Lucille schreef:Ik scheer mij tijdens douchen, en dan alleen mijn onderbuik en liesstreek. Daar ik mijn overige lichaam epileer, maar epileren onderbuik en liesstreek lukt mij niet. Het loopt tot bloedens toe af. Ervaren jullie dit ook?
Dat schreef en vroeg Lucille in een ander draadje, maar dat was meer over het beginnen met scheren voor MtF.
Zelf laat ik het epileren nog maar even en hou ik het bij scheren. Ik ben bang dat de haren nog te dik en stug zijn, niet zoveel zin in een aderlating. Als de haartjes in de toekomst met HRT dunner worden kan epileren altijd nog. Maar net als Lucille ben ik wel nieuwsgierig wat anderen doen en deden.
Voor andere lichaamsdelen dan het gezicht gebruik ik of de ontharingsmousse van Kruidvat, of ik laat het harsen. Vroeger dacht ik altijd dat harsen ongelovelijk pijnlijk zou zijn maar dat valt mij nog wel mee.
Pas wel op met ontharingscremes en mousse op dunne huid. Het is enorme chemische troep en je huid kan gaan irriteren.
Voor mijn gezicht moet ik binnenkort weer beginnen met laseren. En alles wat dan nog blijft zitten zal door middel van elektrische epilatie verwijdert moeten worden.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Ik heb met de ladyshave geschoren tot ik met hrt begon in 2010. Daarna een jaar met ipl tot de hrt echt effect kreeg. Tegenwoordig doe ik op een enkel haartje na niets meer. Alleen de lichte haartjes op mijn onderarmen vragen straks in het voorjaar en zomer nog wat epileerwerk. Met mijn gezicht zit ik (na 3,5 jaar) op ca 80-90 % van het beoogd resultaat; nog een klein jaartje dus.