Wie heeft er ervaring met het vergoeden van haarwerken in NL?
En dan met de verzekeraar in de slag geweest?
Het is voor iemand anders, niet voor mij, eventueel via PB.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Nog een mogelijkheid, info apendinges jinnys-electro puntje nl
Haarwerk vergoeding
-
diederique
Re: Haarwerk vergoeding
Jinny,
In principe bestaat er de mogelijkheid van (gedeeltelijke) vergoeding van haarwerk door de verzekeraar. Zit in het basispakket. Voorwaarde is wel een verwijzing van een arts. In de regeltjes is haarwerk ivm mannelijke kaalheid uitdrukkelijk uitgesloten. Een transvrouw met ernstige (ooit mannelijke) kaalheid -zodanig dat het haar ernstig hindert in/na transitie- valt gewoon onder de basispakket regels.
In principe bestaat er de mogelijkheid van (gedeeltelijke) vergoeding van haarwerk door de verzekeraar. Zit in het basispakket. Voorwaarde is wel een verwijzing van een arts. In de regeltjes is haarwerk ivm mannelijke kaalheid uitdrukkelijk uitgesloten. Een transvrouw met ernstige (ooit mannelijke) kaalheid -zodanig dat het haar ernstig hindert in/na transitie- valt gewoon onder de basispakket regels.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Mayke
hola Jinny
Inderdaad kon je 418euro (2016) terug krijgen van je zorgverzekeraar.
Wel moest ik de eerste keer een verklaring hebben van een arts en een offerte van een erkende haarwerk leverancier.
Nu had ik alleen een eigen aanvraag nodig voor een nieuw haarwerk en nog wel een offerte van mijn leverancier.
Inderdaad kon je 418euro (2016) terug krijgen van je zorgverzekeraar.
Wel moest ik de eerste keer een verklaring hebben van een arts en een offerte van een erkende haarwerk leverancier.
Nu had ik alleen een eigen aanvraag nodig voor een nieuw haarwerk en nog wel een offerte van mijn leverancier.
leef geeft liefde voor al wat leeft
-
J1nny
Oke, 418 Euro, maar is dat per haarwerk, of per keer nodig, de verschillende zorgverzekeraars doen daar nogal vaag over lijkt...
Case, transvrouw in armoedige situatie, geen geld dus, kreeg van haar vorige zorgverzekeraar probleemloos 2 haarwerken per jaar vergoed, maar de noodzakelijke gelaatsontharing was een drama.
Overgestapt van zorgverzekeraar die de gelaatsontharing geen probleem vind, maar weigert om meer dan een keer in het jaar het haarwerk te vergoeden.
Iets van regen en drup....
Case, transvrouw in armoedige situatie, geen geld dus, kreeg van haar vorige zorgverzekeraar probleemloos 2 haarwerken per jaar vergoed, maar de noodzakelijke gelaatsontharing was een drama.
Overgestapt van zorgverzekeraar die de gelaatsontharing geen probleem vind, maar weigert om meer dan een keer in het jaar het haarwerk te vergoeden.
-
Jannet V
Vanuit de basisverzekering wordt 1 haarwerk per jaar vergoed met een maximum van 418. Met een aanvullende verzekering kan het meer worden maar het blijft bij 1 per jaar.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Rianne62
Hallo Jinny,J1nny schreef:Oke, 418 Euro, maar is dat per haarwerk, of per keer nodig, de verschillende zorgverzekeraars doen daar nogal vaag over lijkt...
Is het misschien een optie om, met medewerking van de leverancier, gelijk 2 haarwerken aan te schaffen op één gefactureerde prijs? Daarnaast is het echt de moeite waard om een fonds(je) op te richten.
Veel succes,
Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
"Transvrouw in de blender en meer"
-
J1nny
Rianne, dank voor het idee....
Gaan erover denken...
Jannet, Thks voor de duidelijkheid...
Gaan erover denken...
Jannet, Thks voor de duidelijkheid...
-
J1nny
Inmiddels blijkt dat die 1 per jaar een regel is van de zorgverzekeraars....
Nergens wordt een max aan het aantal haarwerken gegeven.
Over de vergoeding ben ik nog niet uit..
Nergens wordt een max aan het aantal haarwerken gegeven.
Over de vergoeding ben ik nog niet uit..
-
Janice
Misschien even bellen...