Slapen!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Slapen!

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef: @Venus,sinds ik nu 3,5 week totaal niets meer rook(deed af en toe een sigaretje van een vriendin,af en toe van een collega,en 2 joints in het weekend,zit ook tabak in.totaal 7 per week ofzo)lijken de hormonen veel beter aan te slaan(begin nu echt langzamerhand boobs te krijgen!)
Gr.Rikki
Dat heeft ook te maken dat tabak er voor zorgt dat je stofwisseling sneller gaat werken en voedsel minder goed wordt verwerkt door het lichaam.
Omdat je nu niet meer rookt zal je stofwisseling langzamer gaan werken en zal je ook iets aan gaan komen, wat goed is om vet verdeling door het lichaam op gang te brengen.
Veerle Mertens

Bericht door Veerle Mertens »

Valt me nog mee, ik sliep na enkele maanden gebruik Cyproteron zo 12 uur per dag. Record 18 uur achter elkaar en dan nog steeds moe zijn.
diederique

Bericht door diederique »

Rikki schreef:@Janice:ik gebruik cyproteron acetaat,is dat hetzelfde als Androcur?
Is inderdaad het zelfde. Merk tov stof naam. Het tomeloze veel slapen is een van de belangrijkste bijwerkingen; naast terug lopen van lust en "inkapselen" van je testosteron.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

@ Veerle:WoW 18 uur!!!dat is idd erg lang!mijn record is 10 uur
@diederique:mijn libido is idd teruggelopen tot 0,0%! Kan ook meespelen dat ik niemand in mijn leven heb die mij een beetje warm kan maken zeg maar,waarsch zit het er nog wel,maar dien ik net als vele andere vrouwen een beetje te worden opgewarmd.(wat houd"inkapselen van je testosteron"eigenlijk in?
@lisa:ik was idd wat aangekomen(daarna,weer afgevallen,want ik dacht:ojee,ik moet er op letten,want ik word te zwaar,daarna weer beetje aangekomen,want potverdorie allemaal lekkere dingetjes met kerst+kerstpakket)lol
Robyn

Bericht door Robyn »

Androcur is de merknaam voor cyproteron acetaat. Ik ben sinds de HRT (nu 1,5 jaar aan de Androcur), ook vermoeider en slaap gemakkelijk t klokje rond.
Groetjes,
Robyn
Veerle Mertens

Bericht door Veerle Mertens »

Ben herboren sinds ik gestopt ben met de cyproteron! Heeft enkele maanden geduurd maar ben weer de oude. Aangezien ik geen srs meer wil is het goed zo!
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

10 uur , 12 uur slaap per etmaal . Eh mijn dag heeft maar 24 uur , om 4.30 gaat de wekker en om 16.30 ben ik nog lang niet thuis . ik ben al blij als ik 6 uur slaap kan halen

Ik ben nu bijna 5 maanden aan de HRT
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Hoewel het antwoord me duidelijk lijkt, is het wel handig om je stemming in de gaten te houden (zeker omdat ik elders las dat je daar problemen mee hebt/hebt gehad?). Depressie kan zowel voor insomnie (niet goed slapen) als voor hypersomnie (teveel slapen) zorgen.

Mijn record ligt denk ik ook wel zo rond de 18/19 uur op een dag... maar niet vanwege HRT, obviously, hoewel ik niet verbaasd zou zijn als mijn natuurlijke oestrogeen (of iig de schommeling ervan) daar wel iets in heeft gedaan. En om goed uitgerust wakker te worden terwijl ik me neutraal/goed voel zit ik ook op zo'n 10 uur.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

@Nate:ik loop sinds een poosje bij een goede psychologe hier in mijn woonplaats,aangezien ik idd zware stemmingswisselingen had.daar het nogal uit de hand begon te lopen,heb ik bij mijn huisarts aangeklopt voor een doorverwijzing ,heb di-13-12-2016. Mijn 3e consult gehad bij mijn psych .inmiddels gaat het stapje voor stapje beter en leer ik hoe ik beter met mijn emoties om kan gaan!
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

In dat geval zou ik het wel bij haar benoemen omdat het ook met je emoties te maken kan hebben :)
meerdere zakken met zaagsel