Second opinion

Psychologen en procedures
Jer158

Re: Second opinion

Bericht door Jer158 »

Hoezo steekt het absurd in elkaar? Omdat een second opinion niet nodig is of niet mogelijk is of niet gedaan wordt of ...

Wat betreft echte antwoorden: we kunnen alleen maar aangeven dat we niemand kennen die een second opinion heeft gedaan. De vraag of iemand dat ooit gedaan heeft kun je namelijk niet beantwoorden zonder alle mensen die ooit een traject in zijn gegaan te kennen. Als dat een antwoord 'niet echt' maakt, soit
Hung her from the branches of a mango tree
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik weet niet of het als een second opinion omschreven kan worden maar als io naga dat ik bij De Vaart voordat mijn HRT begon eerst nog een andere psychiater moest zien, en voordat ik groen licht kreeg voor mijn srs weer een andere psychiater moest spreken, komt dat wel in de buurt.

Al was ik wel overtuigd van het feit dat ik dit wou en heb ik niet getwijfeld aan de diagnose.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Was dat verplicht vanuit De Vaart, Ylse?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Anders dan bij het VUmc (UMCG.??), waar de interne maandelijkse teambesprekingen doorgaan als second opinion, ben je bij de Vaart en de P.I.I. afhankelijk van een externe 'onafhankelijke' psychiater en/of psycholoog. Ik heb met beide een gesprek gehad waarna het licht pas definitief op groen ging, en mijn zorgverzekeraar er mee instemde...
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Aah op die fiets! Klinkt logisch, makes sense...

Hoe lang duurt het bij de Vaart en PII eigenlijk doorgaans voordat ze over hrt beginnen/je door gaat naar de endo?
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

De privépraktijken werken met dezelfde protocollen Nate, dus alle fases en onderdelen moeten doorlopen zijn voordat je eventueel aan de hrt mag beginnen. Het verschil zit hem denk ik vooral in de wachttijd tussen de gesprekken door, bij het VUmc mag je geloof ik van geluk spreken als je 1x P/mnd mag langskomen, bij de P.I.I. had ik er soms 2 in de week, en een paar keer had ik er zelfs 's avonds een afspraak.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

hoeveel gesprekken duurt een gemiddelde diagnostiek bij PII?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ze werken wat minder met standaard termijnen. Drie jaar geleden was ik in vier maanden klaar met gesprekken, en zat ik na nog een maand met een getekende second opinion bij de endocrinoloog om mijn eerste recept in ontvangst te nemen.

Edit: ik geloof dat ik 4 of 5 gesprekken met Alwin heb gehad, die soms meer over mijn ex gingen dan over mij.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jer158

Bericht door Jer158 »

Renée schreef:hoeveel gesprekken duurt een gemiddelde diagnostiek bij PII?
Er werd mij verteld dat 6 het minimum is + gesprek met psychiater, maar het ook 12 gesprekken kan duren. Idd als je bijna elke week een gesprek hebt is het ook minder erg als het er eentje meer is.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik was even benieuwd omdat een nonbinary die ik ken bij de Vaart zit en 1x per twee weken heen gaat en nu na twee maanden daar al zegt aan de testo te mogen. Hij had ook maar zes weken wachttijd...

En ja, dan klinkt het toch wel heel aantrekkelijk...