Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anne

Re: Female to Male

Bericht door Anne »

EvaVanA schreef:Ik heb heel veel uren gesproken met een psych en had al die tijd niet door dat hij ooit als meisje is geboren. Hij is nu gewoon een normale man.
Ik heb zelf zeven maanden lang vele gesprekken gehad met hem voordat ik daar achter kwam, en dat was ook via iemand anders en niet hemzelf. Zoals ze in Engeland zeggen: My flabber was truly ghasted.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Zelfde ervaring dus. Leuk wel :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Tyler

Bericht door Tyler »

Klopt inderdaad dat met hormonen je een hele aardige man kan maken uit een vrouw. Maar beneden... dat is een heel stuk lastiger. Wat ik begrepen heb doen ze in Amerika dat ook in 2 keer. Het is behoorlijk ingrijpend en het resultaat is niet optimaal. Ik ga daar voorlopig niet aan denken. Strap ons are your friend. Je kan ze nog aanpassen op je partner ook. Ideaal.
Zef

Bericht door Zef »

In 2 keer vanwege het plaatsen van de testikelprothesen, bedoel je?
Hedwich

Bericht door Hedwich »

EvaVanA schreef:Zelfde ervaring dus. Leuk wel :)
Gebrek aan transparanoia... ;)
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Op youtube houden veel transjongens een dagboek bij, en dan zie je per maand de effecten van testosteron. Echt verbluffend. De stem gaat omlaag, het gezicht wordt scherper, er komt beharing... En dan zien ze er ineens uit als een gewone jongen. Erg interessant om te zien! :D
Maar ja, wel inderdaad jammer dat de medische wereld nog niet ver genoeg is om echt een goed werkende FtM bottom surgery te doen.
(hoewel het voor mijn persoonlijke ervaring niet uitmaakt, ik heb toch nooit echt een penis gemist en ik doe niet aan sex)
Jessy

Bericht door Jessy »

Klopt inderdaad dat transmannen qua passibiliteit het een stuk gemakkelijker hebben eens ze aan de HRT beginnen. Lichaams- en gelaatbeharing, lage stem, mannelijke bouw, en niemand die raar kijkt als je wat kleiner bent. Wij hebben al die zooi in onze puberteit gekregen en moeten maandenlang ontharing, we vallen vaak op door zowel lengte als breedte, en onze stem blijft een moeilijke zaak die met logopedie weliswaar is bij te sturen, maar bij de meesten klinkt het niet natuurlijk vrouwelijk. Dusja, puntje voor de transman hier.

De SRS is inderdaad gecompliceerder voor transmannen. Een eerste operatie worden de borsten verwijderd. Een tweede operatie zal een reconstructie worden gemaakt van het geslachtsdeel, waarbij een stuk vel van de arm wordt gebruikt. Precieze hoe en wat weet ik niet, maar denk dat de transvrouwen hier beetje beter mee wegkomen.

Sja, wat heet jaloezie...? Ik ben toch wel beetje jaloers. Voor mij betekent passibiliteit een heel stuk meer dan mijn geslachtsdeel. Ik wil als vrouw gezien en gehoord worden, en niet door de mand blijven vallen en horen dat ik een man ben. En dat geslachtsdeel... sja, ik ben in mijn leven nog nooit met iemand samen mogen zijn voor wie ik gevoelens had dus wat moet ik er eigenlijk mee... Niet dat ik niet wil (vaak genoeg verliefd geweest), maar ze willen mij niet.
Ach, ik dwaal weer af. Eigenlijk is dit ook het grootste punt van mijn ongelukkig zijn en sinds gisteren ben ik weer serieus down.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
mick1984

Bericht door mick1984 »

ben nieuw hier.. ben een paar bij mannengroep a'dam geweest maar heb daar neit veel tijd voor maar een forum kan vaak tussendoor.. en heb ook gewoon behoefte aan lotgenoten.
Tyler

Bericht door Tyler »

Hey Mick, welkom.

SRS gaat in 2 keer omdat je eerst de baarmoeder etc moet verwijderen en bij de 2e operatie komt het bouwen van een penis etc.
Paul

Bericht door Paul »

Hi Mick, van harte welkom!

En Jessy, wat rot om te horen. Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen!