Wachten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ender
Transgender

Re: Wachten

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef:Ik ben nog niet geweest, nee. Ben er ook pas afgelopen zomer voor mezelf uit dat ik verder wil als man, hoewel ik al jaren wist dat er *iets* speelde betreffende mijn gender (maar ik dacht altijd dat cisvrouwen ook jaloers waren op mannen en op transguys, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik besefte dat dat niet waar is).
xD Ja ik was ook heilig overtuigd dat iedereen wel liever een man zou willen zijn, maar alas. Kon er bij mij niet in dat iemand liever een vrouw zou willen zijn. En toen vond ik dit forum... xD
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Nate_0 schreef:Aan de andere kant is het wel zo dat je natuurlijk voor je gevoel nooit "jong genoeg" had kunnen beginnen, aangezien het al bij je geboorte begint... En er zijn ook mensen van 60+ die voor transitie kiezen. Je hebt de rest van je leven nog steeds te gaan, dude :)
Ja daar heb je een paar goede punten :) Soms denk ik nog van "wat als..." maar al lang niet meer zo veel als in het begin, kan nu gewoon niet wachten tot de intake :D vóóruit denken, niet achteruit haha
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ender schreef: xD Ja ik was ook heilig overtuigd dat iedereen wel liever een man zou willen zijn, maar alas. Kon er bij mij niet in dat iemand liever een vrouw zou willen zijn. En toen vond ik dit forum... xD
LOL

Ik kan niet zeggen dat ik dat andersom ook zo was, maar ik herken het wel. :)

Aan de andere kant kende ik al minstens één transman voordat ook maar een van ons uit de kast was. En ik vermoed dat we het van elkaar van het begin af aan geweten hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef:Ik ben 29 en sta ook nog maar net op de wachtlijst bij het UCP... voor mij was de tijd nog niet rijp om er mee aan de gang te gaan (zware depressies/trauma's), nu heb ik eindelijk de ruimte in m'n hoofd om er mee aan de gang te gang maar voel me zo oud.. vooral omdat jullie allemaal zo veel jonger zijn.. en zie al die andere mensen die er al zo veel eerder mee zijn begonnen en vind ik het zooo jammer dat ik er niet eerder mee kon beginnen. Zelfs m'n oma (die het te horen kreeg van m'n moeder) vroeg waarom ik er niet veel eerder mee was begonnen :lol: tja is nait ans
Hoi Ender,

Zoals je zelf al gaf te kennen, gewoon doorgaan. Trouwens alles is zo persoonlijk en geen 100% garantie der jong beginnen, ook jong tevreden "af" te zijn.

B.v. ken ik een lotgenoot( vriend) die begon op zijn 48J, nu zo'n kleine 5j later, is hij volledig af ( fallo en erectieprothese). Daarnaast ken ik, een lotgenoot die begon op amper 25j (rond dezelfde periode) en die kent tot op heden ( eveneens 5J later) enkel zijn borstoperatie ( ps. door omstandigheden, niet zijn persoonlijke bewuste keuze).

Met andere woorden: of je nu op 15j rijp bent of op 25/35/45/55j. Het is geen 100% garantie ( dat kent meerdere factoren), der eveneens vroeg/voldoende tevreden "af" te zijn. Maar hoe ouder, hoe meer factoren, werk, gezin, gezondheid, twijfels, wijsheid, uiterlijk, hormonale veranderingen, verleden, enz,...... De weg loopt niet voor ieder van ons ( bij de meesten niet), jong/ouder, even vlot en even snel, over rozen !.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Emma schreef:
Ender schreef: xD Ja ik was ook heilig overtuigd dat iedereen wel liever een man zou willen zijn, maar alas. Kon er bij mij niet in dat iemand liever een vrouw zou willen zijn. En toen vond ik dit forum... xD
LOL

Ik kan niet zeggen dat ik dat andersom ook zo was, maar ik herken het wel. :)

Aan de andere kant kende ik al minstens één transman voordat ook maar een van ons uit de kast was. En ik vermoed dat we het van elkaar van het begin af aan geweten hebben.
Hoi Emma,

Ik volg je een beetje, die overtuiging kende ik ( gelukkig ook niet :pray: ) Ik voelde me anders en ik wilde niets liever dan een jongen/man zijn ( kende idd, liever geen borsten, baarmoeder en dergelijke, maar gewoon een penis met teelballen). Maar, dat was omdat ik me geen meisje voelde en eerder onbewust een jongen voelde/was, GD kende.

Gelukkig wil niet ieder vrouwtje een man zijn :hug2: . Wat zou ik me, eenzaam :cry: voelen als hetro trans-man zonder de vrouwtjes. :hug: welkom vrouwtjes :hbeat: :hug2: :hbeat:

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Ik ben 29 en sta ook nog maar net op de wachtlijst bij het UCP... voor mij was de tijd nog niet rijp om er mee aan de gang te gaan (zware depressies/trauma's), nu heb ik eindelijk de ruimte in m'n hoofd om er mee aan de gang te gang maar voel me zo oud.. vooral omdat jullie allemaal zo veel jonger zijn.. en zie al die andere mensen die er al zo veel eerder mee zijn begonnen en vind ik het zooo jammer dat ik er niet eerder mee kon beginnen. Zelfs m'n oma (die het te horen kreeg van m'n moeder) vroeg waarom ik er niet veel eerder mee was begonnen :lol: tja is nait ans
Hey Ender. Ik ken dat gevoel ook maar al te goed. Ik schreef me in toen in iets van 24 was. Met hormonen begonnen toen ik 26 was. Dit terwijl ik al op m'n 17de aangaf bij m'n moeder dat ik naar het ziekenhuis wilde. Maar ik heb dat toendertijd niet doorgezet. Stom stom stom! Maar ach, ondanks dat ik zo laat begonnen ben, is alles ook nog goed gekomen. En daarnaast hebben we, als het goed is, het grootste gedeelte van ons leven nog te leven!
Anon20180311

Idd, Mr.x,

Wat niet reeds achter je ligt, heb je hopelijk nog voor je. Toen ik begon ( begin jaren negentig), was ik bij de jongeren in die tijd ( start 29j). En ja, ik leef nu al zo'n 20j als trans-man. Wat vliegt de tijd.
Maar oud, voel ik me nog steeds niet ( dat is maar de buitenkant, stilaan). Van binnen voel ik me nog steeds :D 29j jong.

Grtz Nick ;)
Gwen Genm

Bericht door Gwen Genm »

Wauw, eeuwen geleden sinds ik hier ben, heet geen eens Gwen hierop

Ik zit nog steeds te wachten continu bij de Vu, Mn therapeut daar plant mijn afspraken met 3 maanden verschil zodat ik dan wat aan kan doen om nu vrouwelijker uit te zien. Klinkt als een goed idee tot dat je er achter komt dat ik financieel nooit geluk heb, heb deze maand alleen al 300 euro schulden gehad en mijn moeder was in het ziekenhuis waardoor ik alleen maar stress had. Ik kan simpelweg niks doen om vrouwelijker uit te zien omdat ik het niet kan betalen en tegen de tijd van mijn volgende afspraak is mijn contract voorbij bij Mn werkplaats. Hij wou dat ik ook bij GGZ ging inschrijven omdat mijn autisme misschien iets zou betekenen ook al zei hij eerder van niet en dat hij juist wat wist erover. Na bijna twee jaar bij de Vumc heb ik geen voortgang, en dat helpt totaal niet als ik omsingeld ben door cisvrouwen :c
Yeee~
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Tina K schreef:Wauw, eeuwen geleden sinds ik hier ben, heet geen eens Gwen hierop
Mocht je willen, dan kunnen we je account wel hernoemen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gwen Genm

Bericht door Gwen Genm »

Emma schreef:
Tina K schreef:Wauw, eeuwen geleden sinds ik hier ben, heet geen eens Gwen hierop
Mocht je willen, dan kunnen we je account wel hernoemen...
Dat zou ik wel willen Em, dank je
Yeee~