Werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Saskia

Re: Werk

Bericht door Saskia »

Ik werk nog 40 uur. Maar met tweemaal dilateren is het geen pretje om vroeg te beginnen.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik zal wel weer een enorme trutzak zijn maar ik heb mijn transitie gewoon gecombineerd met mijn bedrijf. Oja 17 man personeel geeft ook zo zijn sores. En geloof mij, die crises heeft ook ons knetterhard geraakt. Dus naast mijn transitie had ik nog genoeg uitdagingen op te lossen.

Wat ik dan niet begrijp, maar dat zal mijn beperkte empatie dan wel zijn, is dat er zo gemakkelijk gedacht wordt over een uitkering aanvragen. Ik vind een uitkering een vangnet voor als het even niet lukt. Maar om maar in de uitkering te duiken bij de eerste de beste tegenslag vind ik lamlendig gedrag. Zeker als mensen vervolgens gaan lopen klagen dat de uitkeringen zo laag zijn.

Nogmaals, als het niet gaat of je bent ziek, prima. Daar is een vangnet voor. Maar je baan opzeggen omdat je een scheet dwars voor de kont zit vind ik slappe hap.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Maar je baan opzeggen omdat je een scheet dwars voor de kont zit vind ik slappe hap.
Meestal komt daar dan wel meer bij kijken dan alleen een slecht vallende bonenschotel Ylse. ;)

We zijn het allemaal wel eens denk ik dat misbruik bestreden moet worden, maar mensen met een uitkering krijgen niet alleen hier het gevoel dat er op ze neer wordt gekeken, dat voel je en zie en hoor je overal. Dat is verreweg in de meesten gevallen natuurlijk niet terecht, en een uitkering krijg je echt niet zomaar, de eisen zijn ontstellend hoog, en zeker om de uitkering te mogen behouden moet je aan ontzettend veel regels voldoen. Daar doe je echt niet luchtig over als je in die hel dreigt te belanden...
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Wellicht lijdt er op dit forum helemaal niemand aan één of meerdere van de volgende syndromen, zoveel te beter dan.

Een deel van de populatie uitkeringstrekkers hebben echter helaas vooral last van bijvoorbeeld geenruggengraatitis, kronische wilskrachtontsteking of gemakzuchtose.
Zij verpesten het voor diegenen die echt hulp nodig hebben.

Vandaar mijn eerdere betoog over hangmat versus vangnet.

Mijn basisgedachte vwb deze problematiek is dat het beschavingsniveau van een samenleving rechtstreeks kan afgelezen worden van de mate waarin zij zorg draagt voor haar allerzwakste leden.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

geenruggengraatitis, kronische wilskrachtontsteking of gemakzuchtose.
Laat 'ze' het maar niet horen Sigrid want anders staan ze er morgen nog mee bij de dokter... ;)

Met je laatste zin ben ik het meer dan eens.
Nienke

Bericht door Nienke »

Ik vindt werk niet alleen belangerijk voor het inkomen maar ook voor je sociale ontwikkeling, zou niet zonder willen zitten
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Nienke schreef:Ik vindt werk niet alleen belangerijk voor het inkomen maar ook voor je sociale ontwikkeling, zou niet zonder willen zitten
Dat, en je nuttig voelen is ook best belangrijk voor de meeste mensen, en het geeft je een dagstructuur en vrije dagen en vakanties worden pas echt leuk als er iets tegenover staat.

Dat is ook precies waarom ik aan het werk wil. Geen 40 uur want dat gaat me niet lukken (overigens gaat er ook gemiddeld 40 uur per week in een studie op hbo/uni zitten dus met een bijbaantje zou ik op minstens 53 uur zitten) maar genoeg om mijn bijdrage te leveren.

Gelukkig is er ook nog iets als vrijwilligerswerk...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef:
Dat, en je nuttig voelen is ook best belangrijk voor de meeste mensen, en het geeft je een dagstructuur en vrije dagen en vakanties worden pas echt leuk als er iets tegenover staat.
Sorry to burst your bubble, Nate...

Wellicht ben ik cynisch geworden na een paar decennia werken voor grote - voornamelijk 'for profit' organisaties.
Daar wordt je nut bottom line uitsluitend gemeten aan de mate waarin je bijdraagt aan het finale doel van het bedrijf, namelijk de koers van het aandeel en de groei van het dividend.
Na al die jaren ben ik nu erg blij dat mijn dagstructuur niet langer gedicteerd wordt door meetings, rapporteringen en projectmijlpalen. Ik ben perfect capabel om mijn dag en jaar zelf efficiënt en tegelijk prettig in te delen, dank je wel.

Dat gezegd zijnde heb ik meestal erg graag gewerkt. Mijn intrinsieke motivatie haalde ik daarbij vooral uit het verbreden en verdiepen van mijn kennis en perfectioneren van mijn vaardigheden.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Bericht door Venusss »

(bedankt voor jullie bijdragen, maar de discussie gaat op dit moment meer over werk in z'n algemeen in plaats van transitie op het werk :| )

Is er een verschil in het soort arbeidsfunctie en in transitie gaan?
Afbeelding

Lijkt mij dat je wel hogerop meer gezag hebt en daardoor tegenspraak van werknemers.
Ik denk wel dat roddels onvermijdelijk zijn, hoeven dan ook niet perse negatieve roddels te zijn, toch?
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Roddels zijn er altijd , openheid helpt om die roddels te voorkomen

Zodoende geef ik op de meeste vragen gewoon antwoord. Meestal komen die vanzelf wel een keer .

Mijn functie begeeft zich door meerdere 'managements lagen ' . Op locatie moet ik gewoon mijn eigen boontjes doppen .
Ik vond een AZC wel een uitdaging en laatst een project met heel veel Poolse mensen .

Om even op de cartoon terug te komen , ik kan redelijk goed 'omhoog schijten '
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.