Vinden jullie deze naam kunnen ?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Kyano
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2015, 14:03
Gender: Man

Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Kyano »

Hallo

Vinden jullie de naam Jacey kunnen voor een jongen?
In Amerika is het een uniseks naam maar wat vinden jullie daarvan.
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Charlotte_C »

Hoi Kyano,

Een naam is toch bovenal iets waar je jezelf fijn bij moet voelen. Als je je fijn voelt bij de naam Jacey dan is er mijns inziens helemaal niets mis mee. Er zijn op deze wereld apartere namen te bedenken :)

Hopelijk heb je iets aan dit wat korte antwoord,

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Emma »

Wat is je doel? Je zaait wel een beetje twijfel over of het nu een jongens- of meisjesnaam is bij mensen die je niet kennen. Misschien niet fijn om dat uit te moeten blijven leggen.

Maar verder is het toch, wat Charlotte zegt, waar je je goed bij voelt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Citizen Erased »

Oké, je vraagt om een mening dus ik ga 'm maar gewoon geven: bedenk je goed dat rond dit soort (en aanverwante 'Teen Mom'-achtige) namen vaak een sociaal stigma heerst (oa bij solliciteren).. als je dat niet erg vindt en je voelt je goed bij een naam, lekker doen!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Kyano,

Ik sluit me aan bij Charlotte, als je, je er goed bij voelt, gewoon uitproberen en eventueel doen. Er zijn idd. wel meerdere dubbele/uniseks namen in gebruik. O.a. mijn eigen wettelijke naam : "Nicky :D ". Maar eveneens, Robin, Sam, kim, pascal, enz,.....Om er maar een paar op te noemen. Ik heb er persoonlijk totaal geen last van ( integendeel ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Nate_0 »

En anders kijken naar namen die enigszins hetzelfde klinken maar meer duidelijk mannelijk zijn (bijvoorbeeld "Jake" of evt "Jesse"). Je zou ook nog even op (Engelstalige) websites kunnen kijken of de naam populair was in het jaar dat jij werd geboren, omdat een te nieuwerwetse naam er ook voor kan zorgen dat je 'door de mand valt'.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Kyano,

De meeste uniseks namen die eindigen op ( y) zijn iets "mannelijker". Die eindigen op (a) iets "vrouwelijker". Jacey, kan dus perfect voor m/v.

Verder vernoem ik nog enkele: Jade ( jongen in mijn familie) Jordan, Joy, Jay, o.a. Jacey, Jascha, Jarrach, Jamie, Jacky ( meisje in mijn familie), Tibe, Jaimy, Nicky ( ik zelf), Bo, Sasha, Kai, Tristan, Rory, ...............Persoonlijk vind ik Jacey, dus zeker kunnen, als jongen/meisje :hug2:

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Minne »

Mijn gekozen naam, Minne, is ook niet heel overduidelijk manly-man-het is een jongensnaam in Friesland maar in het westen word ie ook wel als meisjesnaam gebruikt. Ik vind het een mooie naam en het past bij mij, en dat is het enige dat voor mijn keuze belangrijk was. Dus ik zou zeggen, als jij Jacey een mooie naam vind en bij jou vind passen, ga er voor!
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Nate_0 »

Minne schreef:Mijn gekozen naam, Minne, is ook niet heel overduidelijk manly-man-het is een jongensnaam in Friesland maar in het westen word ie ook wel als meisjesnaam gebruikt. Ik vind het een mooie naam en het past bij mij, en dat is het enige dat voor mijn keuze belangrijk was. Dus ik zou zeggen, als jij Jacey een mooie naam vind en bij jou vind passen, ga er voor!
Wordt Minne als meisjesnaam gebruikt? 0____0

In Friesland is Minne wel heel erg een manly-man naam trouwens :P Daar wordt ie trouwens ook wel eens 'gepaird' met een andere naam bv. Minne Piet.

Maar goed, ja. Wat Minne zegt, dus ;)
meerdere zakken met zaagsel
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Vinden jullie deze naam kunnen ?

Bericht door Minne »

Ja, gek genoeg wel! Ik heb een tijdje in Friesland gewoond en m'n ma is Fries, dus ik zie het ook echt als een jongensnaam, maar hier in 't westen krijg ik er wel regelmatig commentaar op, de psych bij het VU dacht ook dat het een meisjesnaam was XD
Plaats reactie