT relatie en dat bevalt ons allebei prima. In het weekend zijn we samen en door de week doen we ons eigen ding. We kletsen wel veel via meesenger enzo, maar dit is een situatie die ons beiden past. Ik ga volgende week dan ook weer veel meer zelf doen. Afgelopen week heb ik al weer wat werk kunnen verrichten van huis uit en dat probeer ik ook wat meer uit te bouwen.
Boodschappen doen viel me nog wel wat tegen, nadat alles opgeruimd was ben ik eerst maar weer eens op bed gaan hangen. Zwaar tillen doe ik sowieso niet maar zo een klein uurtje rondscharrelen komt er nog steeds wel op aan.
Gelukkig is een ritje naar Alwin voor mij niet zo heel ver (ongeveer 3 kwartier) en we hadden daar 2 uur gepland voor de afspraak. Ik had van te voren wel gevraagd of we elkaar op de begane grond konden spreken en of er een comfortabele stoel was. Zitten is nog steeds wel een dingetje. Gelukkig was dat allemaal mogelijk. We hebben een fijn gesprek gehad en afgesproken dat we elkaar over een maand of 3 nog eens spreken om te kijken hoe het dan allemaal gaat. 'S avonds thuisgekomen was ik best wel moe en ben ik ook niet te laat naar bed gegaan.
Afgelopen woensdag mocht ik voor een 2e controle bij Kanhai op bezoek. Nu had ik de laatste controle nog wel in mijn achterhoofd en was ik voorbereid op een zware dag want voor Kanhai mag ik toch wel 2 uurtjes rijden. Overigens stap ik nog niet achter het stuur omdat ik dat nog niet vertrouw. De heenweg ging goed en ik kwam redelijk fit aan. Na even gewacht te hebben werden we de spreekkamer ingebracht. Kanhai liet nog even op zich wachten maar was na een snelle controle erg tevreden over het resultaat. Ook de verkleuring waar vorige keer over gesproken was is mooi bijgetrokken en behoeft geen verdere behandeling. De opdracht was om minder te gaan spoelen, van elke dag na het dilateren naar om de dag na het dilateren. En of ik over 6 weken weer op controle wil komen. Vervolgens weer 2 uurtjes rijden naar huis. Ook hier was ik bij thuiskomst doodop en een uurtje bed deed wonderen.
Toen mijn vriendin gisteravond weer kwam heb ik mijn bed op de slaapkamer weer opgemaakt en kon ik voor het eerst in een maand tijd weer naast haar slapen. Mijn slaapkamer is oo de 1e verdieping en ik heb de afgelopen periode gebruik gemaakt van het ziekenhuisbed in de woonkamer. Hierdoor hebben we een maand lang gescheiden geslapen. Het bed in de kamer staat er nog wel maar dat is nu voor overdag als mijn lichaam vind dat het wel weer even genoeg is geweest.
Vandaag boodschappen gedaan. Omdat mijn vriendin een eigen huishouding heeft wil ze wel weer wat meer thuis zijn, we hebben al 3 jaar een LAT relatie en dat bevalt ons allebei prima. In het weekend zijn we samen en door de week doen we ons eigen ding. We kletsen wel veel via meesenger enzo, maar dit is een situatie die ons beiden past. Ik ga volgende week dan ook weer veel meer zelf doen. Afgelopen week heb ik al weer wat werk kunnen verrichten van huis uit en dat probeer ik ook wat meer uit te bouwen.
Boodschappen doen viel me nog wel wat tegen, nadat alles opgeruimd was ben ik eerst maar weer eens op bed gaan hangen. Zwaar tillen doe ik sowieso niet maar zo een klein uurtje rondscharrelen komt er nog steeds wel op aan.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Ender
- Transgender
Zo fijn dat het allemaal voorspoedig voor je lijkt te gaan Ylse!
-
Mayke
Ik lees alles over jouw extra goed.
Omdat ik nu ook voor de srs sta en daarvoor best wel een beetje bang ben.
Zelf woon ik in Alkmaar maar omdat daar een stop is zal ik naar Amsterdam moeten.
Het is fijn te lezen dat het bij jouw tot nu toe goed gaat.
Groetjes Mayke
Omdat ik nu ook voor de srs sta en daarvoor best wel een beetje bang ben.
Zelf woon ik in Alkmaar maar omdat daar een stop is zal ik naar Amsterdam moeten.
Het is fijn te lezen dat het bij jouw tot nu toe goed gaat.
Groetjes Mayke
leef geeft liefde voor al wat leeft
-
J1nny
Ha, buurvrouw....
-
Ylse
Zwaait ook maar even, al is Alkmaar wel een eindje uit de buurt nu.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Ylse
Vlak na het vorige bericht zat ik uit verveling wat rond te neuzen op die verkoophoeken op facebook. Ik kwam daar een open zeilbootje tegen inclusief trailer voor € 200,- waarbij opgemerkt werd dat er geen touwen meer bij zaten. Aangezien ik vroeger wel regelmatig gezeild heb en ik dat nog steeds wel leuk vind heb ik een afspraak gemaakt om het bootje te gaan bekijken. En kijken werd kopen. Ik ben vervolgens dagen bezig geweest om ook via allerlei fora en verkoopsites bezig geweest om de ontbrekende onderdelen er bij te ritselen.
Thuiszitten verveelt snel en nu had ik wat om handen. Dat is leuk om te doen en geeft me ook weer wat om naar uit te zien komende zomer.
Vandaag heb ik mijn bootje naar de loods gebracht van mijn bedrijf. Daar kan ze mooi onder dak staan. Dat betekent ook dat ik vandaag voor het eerst sinds een week of 7 weer eens een lange rit zelf gereden heb en dan in dit geval ook nog met een trailer met boot achter de auto.
Ik heb de gelegenheid direct gebruikt om ook weer eens wat te gaan werken. En dat bevalt me wel. Gewoon weer in een nirmaal ritme komen en me weer nuttig voelen. Ik heb me als doel gesteld om dit jaar af te sluiten met een volledige week werken. Deze week kijk ik gewoon hoe net gaat en als ik denk dat ik moe wordt dan ga ik naar huis. Ik mag tenslotte ook nog 3 kwartier rijden voor ik op kantoor danwel weer thuis ben.
Voor nu zit ik onderuit gezakt op de bank bij mijn houtkacheltje. Moe maar voldaan.
Thuiszitten verveelt snel en nu had ik wat om handen. Dat is leuk om te doen en geeft me ook weer wat om naar uit te zien komende zomer.
Vandaag heb ik mijn bootje naar de loods gebracht van mijn bedrijf. Daar kan ze mooi onder dak staan. Dat betekent ook dat ik vandaag voor het eerst sinds een week of 7 weer eens een lange rit zelf gereden heb en dan in dit geval ook nog met een trailer met boot achter de auto.
Ik heb de gelegenheid direct gebruikt om ook weer eens wat te gaan werken. En dat bevalt me wel. Gewoon weer in een nirmaal ritme komen en me weer nuttig voelen. Ik heb me als doel gesteld om dit jaar af te sluiten met een volledige week werken. Deze week kijk ik gewoon hoe net gaat en als ik denk dat ik moe wordt dan ga ik naar huis. Ik mag tenslotte ook nog 3 kwartier rijden voor ik op kantoor danwel weer thuis ben.
Voor nu zit ik onderuit gezakt op de bank bij mijn houtkacheltje. Moe maar voldaan.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France