Door een paar persmensen uit te nodigen om bij de overhandiging aanwezig te zijn krijgt zo'n petitie wel meer bekendheid,
komt het naast de la of doofpot mss ook in het nieuws...
vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld
-
Anon20180501
-
Anouk
Re: vumc wachttijden en hoe wij worden behandeld
Het is pas al in het nieuws geweest, toen omdat er mensen met zelfmedicatie begonnen vanwege de lange wachttijden.
Vanmiddag heb ik dit specifieke onderwerp nog bij mijn psychologe ter sprake gebracht omdat ik dit topic hier las.
Ook zij bevestigde eens te meer dat het helpt om een klacht in te dienen en dat daar wat mee gedaan wordt. Niemand hoeft daarbij angst te hebben dat dit invloed heeft op zijn/haar behandeling, want zo werkt het gewoonweg niet.
Het is bij het genderteam bekend dat er dingen niet goed gaan en ze willen er graag iets mee doen. Dus steek je energie niet in petities, maar ga constructief aan de gang en meld wat je niet goed vind gaan!
Vanmiddag heb ik dit specifieke onderwerp nog bij mijn psychologe ter sprake gebracht omdat ik dit topic hier las.
Ook zij bevestigde eens te meer dat het helpt om een klacht in te dienen en dat daar wat mee gedaan wordt. Niemand hoeft daarbij angst te hebben dat dit invloed heeft op zijn/haar behandeling, want zo werkt het gewoonweg niet.
Het is bij het genderteam bekend dat er dingen niet goed gaan en ze willen er graag iets mee doen. Dus steek je energie niet in petities, maar ga constructief aan de gang en meld wat je niet goed vind gaan!
Nothing changes as everything changes
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ja ze gaan mensen wel beetje tot waanzin brengen met dergelijke wachttijden en niet zo verwonderlijk dat mensen dan zelfmedicatie gaan toedienen.Anouk schreef:Het is pas al in het nieuws geweest, toen omdat er mensen met zelfmedicatie begonnen vanwege de lange wachttijden.
Maar ik even naar mijn geval kijkende vind het best wel lang, als je 28 oktober belt en ze dan gewoon doodleuk zeggen nou reken maar op januari of februari..
Zoals al eerder gezegd weet ik niet of het zin heeft voor mij een klacht in te dienen daar ik nog niet in het proces zelf ben.
Als dat wel zou kunnen dan hoor ik daar graag meer over uiteraard.
-
Anon20180501
Dat heb ik ook gezien Anouk, ze zeiden er nog bij dat zij dat zich wel konden voorstellen, maar het publiek dacht wss dat we niet zo moesten zeuren, want we krijgen toch hulp, gratis nog wel..!Het is pas al in het nieuws geweest, toen omdat er mensen met zelfmedicatie begonnen vanwege de lange wachttijden.
Ik denk dat alle kleine beetjes helpen...
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Eh, nee. Voor een petitie is gewoon geen procedure, die gaat naargelang hoe de pet van de ontvanger staat, de la of de prullenbak in. Als er al iemand de petitie in ontvangst wil nemen. Petities zijn handig voor overheid en volksvertegenwoordiging, voor als je op zoek bent naar publiciteit. Een instelling als het VUmc kan er helemaal niks mee.wiggeltje schreef: Ik denk dat zij sowieso overgaan tot de orde van de dag. Zo'n petitieformulier met handtekeningen wordt naar mijn idee vast bij een desbetreffende klachtenpunt ingeleverd. Het wordt gelezen, hopelijk doorgesproken, gaan over tot de orde van de dag en zullen het hopelijk op geschikte moment voor de geest kunnen halen. Dat is wat ik denk, verder heb ik er geen verstand over.
Wie niet waagt, wie niet wint
Een klacht gaat tenminste naar de klachtencommissie, en bij gegrond verklaren naar de Raad van Bestuur. Dán bereik je de mensen die er over gaan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Anouk
@lisa1973, een klacht indienen vanwege lange wachttijden mag altijd. Vanmiddag hoorde ik nog dat er nu zo'n 60 aanmeldingen per maand binnen komen. Die moeten ze zien te verdelen over de beschikbare mensen, welke allemaal al ramvol zitten met patienten die al aan een traject zijn gestart. Dat houdt niet alleen in de gesprekken voeren, maar ook bijhouden van het dossier, patienten bespreken in het team enzovoorts. Daarnaast is er een gebrek aan ruimte om deze werkzaamheden plaats te laten vinden. Er wordt echt geprobeerd om iedereen zo snel mogelijk te helpen.
En ik ga hier echt niet ontkennen dat er dingen fout gaan, dat er mensen weleens vergeten worden, want dat is gewoon zo. Er kunnen dingen beter.
En ik ga hier echt niet ontkennen dat er dingen fout gaan, dat er mensen weleens vergeten worden, want dat is gewoon zo. Er kunnen dingen beter.
Nothing changes as everything changes
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ja ik snap dat het VU het ontzettend druk heeft maar in gekste geval mag ik ergens in maart op gesprek komen..Anouk schreef:@lisa1973, een klacht indienen vanwege lange wachttijden mag altijd. Vanmiddag hoorde ik nog dat er nu zo'n 60 aanmeldingen per maand binnen komen. Die moeten ze zien te verdelen over de beschikbare mensen, welke allemaal al ramvol zitten met patienten die al aan een traject zijn gestart. Dat houdt niet alleen in de gesprekken voeren, maar ook bijhouden van het dossier, patienten bespreken in het team enzovoorts. Daarnaast is er een gebrek aan ruimte om deze werkzaamheden plaats te laten vinden. Er wordt echt geprobeerd om iedereen zo snel mogelijk te helpen.
Moet morgen toch mijn nieuwe nummer doorgeven aan het VU en zal dan gelijk informeren of er al duidelijkheid is wanneer ik ooit een telefoontje kan gaan verwachten, als het allemaal steeds zolang gaat duren tussen gesprekken door dan zou ik pas ergens in 2018 eindelijk aan de HRT mogen gaan beginnen...ben echt niet ongeduldig maar vind het al met al best wel om weemoedig van te worden..
Kortom ik hou jullie daar nog van op de hoogte..
-
LunaWeisse
Anouk schreef:@lisa1973, een klacht indienen vanwege lange wachttijden mag altijd. Vanmiddag hoorde ik nog dat er nu zo'n 60 aanmeldingen per maand binnen komen. Die moeten ze zien te verdelen over de beschikbare mensen, welke allemaal al ramvol zitten met patienten die al aan een traject zijn gestart. Dat houdt niet alleen in de gesprekken voeren, maar ook bijhouden van het dossier, patienten bespreken in het team enzovoorts. Daarnaast is er een gebrek aan ruimte om deze werkzaamheden plaats te laten vinden. Er wordt echt geprobeerd om iedereen zo snel mogelijk te helpen.
Hierom ben ik er dus voor dat er ofwel meer plekken in het land komen om deze tochwel grote groep mensen over te verdelen, ofwel het het VU te pushen om misschien eens wat aan aan hun werkwijze te doen. Weet alleen niet welke van de 2 realistischer is om voor elkaar te krijgen
iig ben ik inmiddels wel in staat om, als ze me na mijn ffs nog geen groen licht geven, een klacht in te dienen en er behoorlijk op door te gaan ook.
Vraag me trouwens of het mogelijk is om een soort groepsklacht in te dienen, daar zou ik ook aan mee willen doen, namelijk. Een algemeen geformuleerde klacht waar zoveel mogelijk mensen hun naam onder zetten maar toch een echte klacht is, en niet gewoon een petitie.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Anon20190501
Bestaat het concept class action suit in het Nederlandse rechtssysteem?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nisss
In dat geval ga ik zelf al wel in actie en zal met jullie mijn mailtje ook delen. Morgen ga ik bellen om te achterhalen of ik ook gerichte mailtjes kan krijgen. Ik ga alle mailtjes toevoegen en vragen om een uitnodiging en ga gewoon door te het bittere eind.
Ik denk zelf dat de beste oplossing samenwerken met psychologen is. En hrt niveaus controleren via een ziekenhuis naar keuze bij een endricoloog. Moet niet zo moeilijk zijn om te implementeren. Afgezien van dat hormonen bij ons (ja ik moet afbakenen met ons) anders beoordeeld worden. Dit hoorde ik van een ander post op. Maar goed. Ik ben geen arts
60 aanmeldingen per maand.. Omg. Hoge vraag weinig aanbod/mogelijkheden. Lijkt wel apple lol
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik denk zelf dat de beste oplossing samenwerken met psychologen is. En hrt niveaus controleren via een ziekenhuis naar keuze bij een endricoloog. Moet niet zo moeilijk zijn om te implementeren. Afgezien van dat hormonen bij ons (ja ik moet afbakenen met ons) anders beoordeeld worden. Dit hoorde ik van een ander post op. Maar goed. Ik ben geen arts
60 aanmeldingen per maand.. Omg. Hoge vraag weinig aanbod/mogelijkheden. Lijkt wel apple lol
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk