Genderteam VUmc overbelast

Psychologen en procedures
Anon20210626

Re: Genderteam VUmc overbelast

Bericht door Anon20210626 »

De driemaandelijkse afspraken zijn voor mij nu over 4 maanden .
Ik had gisteren om die reden alvast om een herhalingsrecept gevraagd en tot mijn verbazing lag dat vandaag al in de bus. Ik kan in iedergeval door .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Isabelle »

Ylse schreef:
Ik heb mijn huisarts gevraagd of hij het over wou nemen. Ik ga dat in februari met van Houten bespreken. Ik ben een hele dag kwijt voor een kwartiertje consult en daar heb ik geen zin meer in.
Ja gelijk heb je hoor. Ben net begonnen met de hormonen anders zou ik het zelfde verzoek doen.
Ik moet ook helemaal naar Den Haag vanaf Amsterdam.
Ben wel blij dat het kan in Den Haag though, Moest 1 keer naar Schoonhoven voor de psychiater en die busreis vanaf Utrecht duurt gewoon een uur alleen al.
3 uur reizen totaal voor een 20 min gesprek :( dan viel Den Haag weer mee.
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Isabelle schreef:Ik moet ook helemaal naar Den Haag vanaf Amsterdam.
Nu wil ik zeker niet lullig doen (no pun intended) maar van huis naar Den Haag duurt voor mij ruim 2 uur bij geen files. En dan ben ik blij dat ik een auto heb. Mocht ik het willen doen met het openbaar vervoer dan ben ik "slechts" ruim 3 en een half uur onderweg voor een enkele reis (Google Maps).

Ik begrijp mensen in de randstad nooit zo goed als ze klagen over afstanden. Ik woon in een dorpje op het platteland en als ik iets wil ben ik minstens een half uur onderweg, en ik weet dat ik die keuze zelf gemaakt heb om daar te gaan wonen dus daar hoor je mij niet over. :think:

En nu weer terug naar het onderwerp en sorry voor de rant als dat zo over komt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Van mijn huis langs het kanaal is het 3 min fietsen naar mijn Endo
maar ik heb geen fiets dus moet tien minuten omrijden, grrr...

afstand is relatief in deze zullen we maar zeggen... :)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

En wandelen???
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

lol... Ik heb ook geen wandelschoenen dus weet niet hoe hard die gaan. :)
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Afstanden zijn wmb niet zozeer het probleem. Onvoorspelbare reistijden, files en verkeersagressie zijn dat wel. Hier in Zweden zijn de afstanden tot voorzieningen als postkantoor, arts, kapper en supermarkt minstens tien (letterlijk) keer zo groot als in NL en BE. Toch reis/rijd ik hier veel relaxer (want ik weet precies hoe laat ik moet vertrekken), sneller (want hier zijn NOOIT files) en ook goedkoper (want ik heb nog nooit een nieuw stuur moeten kopen nadat ik het vorige weer eens van frustratie heb opgegeten).

Gisteren voor het eerst naar de districtsarts om te bekijken welke stappen ik moet ondernemen om hier de hrt te kunnen continueren. 20 km rijden. Ik was er binnen de 20 minuten. En gratis parkeren in het dorpscentrum...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Ik was anders best wel snel klaar vandaag bij het VUmc. 5 minuten hooguit. Maar ja, zoveel tijd heb je ook niet nodig om te horen te krijgen dat je afspraak geannuleerd is. Zou ik bericht van gehad moeten hebben. Wel, ik geef toe, ik ben niet de meest gestructureerde persoon. Daar staat wel tegenover dat dit traject zo belangrijk is dat als ik iets zie van het VUmc dat dan meteen al mijn belletjes gaan rinkelen. 'Attentie, attentie, let op, noteer'. De kans dat ik die annulering gemist heb acht ik dan ook heel klein.
Gelukkig was de afspraak om 11 uur en kon ik af met een goedkoper treinkaartje en werkte het betaald parkeren niet in Apeldoorn. En ik heb geen baan dus 2 uur heen en 2 uur terug om even het VUmc van binnen te zien koste mij wat dat betreft niets.
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Ik ben benieuwd voor wanneer dan je volgende afspraak staat :)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Mijn volgende afspraak is voor 3 februari. Die had ik al een paar maanden in huis. Kan mij ook herinneren dat ik het vreemd vond dat die afspraken zo vlot achter elkaar waren. Maar goed, met een ander persoon en dacht (onterecht) dat het wel normaal zou zijn. Heb toen nog wel nagekeken of ik niet een annulering voor de 27 januari afspraak had gekregen. Die was er dus niet.
Maar weer wat geleerd. Als er enige twijfel is over de afspraak -> bellen.

Heb bij de balie begrepen dat ik eerst een afspraak met Vd Putten had, maar omdat die weg gaat is dat omgezet naar Meijssen.
Begin maart overigens 2 dagen achter elkaar naar het VUmc. Eerst gesprek van een uur en dan de volgende dag 3 uur vragen beantwoorden.