Over operaties en werk.
-
Janice
Re: Over operaties en werk.
Je kan natuurlijk wel tegen de tijd dat je voor beide operaties goedkeuring hebt en de data (ongeveer) weet met beide operatieplanners van de 2 poli's - mka en de genderpoli om de tafel gaan zitten en kijken of het af te stemmen is, Ik denk van wel. Niet geschoten is altijd mis.
-
Samantha
Ik heb beide gehad.
Inplannen met het VU gaat je niet lukken hun plannen een datum in van afwijken raken ze niet zo gecharmeerd.
Ik wou het ook snel achter de rug heben maar zo werkt dat niet omdat voor en na je srs je lichaam het heel zwaar krijgt, ik moest 4 weken van de voren stoppen met oestrogeen en 2 weken van te voren met androcur en dat is al een klap op zich, dan nog de operatie en de herstel.
Je denkt al na paar dagen dat alles oké is maar feit is dat je lichaam erg hard aan het werk is met het herstel en ik moest ook nog al na 4 weken weer aan de bak omdat ik en onbetaald verlof had.
Je mag dus pas 2,5 tot 3 maanden na de srs een eventuele ffs krijgen als je herstel goed gaat als dat niet goed gaat en is een hersteloperatie nodig dan krijg je de herstel operatie 6 maanden na je srs en pas daarna na 2,5 tot 3 maanden krijg je ffs.
Zowiezo moet je de ffs meestal zelf betalen en mijn verzekeraar betaalde slechts na veel gezuer €1500 euro daarvan maar de adamsappel reductie wordt volledig vergoedt als deze prominent 5mm uitsteekt anders wordt dat niet vergoed als je daar niet aan voldoet.
Inplannen is bijna onmogelijk rikki heb geduld want meer kun je niet doen.
Inplannen met het VU gaat je niet lukken hun plannen een datum in van afwijken raken ze niet zo gecharmeerd.
Ik wou het ook snel achter de rug heben maar zo werkt dat niet omdat voor en na je srs je lichaam het heel zwaar krijgt, ik moest 4 weken van de voren stoppen met oestrogeen en 2 weken van te voren met androcur en dat is al een klap op zich, dan nog de operatie en de herstel.
Je denkt al na paar dagen dat alles oké is maar feit is dat je lichaam erg hard aan het werk is met het herstel en ik moest ook nog al na 4 weken weer aan de bak omdat ik en onbetaald verlof had.
Je mag dus pas 2,5 tot 3 maanden na de srs een eventuele ffs krijgen als je herstel goed gaat als dat niet goed gaat en is een hersteloperatie nodig dan krijg je de herstel operatie 6 maanden na je srs en pas daarna na 2,5 tot 3 maanden krijg je ffs.
Zowiezo moet je de ffs meestal zelf betalen en mijn verzekeraar betaalde slechts na veel gezuer €1500 euro daarvan maar de adamsappel reductie wordt volledig vergoedt als deze prominent 5mm uitsteekt anders wordt dat niet vergoed als je daar niet aan voldoet.
Inplannen is bijna onmogelijk rikki heb geduld want meer kun je niet doen.
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
FFS wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering. Het kan zijn dat je polis een beperking heeft waardoor er maar een deel vergoed wordt maar vanuit de richtlijnen dient je zorgverzekeraar dit gewoon te betalen.Samantha schreef:Zowiezo moet je de ffs meestal zelf betalen en mijn verzekeraar betaalde slechts na veel gezuer €1500 euro daarvan maar de adamsappel reductie wordt volledig vergoedt als deze prominent 5mm uitsteekt anders wordt dat niet vergoed als je daar niet aan voldoet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Veronica
Jullie hebben beide maar deels gelijk, FFS wordt in de meeste gevallen niet vergoedt MAAR kan onder strikte omstandigheden wel vergoed worden.
Hangt van meerdere factoren af en daar heeft een normale natura of restitutie polis weinig mee te maken (budget polis is een ander verhaal).
Om mee te beginnen moet eerst een noodzaak voor een FFS zijn en net als met een adamsappel reductie moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar alleen daarmee ben je er nog niet want een verzekeraar mag en kan het verzoek tot FFS weigeren (niet dat jij je erbij moet neerleggen, gewoon doordrammen of eventueel zelfs overstappen is een optie), verder als een verzekeraar het goedkeurt stellen ze meestal ook nog een specifieke budget vast en dat kan weleens enorm variëren van wat ik van anderen hoor en lees, de 1 zal meer krijgen dan de ander en als je te weinig krijgt kun je altijd een klacht indienen bij een verzekeraar maar dat garandeert niet dat je dat ook wint.
Sowieso moet een arts de noodzaak van inzien als je daarover aanklopt, en zoals ik al hierboven zei ben je bij lange na er nog niet zelfs als een arts aangeeft dat een FFS noodzakeliijk is.
In kwestie is het doordrammen en hopen dat je geluk hebt, mensen die beweren dat je het vergoedt krijgt hebben maar deels gelijk, verzekeraars zijn niet achterlijk en zullen in de meeste gevallen moeilijk doen, het is moeilijker om een FFS vergoed te krijgen in vergelijking met bijvoorbeeld een adamsappel correctie of SRS.
Hangt van meerdere factoren af en daar heeft een normale natura of restitutie polis weinig mee te maken (budget polis is een ander verhaal).
Om mee te beginnen moet eerst een noodzaak voor een FFS zijn en net als met een adamsappel reductie moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar alleen daarmee ben je er nog niet want een verzekeraar mag en kan het verzoek tot FFS weigeren (niet dat jij je erbij moet neerleggen, gewoon doordrammen of eventueel zelfs overstappen is een optie), verder als een verzekeraar het goedkeurt stellen ze meestal ook nog een specifieke budget vast en dat kan weleens enorm variëren van wat ik van anderen hoor en lees, de 1 zal meer krijgen dan de ander en als je te weinig krijgt kun je altijd een klacht indienen bij een verzekeraar maar dat garandeert niet dat je dat ook wint.
Sowieso moet een arts de noodzaak van inzien als je daarover aanklopt, en zoals ik al hierboven zei ben je bij lange na er nog niet zelfs als een arts aangeeft dat een FFS noodzakeliijk is.
In kwestie is het doordrammen en hopen dat je geluk hebt, mensen die beweren dat je het vergoedt krijgt hebben maar deels gelijk, verzekeraars zijn niet achterlijk en zullen in de meeste gevallen moeilijk doen, het is moeilijker om een FFS vergoed te krijgen in vergelijking met bijvoorbeeld een adamsappel correctie of SRS.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Sinds een jaar of wat is er wat meer helderheid over de vergoeding van FFS. Dat het meetstal niet vergoed wordt, is verouderde informatie.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Samantha
Heb jij toevalig meer linkjes daarover?Emma schreef:Sinds een jaar of wat is er wat meer helderheid over de vergoeding van FFS. Dat het meetstal niet vergoed wordt, is verouderde informatie.
Ik ken paar T mensen die ook een ffs willen maar bij slechts na veel zeuren een nee kregen te horen en 1 kreeg een bedrag dat vast stond op €4000 euro.
-
Emma
- Beheerder
Het hangt natuurlijk af van wat er moet gebeuren, en in welke mate. Maar heb je een FFS nodig om passabel te zijn, dan is het een kwestie van een arts vinden die je kan helpen met de zorgverzekeraar te vertellen dat je echt een FFS nodig hebt. Brigitte Meijer weet de weg, maar er zijn er meer, zoals steeds meer blijkt.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Anon20190516
Ja ,ik ben een beetje in de war van alles.Esmee had zondag supermooie foto's van mij gemaakt en ik zag er heel vrouwelijk uit op die foto's (ok wel met behulp van een beetje make-up)mensen om mij heen zeggen allemaal dat hun denken dat een ffs helemaal niet nodig is.het enige waar ik mij enigszins aan stoor is mijn(minimaal zichtbare wenkbrauw bot)ik zou wel echt heel graag een adamsappelcorrectie willen.doen ze dat wel samen met een srs?
Rikki
Rikki
-
Anon20180501
Wat Veronica zei dus...Emma schreef:Het hangt natuurlijk af van wat er moet gebeuren, en in welke mate. Maar heb je een FFS nodig om passabel te zijn, dan is het een kwestie van een arts vinden die je kan helpen met de zorgverzekeraar te vertellen dat je echt een FFS nodig hebt. Brigitte Meijer weet de weg, maar er zijn er meer, zoals steeds meer blijkt.
En net als bij het BVG-verhaal vallen ook hier de mussen van het dak...
-
Emma
- Beheerder
Echt niet, kijk maar naar de verhalen van Ilse en Ylse. Vooral Ilse heeft er veel werk in gestoken, en er is daardoor nog nooit zoveel vergoed op het gebied van FFS.
Maar eerlijk is eerlijk, er zit een verschil tussen passabeler worden en een leuker bekkie krijgen. Als je geen echte mannelijke trekken in je gezicht hebt, maar je wel een FFS wilt om je oude ik niet meer direct in de spiegel te hoeven herkennen, dan is vergoeding een stuk moeilijker.
Maar eerlijk is eerlijk, er zit een verschil tussen passabeler worden en een leuker bekkie krijgen. Als je geen echte mannelijke trekken in je gezicht hebt, maar je wel een FFS wilt om je oude ik niet meer direct in de spiegel te hoeven herkennen, dan is vergoeding een stuk moeilijker.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]