Moet ik ook maar eens proberen denk ik xD weet niet of het mentaal/onbewust is maar sinds ik (semi) out ben heb ik het gevoel dat mijn stem lager en/of rustiger wordt.. en heb vroeger met schietspelletjes via teamspeak wel een lage stem gefaked/geprobeerd te faken en dat ging wel goed, men dacht alleen dat ik een jaar of 12-14 wasJer158 schreef: Ik heb trouwens een app Vocal Pitch Monitor die laat zien hoe hoog je stem is. Een aanrader!
Lagere stem pre-T
-
Ender
- Transgender
Re: Lagere stem pre-T
-
Anon20190501
Ik gebruik ter ondersteuning van mijn logopedie de Voice Pitch Analyzer app (Android). Berekent gemiddelden, uitschieters en geeft aan of je stem in het mannelijke, vrouwelijke of ambigue bereik valt. Kan ook historiek en evolutie bijhouden. Heel handig!
Je kan ook eens naar Praat (Windows) kijken. Wordt ondermeer door logopedisten gebruikt en is gratis.
Je kan ook eens naar Praat (Windows) kijken. Wordt ondermeer door logopedisten gebruikt en is gratis.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Jer158
Deze app maakt mij dan weer heel blij. Het is nog vroeg op de dag, dus mijn stem is op zijn laagst, maar ik zit toch wel heel ruimschoots in de mannelijke range met gemiddeld 138Hz.Sigy schreef:Ik gebruik ter ondersteuning van mijn logopedie de Voice Pitch Analyzer app (Android). Berekent gemiddelden, uitschieters en geeft aan of je stem in het mannelijke, vrouwelijke of ambigue bereik valt. Kan ook historiek en evolutie bijhouden. Heel handig!
Hung her from the branches of a mango tree
-
Anon20190501
@Jer158: qua gemiddelde frequentie zit je dan al ruim onder de ambigue range. Hieronder nog een aantal dingen die ik als mtf van mijn logopediste moet ont-leren omdat het 'cues' zijn voor een mannelijke interpretatie van de stem. Ik ga ervan uit dat jij die dingen dan net wel wil benadrukken en/of vaker wil gebruiken:
-zin neerleggen
-vaag articuleren, achteraan in de mond
-borstresonantie
en waar ik aan moet werken (voor jou dus:vermijden):
-intonatie, melodie (buiginkjes in toonhoogte)
-pittig, vooraan spreken, ook de tweeklanken
-hoofd/mondholteresonantie. Je kan resonantie ook beïnvloeden door bewuste controle te leren over de positie van het strottenhoofd
Hope this helps
-zin neerleggen
-vaag articuleren, achteraan in de mond
-borstresonantie
en waar ik aan moet werken (voor jou dus:vermijden):
-intonatie, melodie (buiginkjes in toonhoogte)
-pittig, vooraan spreken, ook de tweeklanken
-hoofd/mondholteresonantie. Je kan resonantie ook beïnvloeden door bewuste controle te leren over de positie van het strottenhoofd
Hope this helps
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Jer158
Vanochtend was het 138 Hz (128-148), en nu na een paar uur non-stop praten is het 149 Hz (139-159). Valt me nog mee, eerlijk gezegd. Nu is voorlezen een stuk makkelijker dan spraak in het algemeen, vind ik. Ik heb bijv. de neiging om heel erg omhoog te gaan met mijn stem als ik beleefd probeer te zijn, en dat is in dit land een stuk vaker dan in Nederland. 
Thanks voor de tips, Sigy!
Thanks voor de tips, Sigy!
-
Jer158
Verder werd ik wakker en mijn stem was heerlijk laag. Testje gedaan en zit op 122 Hz. 
-
Anon20190501
Dat valt duidelijk in de über male range! Feli! 
-
Jer158
Zit nu consistent altijd tussen 120 en 140 Hz afhankelijk van het tijdstip en steeds vaker 120-130, maar deze week voor het eerst twee keer lager (119 en 114)! 
Volgens mij past mijn stem nu redelijk bij mijn uiterlijk (jonge tiener). We zijn op de goede weg en blijven rustig doorgaan.
Volgens mij past mijn stem nu redelijk bij mijn uiterlijk (jonge tiener). We zijn op de goede weg en blijven rustig doorgaan.
-
Cait
mijn vriend praat ook in 110-140 hz en ik vroeger ook. Dus je zit wel goed hoor qua range. Enige wat anders kan is waarschijnlijk hetgeen eerder is vermeld over articulatie, borst resonantie etc
-
Nienke
Hi, ik gebruik de software op mijn apple of PC van Estill, deze software kun je de laagjes van je stem meten, je kunt zien of je de stem op een juiste manier gebruikt. ik gebruik het eens a twee x in de week, zodat het niet mijn oefeningen vertraagt die ik bij logopedie krijg.
Liefs Nienke
Liefs Nienke