Nieuwe chat! Zie dit topic.

Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Venusss »

Voor diegene die een sportschool abonnenment hebben en geen weegschaal thuis. De meeste sportscholen hebben een gratis weegschaal, dat scheelt weer een aankoop
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Jeste »

Al vroeg op de dag de hoofdmaaltijd eten kan goed helpen om minder te eten. Daardoor namelijk de rest van de dag geen of weinig trek meer om nog te eten.
Eigenlijk is best het raar dat de hoofdmaaltijd door veel mensen pas aan het einde van de dag wordt genuttigd. Neem deze vergelijking: Wie met een auto wil rijden zal eerst de brandstoftank moeten vullen, of de accu moeten opladen, voor dat er gereden kan worden. Omgekeerd gaat niet.

Kook zelf maaltijden. Bij voorkeur met heel veel groenten. Dan kan je evengoed een vol bord opeten. Eet zo weinig mogelijk in horecagelegenheden.

Samen eten zet vaak ook aan tot meer eten. Bij samen eten verslapt de aandacht voor het eten. Eet bij voorkeur alleen, met de volle aandacht voor het eten. Waarom zou je eigenlijk samen met anderen eten? Je hebt immers handen en hoeft dus niet gevoerd te worden. Een sociaal gebeuren is uiteraard leuk, hoor. Heerlijk om lekker bij te kletsen. Maar praten doe je met je mond, dus dan niet ook nog eens eten.

En tot slot: Vergeet niet dat bij veel mensen een groot aantal calorieën in vloeibare vorm naar binnen gaat.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Nate_0 »

Bij een sportschool kan ik niet iedere keer op hetzelfde tijdstip wegen, en ook niet zonder kleding ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Mr.X »

Al vroeg op de dag de hoofdmaaltijd eten kan goed helpen om minder te eten. Daardoor namelijk de rest van de dag geen of weinig trek meer om nog te eten.
Dit is heel erg invividueel. Voor mij werkt dit dus compleet niet. Als ik vroeg een groot ontbijt of lunch heb, dan heb ik alsnog veel trek in de avond, en eet dus in totaal meer. Ik functioneer het best door het ontbijt laat te eten (rond 11 uur). Ik besef dat ik en soort van ongeplande intermitted fasting doe. Dus ik eet tot een uur of 7 in de avond (avondeten) en dan pas rond 11 uur de volgende dag weer. Op de een of andere manier ben ik dan gewoon nog niet in 'eet mode', om het zo dan maar te noemen. Ik moet ook zeggen dat ik sinds de testo veel meer trek heb, en ontzettend veel kan eten als ik mezelf niet tegen hou!

Dus wat voor de een werkt, hoeft niet perse te werken voor een ander. Er is maar 1 manier om er achter te komen wat het beste werkt.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Charlotte_C »

Dinsdag 20 december 2016
Ik heb zojuist weer een bezoekje aan de weegschaal gebracht en ook vandaag werd ik er weer blij van, alweer 400 gram minder. Zodat ik nu op 74,4 sta en alweer een stukje dichter bij mijn doel ben gekomen. Wat voelt het toch altijd goed om op de juiste weg te zijn.

Ik heb zojuist weer ontbeten met een salade, niet omdat het MOET maar omdat het KAN, en zometeen zal ik ook weer een lekker warme dampende pot thee maken. Heerlijk met weer als dit. :).

Tot de volgende update weer,

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Venusss »

Ik ben het gehele jaar door dikke vrienden met de weegschaal :wship: *tudu tssss*
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Jeste »

Mr.X schreef:Dus wat voor de een werkt, hoeft niet perse te werken voor een ander. Er is maar 1 manier om er achter te komen wat het beste werkt.
Inderdaad; gewoon proberem wat het best werkt. Het kan namelijk zeker per persoon verschillen. Zo wordt er ook vaak gezegd dat zoetigheid eten niet goed is voor de nachtrust. Maar als ik voor het slapen gaan een paar koekjes en chocolaatjes eet, werkt dat juist ontspannend en slaap ik extra goed.

Verder schreef ik nog iets over het nut van alleen eten.
Soms komt het praktisch gezien gewoon goed uit om samen aan tafel te zitten. Dan doe ik dat natuurlijk ook. Het is ook weer niet iets dat heilig is. Daarbij kan ik ook nog eens heerlijk eten koken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Charlotte_C »

Charlotte_C schreef:maar ik wil vooraf graag vragen om van dit "stok achter de deur topic" geen discussietopic te maken. Alvast bij voorbaat dank :hug2:
Aangezien dit topic alsnog verworden is tot een algemeen discussietopic over afvallen en mijn berichtjes er een beetje in verdrinken, heb ik besloten om in dezen naar de stem van de meerderheid te luisteren en mij terug te trekken uit dit draadje zodat het zich verder kan ontwikkelen in de richting waarin het nu gaat, wellicht kan dat een toevoeging zijn van waarde voor het forum. :)

Groetjes,

:hbeat: Charlotte :hbeat:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Weer vriendjes worden met de weegschaal.

Bericht door Anon20190501 »

Jeste schreef: Eet zo weinig mogelijk in horecagelegenheden.
Niet eens. Eet zo weinig mogelijk in rommelvoedselgelegenheden. Dat wel.
Jeste schreef: Bij samen eten verslapt de aandacht voor het eten
Niet eens. Toch niet voor mensen met een zekere gastronomische interesse.
Jeste schreef:
Eet bij voorkeur alleen, met de volle aandacht voor het eten. Waarom zou je eigenlijk samen met anderen eten?
Niet eens. Samen eten is samen genieten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)