Hallo.ik heb nog geen enkele datum voor mijn srs hoor,maar als ik uitga van wat ik begrepen heb:een jaar na de start hormonen.ben ik hopelijk eind mei aan de beurt?in elk geval ik maak mij al zenuwachtig over allerlei dingen en hoe het te regelen.nu ben ik aan het twijfelen of ik een ffs(gezichtsvervrouwelijkende operatie)wil en een adamsappelcorrectie.ik weet dat het onder bepaalde omstandigheden vergoed kan worden.mijn punt is:op mijn werk heb ik aangegeven dat ik na de srs er zeker drie maanden uit ben,als ik dan ook nog een andere periode niet kan werken ivm mijn gezicht(als het allemaal vergoed kan worden enzo)worden ze op mijn werk op zijn zachts gezegd niet blij,aangezien ik toch financieel afhankelijk ben van mijn werk,wil ik ze toch te vriend houden.dussssss..........een eventuele gezichtscorrectie zal idealiter plaats moeten vinden in de periode dat ik toch al herstellende ben van de srs.bijvoorbeeld een maand na de srs?!of gelijktijdig met de srs?zou dit mogelijk zijn en heeft iemand dit al eens gedaan??
Groetjes Rikki
Over operaties en werk.
-
Anon20190516
Over operaties en werk.
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Over operaties en werk.
Ik heb 28 oktober mijn Srs gehad. Half december ben ik weer begonnen te werken. Eerst rustig aan en de week erna volle bak. Afgelopen donderdag heb ik deel 2 van mijn ffs gehad. Zoals het nu lijkt kan ik maandag wel weer aan het werk. Overigens moet ik woensdag al wel weer fit zijn want dan begin ik de dag met een afspraak bij een klant, vervolgens door naar Kanhai voor controle en daarna door naar Brigitte voor controle en verwijderen van hechtingen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20190516
WoW,Ylse.stoere CHICK zeg dat je zo snel weer aan het werk ben!!
-
Anon20190516
Nou,schijnbaar weet niemand(behalve Ylse)hier het antwoord op.
Of niemand vind het een intressant onderwerp.
Als er toch verder geen reacties meer op komen,mag er van mij wel een slotje op!!
Of niemand vind het een intressant onderwerp.
Als er toch verder geen reacties meer op komen,mag er van mij wel een slotje op!!
-
Anon20210626
Gaat het wel helemaal goed , Rikki ?
Soms kan het even duren hoor voor er reacties komen . Ik denk dat je het nu iets te snel opgeeft , laat het lekker open staan .
Het zou ook kunnen dat er niet zoveel mensen zijn, naast Ylse die op jouw specifieke vraag , een
ffs vlak na een srs ondergaan , een ervaring hebben .
Maar speculerend , ik ben ook nog met HRT bezig een paar overwegingen .
De ene baan is de andere niet . Ik denk dat de fysieke belasting van de gevraagde arbeid van grote invloed is, wanneer je weer kan beginnen en volledig beschikbaar bent.
De ene persoon is de ander niet , de een zal eerder herstellen als de ander
De een kan meer hebben als een ander en zal lichamelijke ongemakken makkelijker ondergaan als de ander . Hiermee hangt dus samen hoe snel je een tweede operatie kan hebben.
Ik denk dat, als je bang bent voor je baan , je daar dan zelf een inschatting van zal moeten maken en daar uitvolgend een keuze zal moeten maken .
xxx
Soms kan het even duren hoor voor er reacties komen . Ik denk dat je het nu iets te snel opgeeft , laat het lekker open staan .
Het zou ook kunnen dat er niet zoveel mensen zijn, naast Ylse die op jouw specifieke vraag , een
ffs vlak na een srs ondergaan , een ervaring hebben .
Maar speculerend , ik ben ook nog met HRT bezig een paar overwegingen .
De ene baan is de andere niet . Ik denk dat de fysieke belasting van de gevraagde arbeid van grote invloed is, wanneer je weer kan beginnen en volledig beschikbaar bent.
De ene persoon is de ander niet , de een zal eerder herstellen als de ander
De een kan meer hebben als een ander en zal lichamelijke ongemakken makkelijker ondergaan als de ander . Hiermee hangt dus samen hoe snel je een tweede operatie kan hebben.
Ik denk dat, als je bang bent voor je baan , je daar dan zelf een inschatting van zal moeten maken en daar uitvolgend een keuze zal moeten maken .
xxx
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20190516
Ik verricht schoonmaakwerk in een fabriek snachts.echt fysiek zwaar belastend is dat niet.voornamelijk wanden en vloeren inschuimen met schoonmaakmiddel en met een schrobmachine de vloeren schrobben en daarna weer droogmaken.ik heb wat zitten zoeken op internet en kwam terecht op de site van dr.spiegel in Boston..de hersteltijd van een ffs is verassend kort en hij schrijft dat je bij voorkeur na 3 of 4 weken weer aan het werk kunt.als ik het nu zo kan inplannen met het vu,dat ik 2 maanden na mijn srs(dan zit ik alweer behoorlijk ver in mijn herstel)de ffs kan ondergaan,dan zou ik in principe precies na 3 maanden weer aaan het werk kunnen.
Ik ga in elk geval de vu hier even over mailen
Ps:nee ,het ging helemaal niet goed vandaag,huilbuien,omdat ik het idee dat de mannelijke kenmerken weer terugkeren in mijn gezicht,ondanks dat de hrt al veel had veranderd!verder te dik en ben eenzaam(gelukkig krijg ik veel steun van mijn hartsvriendin)
Ik ga in elk geval de vu hier even over mailen
Ps:nee ,het ging helemaal niet goed vandaag,huilbuien,omdat ik het idee dat de mannelijke kenmerken weer terugkeren in mijn gezicht,ondanks dat de hrt al veel had veranderd!verder te dik en ben eenzaam(gelukkig krijg ik veel steun van mijn hartsvriendin)
-
Anon20180501
Hoi Rikki, ik herken 'het gevoel' wel een beetje dat je de ene dag meer tevreden bent over je uiterlijk dan de andere, maar ik was me er bewust van dat mijn stemming daar wel wat aan bijdroeg, des te leger het glas des te negatiever mijn eigenbeeld, én des te meer gestaar, deels ingebeeld natuurlijk.
Maar afgaand op de foto's die ik van je gezien heb zie ik bij jou weinig uitgesproken mannelijk kenmerken waardoor ik aan een ffs zou denken, maar ik weet hoe het werkt, zelf denk je daar altijd anders over...
Bij mij ging de vervrouwelijking van mijn gezicht trouwens door tot 2 jaar na mijn srs, (5 jaar hrt), ik hoop dat je hieruit een beetje vertrouwen kan putten. Een ffs kan altijd nog, en als je die dan zeg maar 1 jaar na je srs inplant hoef je je denk ik ook geen zorgen te maken voor wat je baan betreft. Als je dat al moest want volgens mij heeft een werkgever totaal het recht niet om je daarom te ontslaan of anderszins te benadelen...
Maar afgaand op de foto's die ik van je gezien heb zie ik bij jou weinig uitgesproken mannelijk kenmerken waardoor ik aan een ffs zou denken, maar ik weet hoe het werkt, zelf denk je daar altijd anders over...
Bij mij ging de vervrouwelijking van mijn gezicht trouwens door tot 2 jaar na mijn srs, (5 jaar hrt), ik hoop dat je hieruit een beetje vertrouwen kan putten. Een ffs kan altijd nog, en als je die dan zeg maar 1 jaar na je srs inplant hoef je je denk ik ook geen zorgen te maken voor wat je baan betreft. Als je dat al moest want volgens mij heeft een werkgever totaal het recht niet om je daarom te ontslaan of anderszins te benadelen...
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik wil nog even wat aanvullen over de ffs, mijn eerste operatie was in juni en na de operatie ben ik ongeveer anderhalve week thuis geweest. Bij deze operatie werden de zaken behandeld aan de bovenkant van mijn ogen. Herstel was snel bij mij maar dit kan ook anders uitpakken.
Eind oktober kon ik bij Kanhai terecht voor mijn srs en daar had ik op een herstelperiode van anderhalve maand gerekend. Ook hier ging mijn herstel voorspoedig maar ook dat gaat lang niet bij iedereen zo. Eerlijk gezegd denk ik dat ik geluk gehad heb.
Deel twee van mijn ffs afgelopen week was maar een kleine ingreep, een ooglidcorrectie aan de onderkant van mijn ogen en mijn jukbeenderen zijn wat benadrukt. Ik gaf aan dat ik verwacht maandag weer aan het werk te gaan maar daar is wel enige nuance bij nodig. Door de operatie zwelt mijn hele gezicht op en dat heeft tijdelijk gevolgen voor mijn zicht. Ik heb wat moeite nu om me soepel door teksten heen te werken. Lezen is even een uitdaging en dat is wel belangrijk voor mijn werk. Kortom, als ik morgen met een bolle kop opsta dan ga ik niet direct weer aan de slag.
Mijn ervaring, en door Brigitte ook aangegeven, is dat de zwelling na een dag of drie op zijn hoogtepunt is. Daarna zakt het wel weer weg. Waar je ook nog mee te maken krijgt is dat je gezicht bont en blauw is. Ik kan je nu al verzekeren dat mensen je aan gaan staren. Ik ben de afgelopen dagen gewoon de straat op gegaan en ik merk dat mensen meer lopen te kijken. Ik kan me daar absoluut niet druk over maken maar ook daarin verschillen mensen.
Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is of de chirurg je wil opereren. Kleine operaties achter elkaar zullen ze niet heel moeilijk over doen. Anders word het denk ik als je kort na een srs nog een zware operatie wil ondergaan. Vergis je niet in de nawerking van de narcose.
Eind oktober kon ik bij Kanhai terecht voor mijn srs en daar had ik op een herstelperiode van anderhalve maand gerekend. Ook hier ging mijn herstel voorspoedig maar ook dat gaat lang niet bij iedereen zo. Eerlijk gezegd denk ik dat ik geluk gehad heb.
Deel twee van mijn ffs afgelopen week was maar een kleine ingreep, een ooglidcorrectie aan de onderkant van mijn ogen en mijn jukbeenderen zijn wat benadrukt. Ik gaf aan dat ik verwacht maandag weer aan het werk te gaan maar daar is wel enige nuance bij nodig. Door de operatie zwelt mijn hele gezicht op en dat heeft tijdelijk gevolgen voor mijn zicht. Ik heb wat moeite nu om me soepel door teksten heen te werken. Lezen is even een uitdaging en dat is wel belangrijk voor mijn werk. Kortom, als ik morgen met een bolle kop opsta dan ga ik niet direct weer aan de slag.
Mijn ervaring, en door Brigitte ook aangegeven, is dat de zwelling na een dag of drie op zijn hoogtepunt is. Daarna zakt het wel weer weg. Waar je ook nog mee te maken krijgt is dat je gezicht bont en blauw is. Ik kan je nu al verzekeren dat mensen je aan gaan staren. Ik ben de afgelopen dagen gewoon de straat op gegaan en ik merk dat mensen meer lopen te kijken. Ik kan me daar absoluut niet druk over maken maar ook daarin verschillen mensen.
Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is of de chirurg je wil opereren. Kleine operaties achter elkaar zullen ze niet heel moeilijk over doen. Anders word het denk ik als je kort na een srs nog een zware operatie wil ondergaan. Vergis je niet in de nawerking van de narcose.
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Janice
Heel waarschijnlijk zullen op de enkeling na mensen hier geen ervaring mee hebben. De ffs is hier relatief nieuw, het is geen desinteresse. Kijk maar naar andere draadjes en mijn draadje over lipfillers. Het zijn nou eenmaal dingen waar 99% procent van de transgen in Nederland geen ervaring mee hebben, helaas. Zou je dit soort vragen stellen op internationale fora dan zou je veel meer hits krijgen alleen dan weer voor ons onbruikbaar aangezien locatie.
-
Anon20210626
Alles in acht genomen denk ik dat je je lichaam ook een kans moet geven . Je SRS ondergaan en de hormonen hun werk laten doen is helemaal geen gekke gedachte .
Ik ben dat in ieder geval van plan en dus zal dat ook wel gebeuren
Renée
Ik ben dat in ieder geval van plan en dus zal dat ook wel gebeuren
Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.