Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn leven staat op zijn kop

Pas ik nou in een hokje of niet?
Cisca1953
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Cisca1953 »

Ik heb het nog sterker; ik ben pre-op en val niet op mannen. Vrouwen vind ik leuk als vriendin om mee te winkelen, te kletsen en uit te gaan, maar verder gaat de belangstelling eigenlijk niet, tot ongeveer een jaar geleden. Ik ontmoette iemand die in transitie was. Ze zag er als vrouw geweldig uit en ik kan gerust stellen dat ik verliefd op haar was. Medio december 2011 is ze met haar RLE gestart en op de hormonen gegaan. Drie weken geleden heeft ze de handdoek in de ring gegooid en leeft ze weer volledig als man. Dat kwam bij mij behoorlijk hard aan. Het gekke is nu dat ik net zo verliefd op die man ben als op die vrouw die ze eerst was. Behoorlijk verwarrend, maar ik wacht gewoon wat de toekomst zal brengen. Eerst maar eens zorgen dat ik geopereerd word, want dat is momenteel in Amsterdam een uitdaging!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Paul »

Hey Aster,

ik snap dat je hier soort van schrikt.
Ik had ooit een dergelijk probleem, en dat 'ontdekte' ik ook pas toen ik een jaar of 20 pas was.
Ik baalde er enorm van, want ik deed zo mijn best om me aan te passen aan de wereld, om maar niet op te vallen, en dan wordt je out of the blue verliefd op iemand van je eigen geslacht.

Maar je moet bedenken; who cares? Het is jouw leven, en je kan en mag daarin alles doen om gelukkig te worden.
Stel je vind de love of your live, en dat is dan toevallig een vrouw, nou, geniet er lekker van. De buitenwereld zal hier misschien wisselend op reageren, maar dan nog is het jouw keuze.
Als je vrienden hebt de het raar vinden en je vervolgens laten vallen (wat overigens bij mij gelukkig niet gebeurde), dan waren het dus ook geen echte vrienden, die ben je beter kwijt dan rijk!

Ik zou zeggen, ga lekker daten!
Een site als Divaplanet is gratis, en je kunt er een hoop leuke mensen daten :)

Warme groeten van Paul
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door finesse »

frappant dat we hier zeggen dat ons leven op de kop staat als we 'plotseling' erachter komen dat we van sexuele geaardheid misschien wel veranderen. en dat terwijl we zelf in onze gevoelens daar geen onderscheid in willen maken of zoals er wel eens wordt gezegd "we zijn geen mannen, vrouwen maar mensen".

sexualiteit (zit tussen je benen) en kun je uitvinden/exploreren door te ontdekken en te experimenteren (just do it)
identiteit (zit tussen je oren) en kun je uitvinden/exploreren door bij jezelf te rade te gaan (en wat yoga, begeleiding, therapie)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Anon20180501 »

Genieten van sex zit tussen je oren. gelukkig duurt het voor mij niet lang meer maar de laatste ca 12 jaar - sinds mijn besef - heb ik weinig seks gehad en die keer dat het gebeurde kwam ik niet meer al ejaculerend klaar maar wel geestelijk. Tussen mijn oren voelde het hetzelfde en mijn lichaam reageerde, op het klaarkomen na, ook hetzelfde.

Daarom vind ik homoseksualiteit en transseksualiteit wat dit betreft niet zover van elkaar af staan als zo vaak wordt beweerd. Tussen de oren moet het allemaal kloppen om van seks te kunnen genieten.

Liefs, Daniela

ps. Even voor de duidelijkheid, mijn geslachtsdeel heb ik de afgelopen 15 jaar buitenspel gezet en ik ben niet impotent. ;)
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Silvia_weg »

Iedereen vergeet steeds dat het hier om een 1 april grap ging :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Paul »

Een 1 april grap... O hahaha, nou ja, ik be nieuw hier, dus dat heb ik in mijn enthousiasme over het hoofd gezien :P
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Anon20180501 »

Zo begon het wel Silvia, en een leuke ook nog. Ik kende de grap al wel maar ik was helemaal vergeten dat deze de aanleiding was van dit topic.

Moet ik me nu zorgen gaan maken? :)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Mijn leven staat op zijn kop

Bericht door Jessy »

Dan gooi ik er maar eens een slotje op... het is immers allang geen 1 april meer :D
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.