Nieuwe chat! Zie dit topic.

voorlichtingsavond VU

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

voorlichtingsavond VU

Bericht door Tyler »

Op 18 september is er een voorlichtingsavond voor volwassenen met genderdysforie. Ik vroeg me af of mensen wel eens naar zo'n avond waren geweest, of het zinnig is en of mensen van plan waren deze keer te gaan.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Eva »

Wij (mijn meissie en ik) zijn er vorig jaar geweest en vonden het de moeite waard.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door NaomiClareNL »

Het is zeker de moeite waard om een voorlichtingsavond te bezoeken. Ben je in ieder geval op de hoogte van het laatste nieuws van het VUmc en het is ook leuk om zoveel transen in verschillende stadia van het proces (en met verschillende doelen) te zien en mee te spreken. Zo vaak krijg je die kans niet.
Ben zelf meerdere malen geweest, vorig jaar voor het laatst, met een hele goede vriendin. Voor haar was het echt wel een eyeopener.
Zelf heb je over het algemeen al veel informatie verzameld over het proces in het algemeen maar voor familie en vrienden is dat vaak toch wat abstrakt. Andere transen zien en mee spreken kan dan heel verhelderend zijn. Kortom een aanrader met name ook voor familie en / of vrienden.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Jeste »

Daar ga ik naartoe.
Bij Transvisie hadden we het er ook nog even over, afgelopen zaterdag. Daar hoorde ik wel dat de bezoekers in twee groepen worden opgedeeld, dus de FtM's en de MtF's. Eigenlijk wel te begrijpen, omdat er verschillen in het medische traject zitten. Maar, daar moet ik me wel even overheen zetten, omdat ik me als androgyn persoon nogal een "vreemde eend" voel tussen de MtF's.
Ach ja, het gaat in de eerste plaats om het krijgen van informatie.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Eva »

Van dat opdelen hebben wij afgelopen jaar niets gemerkt. Misschien een andere aanpak, dit jaar.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Venka »

Ik ga er iig wel heen,of het de moeite waard is............... :?:
Anne
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2012, 00:18

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Anne »

Ja, ik ga er heen. Misschien neem ik nog wat familie mee, maar dat hangt van hun af.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Arike »

Ik ben er jaren geleden geweest...
Toen vond ik het nut voor mij vrij beperkt...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Gabriël »

Ik twijfel nog of ik er heen ga. Een MtF had me erop gewezen en gevraagd of ik mee zou gaan. Ergens wil ik wel, maar anderzijds weet ik niet of het veel nieuwe dingen vertelt dan wat er online is te vinden over het transitieproces enzo. En ik vind het gewoon op een rot tijdstip eigenlijk.
Jeste schreef:Daar hoorde ik wel dat de bezoekers in twee groepen worden opgedeeld, dus de FtM's en de MtF's. Eigenlijk wel te begrijpen, omdat er verschillen in het medische traject zitten. Maar, daar moet ik me wel even overheen zetten, omdat ik me als androgyn persoon nogal een "vreemde eend" voel tussen de MtF's.
Maar je wilde toch meer een androgyne vrouw/meisje zijn en lichamelijk het een en ander veranderen? Misschien kun je je dan in die groep proberen te concentreren op de overeenkomsten van jouw transitie en die van een MtF.
(dat heb ik namelijk dus omgekeerd, ik richt me vooral op de overeenkomsten die ik heb met FtM's qua lichamelijke transitie, en dat ik dan in de toekomst nog vrolijk mijn gezicht ga ondersmeren met make-up en hakken blijf dragen -om maar wat te noemen- staat daar los van.)
Gebruikersavatar
Zef
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2012, 21:33
Gender: Transgender

Re: voorlichtingsavond VU

Bericht door Zef »

Gabriël schreef:[...] en dat ik dan in de toekomst nog vrolijk mijn gezicht ga ondersmeren met make-up en hakken blijf dragen [...]
*proest* haha, fantastisch.