Gisteren werd ik ontslagen uit het VUmc na deel 2 van mijn FFS en kreeg daarbij nog een stapeltje recepten mee voor pijnstilling en antibiotica. Mijn eerste ingeving was om thuis in de eigen apotheek de medicatie op te gaan halen en dan lekker rustig aan te gaan doen.
Ik werd opgehaald door mijn vriendin die bij aankomst melde dat ze last kreeg van migraine en dat ze eigenlijk wel wat exedrin zou willen slikken om het draagelijk te maken. Dus plannen gewijzigd en naar de apotheek van het VUmc gewandeld want wellicht konden we dat daar ook wel krijgen. Aangekomen aldaar leek het redelijk rustig maar de kaartjes automaat gaf toch wat een verontrustend beeld. Tenminste 18 wachtenden voor ons. De balies waren zo goed als verlaten en ook achter in de apotheek leek weinig activiteit zichtbaar.
We hebben kort even onderling overlegd of we toch de thuisreis gingen aanvaarden, anderhalf tot twee uur rijden, of dat we hier eerst de medicatie gingen scoren. De keus viel op het laatste want vriendin was bang niet zonder kleerscheuren thuis te komen. We zijn gaan zitten en hebben in eerste instantie gelaten gewacht op onze beurt. Om ons heen hoorden we wat gemopper van mensen dat het alllemaal zo lang duurde en er stond ook wat personeel van het VU te wachten tot ze aan de beurt waren voor hun medicatie.
Na een half uurtje wachten heb ik maar een berichtje op facebook gegooid dat ik me ergerde aan de idioot lange wachttijden bij die apotheek. Iets later reageerde een medewerker van het VUmc met enig ongeloof en gaf aan dat ik best een klacht kon indienen bij de servicedesk achter de infobalie.
Afijn na ruim een uur wachten, een half uur aan de balie van de apotheek te hebben gezeten omdat alles ingevoerd, gecheckt, nog een keer gecheckt, moest worden was ik er wel klaar mee. Ik ben direct naar de servicebalie gelopen en heb een klacht ingediend. Ik mreeg ook nog een tip mee om mijn parkeergeld terug te vragen omdat dit geintje ons ook nog bijna een tientje heeft gekost.
We baalden enorm omdat we in de tijd dat we hadden zitten wachten ondertussen ook naar huis hadden kunnen rijden, daar naar de apotheek kunnen gaan en binnen een half uur weer buiten hadden kunnen staan.
Mijn vraag is eigenlijk, wie van jullie haalt regelmatig zijn of haar medicatie bij de VU apotheek en heeft dan ook met dit soort van wachttijden te maken? En dien je dan ook een klacht in? Want ik vind dit geen dienstverlening meer, dit zijn jaren tachtig oostblok praktijken alwaar men ook uren mocht wachten op een brood.
Apotheek VUmc en de wachttijden aldaar
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Apotheek VUmc en de wachttijden aldaar
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Nate_0
Re: Apotheek VUmc en de wachttijden aldaar
Ik ben nog nooit in het VU geweest, maar heb wel in het UMCG in het ziekenhuis gelegen en had een behoorlijke waslijst aan medicatie nodig. Daar kregen we de tip van het verplegend personeel om de bestellingen niet bij de ziekenhuisapotheekop te halen maar bij mijn eigen apotheek, omdat de wachttijden in het UMCG ook regelmatig gigantisch opliepen.
Ik heb me daar laten vertellen dat het komt vanwege de bezuinigingen, en de ziekenhuisapotheek van het UMCG heeft veel te weinig personeel om alles zelf af te kunnen handelen. In het UMCG was het daarnaast ook zo dat niet alleen de patienten die zich aan de balie meldden daar hun bestelling op moesten halen, maar dat de apotheek ook het e.e.a. aan medicatie aan de patienten die opgenomen waren in het ziekenhuis moest verstrekken.
De enige keer dat ik medicatie bij de apotheek heb gehad van het UMCG was op de dag dat ik met ontslag ging, en toen heeft het personeel op de afdeling waar ik lag 's ochtends rond 8 uur al een verzoek aan de apotheek verstuurd en 's middags (rond een uur of 12) moesten we nog een half uur wachten voordat het klaar was.
Nooit een klacht ingediend daarvoor, iedereen was al op de hoogte van de te lange wachttijden maar er was niets aan te doen. Het UMCG zelf kon er geloof ik ook niets aan doen omdat de apotheek los stond van het ziekenhuis, ik weet alleen niet hoe dat in het VU is.
Ik heb me daar laten vertellen dat het komt vanwege de bezuinigingen, en de ziekenhuisapotheek van het UMCG heeft veel te weinig personeel om alles zelf af te kunnen handelen. In het UMCG was het daarnaast ook zo dat niet alleen de patienten die zich aan de balie meldden daar hun bestelling op moesten halen, maar dat de apotheek ook het e.e.a. aan medicatie aan de patienten die opgenomen waren in het ziekenhuis moest verstrekken.
De enige keer dat ik medicatie bij de apotheek heb gehad van het UMCG was op de dag dat ik met ontslag ging, en toen heeft het personeel op de afdeling waar ik lag 's ochtends rond 8 uur al een verzoek aan de apotheek verstuurd en 's middags (rond een uur of 12) moesten we nog een half uur wachten voordat het klaar was.
Nooit een klacht ingediend daarvoor, iedereen was al op de hoogte van de te lange wachttijden maar er was niets aan te doen. Het UMCG zelf kon er geloof ik ook niets aan doen omdat de apotheek los stond van het ziekenhuis, ik weet alleen niet hoe dat in het VU is.
meerdere zakken met zaagsel
-
Mr.X
Ik heb ook wel eens lang moeten wachten op de VU voor mijn testo. Niet een uur, hoor. Maar toch wel 20-30 minuten. Soms hebben ze het gewoon druk omdat er een golf mensen tegelijk aankomt, en personeel net pauze heeft oid. Ach ja, niks aan te doen.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb twee keer daar zitten wachten. Eén keer een uur, de tweede keer anderhalf. Maar voorbereid als ik was de tweede keer, had ik een tafeltje in het aanpalende restaurant met zicht op de monitor met de nummertjes ingepikt. Heb me wel voorgenomen daar nooit meer te komen bij de apotheek.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Samantha
Vroeger ging ik altijd naar hun apotheek maar die wachttijden zijn belachelijk.
Tegenwordig ligt alles altijd voor mij klaar bij mij apotheek in de buurt.
Tegenwordig ligt alles altijd voor mij klaar bij mij apotheek in de buurt.