Genderteam VUmc overbelast

Psychologen en procedures
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Genderteam VUmc overbelast

Bericht door Eva »

Natuurlijk kan een huisarts of endo in dat geval gewoon zijn werk doen. Ze doen het echter zelden, geintimideerd als ze zijn door het VUmc!
Geloof me, ik heb ervaring. In mijn vorige woonplaats was mijn huisarts eventueel (!) het gat dat het VUmc laat vallen op te vullen. Mijn nieuwe huisarts verlangt een deugdelijke overdracht door mijn endo bij het VUmc. Dat laatste wordt wat lastig, want die endo heeft het daarvoor veel te druk...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Emma schreef:Zoals al gezegd, lang niet alle huisartsen willen zich daar aan wagen. En dan zit je pas echt tussen de wal en het schip.
Iemand reageert buiten het forum om met:
Na je srs neemt elke huisarts gewoon je recepten over zo heeft het altijd al in elkaar gezeten.
Ja, dat zal best, maar de praktijk wijst toch echt anders uit. Zoals ik al aangaf verlangen medici in zo'n geval een overdracht. Zelfs dát is nu niet mogelijk...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Gewoon die afspraak in februari laten staan dan, hebben ze een uurtje om de overdracht te doen... :shifty:
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

'De huisarts neemt gewoon je recepten over'...de mijne wilde daar eerst informatie en mijn gegevens van de VU voor hebben. Een half jaar geruzie met de VU- die wrigerden de info door te spelen- en de huisarts heeft uiteindelijk gezegd; laat maar zitten, ik geef je de medicatie wel. Ik heb in september een afspraak met de endo gepland, in februari is het zo ver, dan kan ik eindelijk vragen of ze de info kunnen doorspelen, want de baliemiepen weigeren dat.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Wat ik me nu toevallig bedenk, zou een huisarts niet (net zoals het VU in principe doet na eerste je aanmelding) dossier kunnen opvragen? Zegmaar, dat jij een brief thuis krijgt, handtekening zet dat je akkoord gaat en de rest 'vanzelf' gaat? (ja, ik weet hoe eng het is om het woord 'vanzelf' in VU context te lezen, maar puur voor het idee)

Of is een dergelijke aanvraag alleen toegestaan als ziekenhuis richting huisarts?
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Eh iemand kan een verzoek indienen , of daar een gevolg aan gegeven wordt is maar de vraag . Ik ken ook wel voorbeelden dat huisartsen aan dergelijke verzoeken geen of pas heel laat een gehoor gaven . Dit uiteraard tot groot ongenoegen van de client .

Een van de gevallen betrof een huisarts met een sterk christelijke overtuiging

Het is dus niet gezegd dat een dergelijk verzoek het gewenste resultaat geeft .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Mijn huisarts heefft dus precies dat gedaan...en kreeg geen gehoor. Steeds als ik of hij erover heeft gebeld bieden ze excuses aan en gaan ze direct aan de slag- wat dus steeds niet gebeurd is...Dan maar regelen als ik daar aanwezig ben.
Danielle

Bericht door Danielle »

Eva schreef:
Emma schreef:Zoals al gezegd, lang niet alle huisartsen willen zich daar aan wagen. En dan zit je pas echt tussen de wal en het schip.
Iemand reageert buiten het forum om met:
Na je srs neemt elke huisarts gewoon je recepten over zo heeft het altijd al in elkaar gezeten.
Ja, dat zal best, maar de praktijk wijst toch echt anders uit. Zoals ik al aangaf verlangen medici in zo'n geval een overdracht. Zelfs dát is nu niet mogelijk...
Hmz, toen ik er eens naar vroeg kreeg ik van de arts (één van de vele co-assistenten volgens mij, ik heb alleen Van Trotsenburg vaker dan één keer tegenover me gehad) te horen dat het niet wenselijk was om herhaalrecepten bij de huisarts te vragen. Ik had toen net bij mijn huisarts een recept voor 3 maanden oestrogeen gekregen zodat ik de paar weken wachttijd tussen volmaken van een vorig recept en mijn controleafspraak bij de endo kon overbruggen. Dat was toch echt niet de bedoeling vond de endo, ik moest gewoon jaarlijks mijn recepten bij het VUmc opvragen en om het jaar langs voor controle.

Ik heb gelijk de proef op de som nemen. Dit voorjaar is het tijd voor die tweejaarlijkse controle en ik ben bijna door mijn Progynova heen. Net per e-mail om een herhaalrecept gevraagd en ik zal van de week eens bellen voor een afspraak met de arts. Zodra ik meer weet laat ik het horen.
Nathan90 schreef:Wat ik me nu toevallig bedenk, zou een huisarts niet (net zoals het VU in principe doet na eerste je aanmelding) dossier kunnen opvragen? Zegmaar, dat jij een brief thuis krijgt, handtekening zet dat je akkoord gaat en de rest 'vanzelf' gaat? (ja, ik weet hoe eng het is om het woord 'vanzelf' in VU context te lezen, maar puur voor het idee)

Of is een dergelijke aanvraag alleen toegestaan als ziekenhuis richting huisarts?
Je huisarts is sowieso op de hoogte van de belangrijkste zaken. Daarover krijgt deze bericht van het ziekenhuis. In het ergste geval moet je zelf naar naar VUmc om je dossier op te halen (ze zijn wettelijk verplicht hierin mee te helpen).
Mijn transitieblog: Fading Gender
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik weet dat officieel alleen een medicus een dossier op mag vragen (naast de patiënt zelf) ivm de privacy wetten... maar een huisarts valt daar gewoon onder en mits jij toestemming hebt gegeven mag/moet(?) een ziekenhuis die gegevens delen...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

erg leuk in theorie .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.