Hoii allemaal,
Ik vroeg me af of een huisarts ook mag doorverwijzen naar een endocrinoloog voor de cross seks hormonen? Het gaat dan
uiteraard over een endocrinoloog buiten de VU om.
Doorverwijzing endocrinoloog
-
Veerle Mertens
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Doorverwijzing endocrinoloog
Ja, dat mag. De huisarts mag het ook zelf doen. Maar er zullen maar weinig endocrinologen en huisartsen zijn die buiten het VUmc om en zonder GD diagnose daar aan zullen beginnen. Ze bestaan wel, maar ze zijn heel zeldzaam.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Veerle Mertens
Nee dank je, het is niet voor mijzelf. Ik ben al doorverwezen via de PII naar een externe endocrinoloog.
-
Emma
- Beheerder
Huh?Veerle Mertens schreef:Nee dank je, het is niet voor mijzelf. Ik ben al doorverwezen via de PII naar een externe endocrinoloog.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
NicolleLaheye
Via Google kwam ik in dit topic terecht en ik herkende de ervaringen van Veerle meteen, in 2013 probeerde ik via mijn huisarts omdat de wachttijden bij het VUmc erg lang zijn (wat ze nu nog steeds zijn) aan de hormonen te komen en doorverwijzing te regelen voor een endocrinoloog. Maar zoals Emma al schreef komt dit maar zeer weinig voor dat een gewone arts deze doorverwijzing doet omdat een huisarts die verantwoordelijkheid niet durft te nemen, dit heb ik zelf ondervonden met gevolg dat ik in het illegale circuit geruime tijd zowel Cyproteronacetaat 50 alsook een soort merkloze hormoonpleisters gebruik hebt. Maar omdat ik hiervan toch wel de nodige bijwerkingen ervaarde (vooral depressieve gevoelens) van de Cyproteronacetaat die ik niet vertrouwde en een paar beslagnames heb gehad door de douane heb ik eind 2014 besloten mij toch maar aan te melden bij het genderteam bij het VUmc om ondanks de redelijk lange wachttijden het gender traject via de officiële weg te bewandelen. En dat laatste is ondanks de lange wachttijden toch beter te prefereren dan zonder kennis van zaken aan zelfmedicatie te doen. Dat laatste schijnt in de US heel gebruikelijk te zijn. En sinds ik bij het VUmc onder behandeling sta voel ik mij een heel stuk beter en weet ik dat ik de juiste middelen gebruik .
-
LiliFee
Dat kanEmma schreef:Huh?Veerle Mertens schreef:Nee dank je, het is niet voor mijzelf. Ik ben al doorverwezen via de PII naar een externe endocrinoloog.
Niet alle wegen voeren naar Amsterdam!
-
Emma
- Beheerder
Ik bedoel, er wordt een vraag gesteld, die beantwoord ik, en dan krijg ik als tegenantwoord 'nee dank je'? Dat vond ik wat opmerkelijk.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]