Nieuwe chat! Zie dit topic.

Naar Jezus Christ Superstar geweest

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door EmmaJJ »

Met de echte: Ted Neely.

Ik was als kind overdonderd door de film, al snapte ik het verhaal niet goed omdat ik niet gelovig ben opgevoed. Ik was vooral gefascineerd door de relatie Jezus judas. Zo intens.
Ik kijk hem elk jaar met Pasen met de kinderen. We kennen hem allemaal uit het hoofd. Gister waren ze er alle vier bij. Mijn vrouw niet, blijft weg van alles dat gelovig lijkt.

Wat was het goed! Een Judas die Carl Anderson recht doet. En de rest van de cast ook geweldig, met een prachtige over the top Herod.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door Venusss »

Misschien is het jaarlijks paas evenement "The Passion" ook wat voor jou?
Overigens zal dat dit jaar in Leeuwarden plaatsvinden
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door EmmaJJ »

hmm neuh.
Ik vind the Passion best leuk hoor, maar iets te opgeklopt. Ben ook niet zo van het Nederlandse lied (met Boudewijn de groot en de Dijk als uitzondering). En ik ben al helemaal niet van massa-toestanden (glazen huizen en zo: bah!)

Ik ben behoorlijk introvert. Al heb ik zo'n vermoeden dat de vrouw in mij een stuk extraverter is. Herkent iemand dat trouwens? Van introvert naar extravert door meer in jezelf te komen?
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door janine2363 »

J.J. schreef:Ik ben behoorlijk introvert. Al heb ik zo'n vermoeden dat de vrouw in mij een stuk extraverter is. Herkent iemand dat trouwens? Van introvert naar extravert door meer in jezelf te komen?
Nee/ja. Niet specifiek introvert/extravert, maar wel weer thinking/feeling à la Myers Briggs
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myers-Bri ... _Indicator

Mijn "oude ik" is nogal extreem ENTP, nu ben ik (hopelijk) een wat "normaler" mens, want oh, wat ben ik blij dat dat stuk "feeling" eindelijk naar boven komt (of van rationalist naar idealist, maar ik blijf uitvinder/ontdekker, goed! ;-))

N.B. met Myers Briggs betekend extravert/introvert niet of je veel/makkelijk praat per-se, maar waar je energie vandaan haalt om dingen te doen. Een introvert iemand haalt energie uit een persoonlijk resultaat iets wat hij/zij voor zichzelf kan verwezelijken (achter zijn bureau, spiegel), een extravert iemand haalt energie uit werken binnen een groep, de dynamiek van communicatie en reacties.

Zoals ik schrijf (op dit forum) t.o.v. van anderen lijk ik dus behoorlijk wat extraverter.
Laatst gewijzigd door janine2363 op 04 feb 2017, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door Anon20180501 »

ik was iets te snel... :)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door janine2363 »

Daniéla schreef:Moet ik dat nu echt allemaal gaan lezen en opzoeken Janine.?? :)
Ik gok het er maar op... :P
:-) Ik denk dat je mij al goed genoeg kent Daniéla, en ik vindt het OK als je het samenvat als: Hopeloos ;-)

Maar, dat gezegd. Myers Briggs is heel interessant, vooral als je lees over de stressoren van je persoonlijkheids type en je echt zwakke kanten. Die info is (op het web) een beetje weggemoffeld, want er zitten nogal wat harde oncomfortabele waarheden bij.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door Anon20180501 »

Je hebt mijn 'oude' reactie dus nog net te pakken weten te krijgen... :)
Goede aanvulling trouwens, zo denk ik er ook over ongeveer...

Maar inderdaad, deze tijd van Ratrace en The race to the Top gaat niet over je gevoelsleven, en gewetenszaken worden het liefs als het even kan zoveel en zover mogelijk weggemoffeld, zitten vooruitgang in de weg, maar mogelijk ook de persoonlijke vooruitgang, indeed...
Ik heb gelukkig of helaas al heel lang geen contact meer met het bedrijfsleven, dus ben nooit bevangen geweest door de moderne bedrijfscultuur. Ik herken het natuurlijk wel maar ik denk dat dat ook een van mijn zwakheden is, me niet kunnen aanpassen aan culturen die me niet (meer) passen.

Iedereen heeft wat, ik ben hopeloos lui en heb de link nog niet gelezen... :)

xx
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door EmmaJJ »

Las laatst dat de Meyers Briggs niet deugt. maar ik blijf hem wel leuk vinden.
Ik ben INFP

Maar er gebeurde iets toen ik naar Year of the cat luisterde. Vroeger was dat een lied over een mysterieuze vrouw. Laatste keer dat ik het hoorde, had ik het gevoel dat het over mezelf ging: "She doesn't give you time for questions, as she locks up her arm in yours."
Als ik haar de ruimte geef kan de vrouw in mij me mee nemen en grenzen over laten gaan die ik nog nooit over ben gegaan. En dat hieft helemaal niet extravagant te zijn, om voor mij als een hele nieuwe sensatie te voelen.
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door EmmaJJ »

me niet kunnen aanpassen aan culturen die me niet (meer) passen.



xx[/quote]


Ik heb het in geen enkele baan meer dan 3 jaar uitgehouden. Nu zit ik voor het eerst op een plek waar ik mag zijn wie ik ben. Bijna drie jaar, maar ik houd het hier nog wel even vol!
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Naar Jezus Christ Superstar geweest

Bericht door janine2363 »

J.J. schreef:Las laatst dat de Meyers Briggs niet deugt. maar ik blijf hem wel leuk vinden.
Het is een gereedschap, het is zo goed als je het zelf gebruikt, het is gemakkelijk om verliefd te worden op het model en je jezelf er helemaal mee te verklaren, of het als een excuus te gebruiken als "Kan niet anders want het is mijn persoonlijkheid". Dingen kunnen altijd anders, je moet alleen kiezen, al is het wel zo dat persoonlijkheidstrekken sommige keuzes heel erg moeilijk of stressvol maken.

Het "slimme" aan het model is dat de vier assen orthogonaal zijn i.e. ieder een ander aspect belichten van hoe je met de wereld omga.
J.J. schreef:Maar er gebeurde iets toen ik naar Year of the cat luisterde. Vroeger was dat een lied over een mysterieuze vrouw. Laatste keer dat ik het hoorde, had ik het gevoel dat het over mezelf ging: "She doesn't give you time for questions, as she locks up her arm in yours."
:-) Als muziek liefhebber relateer ik nog wel eens mijn idee of gevoel aan muziek. Soms past het precies. B.v. Fish heeft in best wel wat songs zijn relatie problemen van zich af geschreven. Soms is een song gebaseerd op een gevoel dat algemener is dan wat de artiest misschien voor ogen had. B.v. Sinead ó Connor: Drink before the war. Gaat het over Ierland in het bijzonder of mensen die hun negatieve energie kwijt proberen te raken door conflict in een relatie of situatie te zoeken. Het eerste gaat duidelijk niet over mij, de tweede interpretatie, mmmmh, best wel. Laat ik haar advies maar volgen: Niet doen, het lost niks op ;-)
J.J. schreef:Als ik haar de ruimte geef kan de vrouw in mij me mee nemen en grenzen over laten gaan die ik nog nooit over ben gegaan. En dat hoeft helemaal niet extravagant te zijn, om voor mij als een hele nieuwe sensatie te voelen.
Helemaal dat: Verwoord door Peter Gabriel:" Sky Blue ;-)

Lost my time lost my place in
sky blue
Those two blue eyes light your face in
sky blue
I know how to fly, I know how to drown in
sky blue

Warm wind blowing over the earth
sky blue
I sing through the land, the land sings through me
sky blue
Reaching into the deepest shade of
sky blue

sky blue
So tired of all this travelling
So many miles away from home
I keep moving to be stable
free to wander, free to roam

Train pulled out said my goodbyes
sky blue
Back on the road alone with the sky
sky blue
There's a presence here no one denies
sky blue

sky blue

sky blue
So tired of all this travelling
So many miles away from home
I keep moving to be stable
free to wander, free to roam

I can hear the same voice calling
Crying out, from my heart
and that cry, what a cry
what a cry, it's going to be
if I can stop to let it out, oh