Het probleem met dit soort binders is dat ze helemaal rond strak 'bindmateriaal' hebben. Hierdoor krijgt je borstkas geen ruimte om uit te zetten bij het ademen en bewegen. Het is dan ook heel gevaarlijk om deze binders in een te kleine maat te dragen (risico op kneusingen of gebroken ribben), en oncomfortabel ook in de juist maat. Daar komt nog bij dat ze een mega "uniboob" veroorzaken en eigenlijk niet beter binden dan een sportbh (dat laatste heb ik mij laten vertellen, maar idd binden ze niet goed). Die uit de tweede link was mijn eerste binder. Over het algemeen raad ik aan om ver bij dit soort binders vandaan te blijven.
Een andere goedkope die wel wat veiliger is, is
deze binder. Het is ook een half binder (stopt boven de navel), onder een katoenen hemd. Het ziet er dus ook net uit als een hemd. Ik gebruik deze binders daarom op het strand enzo. Deze binder is minder gevaarlijk omdat er elastieken in zitten waardoor je borstkas wat vrijer kan uitzetten. Het is nog steeds niet hetzelfde als een professionele binder qua effect en comfort maar als je krap zit is dit wel het beste alternatief, voor zover ik weet
EDIT: Al deze binders gebruiken Aziatische maten, dus ze vallen vrij klein