Nieuwe chat! Zie dit topic.

Leuke voorvallen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Alweer enkele maande geleden zat ik met mijn huisgenote gezellig te keuvelen met een van haar koorvriendinnen. Plotsklaps rolde ineens over de tafel, dat zowel die koorvriendin als ikzelf in onze jeugd RK waren opgevoed, waarop zij helemaal spontaan gelijk vroeg : "Hoe waren toen jouw ervaringen met die nonnen ?". Ik heb toen mijn arm om haar heen geslagen en haar toegefluisterd : "Maar jij weet toch, dat ik er vroeger anders heb uitgezien". Daarop barste zij in een schaterlach uit en, toen zij daar weer van bijkwam, vroeg ze mij om dit incidentje toch vooral als een compliment te beschouen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan.

Ik doe minstens een keer per week boodschappen bij onze plaatselijke supermarkt. Daar staat al zeker een jaar of drie elke vrijdag en zaterdag een Bulgaarse vrouw de aandacht te trekken voor een goed doel. In het begin ga je dan zo iemand vriendelijk met een knikje of even zwaaien begroeten. Dat bleef tijden lang vaste prik, tot zij een week of vijf geleden ineens met een stralende glimlach naar mij toe kwam lopen, mij een vriendschappelijke slag op mijn schouder gaf en in haar beste Nederlands riep: "Mooie vrouw hoor !". Ik vermoed dat zij met andere mensen over mij gepraat heeft en dat haar ogen toen ineens zijn opengegaan. Nu schudden wij elkaar dikwijls de hand en vraagt ze mij of alles goed gaat. En als ik in deze spaarzame zomerse dagen wat leuks aanheb, dan geeft ze mij daarvoor een complimentje. In feite was dit discriminatie, want bij een geboren mooie vrouw zal zij dit nooit doen, maar dit is toch hartverwarmend.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Leuke voorvallen

Bericht door finesse »

hoi sabrina

dat is een leuk verhaal van die bulgaarse dame, ik ben benieuwd waar jouw plaatselijk supermarkt ligt....ik doe mijn dagelijkse boodschappen bij de boni hier in het dorp en parkeer dan mijn kleine vehikel waarna ik mijn boodschappenkarretje zonder rollator (want die heb je bij ons veel) door de supermarkt wentel. na het afrekenen komt de kassiere me achterna lopen (dus ik dacht..pin pas laten zitten of zo) en ze zei 'wat ben jij een mooi mevrouw zeg, ik mag dat alleen niet in de supermarkt zeggen omdat dat niet netjes is' . en daarnaast wilde ze een ritje maken in mijn auto wat de prompt hebben gedaan :)

ik ben dol op leuke voorvallen
Gebruikersavatar
Erin
Berichten: 305
Lid geworden op: 31 mar 2012, 21:18
Gender: Anders
Locatie: NoordOostpolder

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Erin »

Ha, een heerlijk positief draadje. Dit soort verhalen geven we weer moed om weer een stapje verder te gaan in m'n ontwikkeling.

Zelf heb ik binnen m'n familie een leuke reactie gehad. Op het moment dat ik naar de VUMC ging heb ik m'n ouders ook verteld dat het nu toch wel erg serieus is en m'n moeder moest haar verhaal ook kwijt dus heeft haar zussen ingelicht. Tijdens een familiefeest vlak erna kwam een oom naar me toe en vertelde me dat hij het dapper vind van mij om die stap te nemen. Hij vertelde ook dat hij met mij daar wel eens verder over wilde praten want dit was hem ook niet vreemd............. Toen viel bij mij een kwartje want ik hoorde hem vroeger eens iets vertellen over travestie en hij helpt ook z'n vrouw met kleding kopen. Van een gesprek is het (nog) niet gekomen maar het is prettig te weten dat ik niet de enige ben in de familie.

groetjes
Elise
Groetjes
Elise
Gender: van beide kanten iets.
Gebruikersavatar
Jaqueline
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 jun 2012, 20:28
Gender: Transgender
Locatie: Hoogkarspel

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Jaqueline »

Er zijn van die momenten dat je je af vraagt hoe en of je aan je vrienden gaat vertellen
dat je gender identiteit toch ietsje anders is dan ze van je denken te weten.
Ikzelf heb grote moeite om het aan mijn beste vriend, die ik al 35 jaar ken te vertellen.
Toch bang dat onze goede verhouding een deuk zou oplopen heb ik het nog niet verteld.
Maar......

Het is vrijdag avond 3 augustus

Het werd op zijn zachtst gezegd een ietwat merkwaardige avond.
Om kwart voor 8 arriveerden drie van mijn 'vriendinnen' voor een gezellig avondje.
Later op de avond zouden er nog meer komen.
Ik had me zojuist voorgenomen om me met de koffie te gaan bemoeien, en toen het koffiezet apparaat bezig was en ik terug in de kamer kwam,
stopte er een motorfiets op het garage pad. Oeps, dat kan er maar één zijn, mijn beste vriend!
En die weet nog van niets..... Dat wordt dus een confrontatie, er zit niets anders op.
Mijn vriendinnetjes begonnen al te gniffelen, hoe zal ze dat nu gaan oplossen.....

Ik vond het beter om hem even buiten op te vangen en hem niet gelijk met een kamer vol 'T-dames' te confronteren.
Ik wacht hem op bij de poort van de tuin....'Hallo'.......zei ik. Toen werd het even heel erg stil en toen kwam het antwoord:
“Het is anders......”. Inderdaad zei ik waarop hij zegt: “Ik vind het mooi maar eh... hoe dat nu weer?"
Ik vertel in steno even mijn verborgen geschiedenis en hij zegt dat hij nu ineens een heleboel stukjes op zijn plaats ziet vallen.
“Gefeliciteerd zegt hij, ik snap nu hoe het zit, want je was vorig jaar absoluut niet gelukkig zag ik." en daar was hij toch
wel bezorgd om bleek later.
Daarna is hij mee naar binnen gegaan en heeft lekker met ons een kop koffie gedronken. Verder hebben we hier nog wel over gesproken,
maar ook over heel veel andere zaken zoals vakanties en zo....

Dit was voor mij een enorme opsteker maar vooral een opluchting. Onze vriendschap blijft als vanouds, en hij heeft er nu eigenlijk ook
een vriendin bij....
Alweer een bewijs dat de meeste mensen gelukkig toch positief hier tegenover staan.


Jaqueline.
The mind is like a parachute, it only functions when it's open.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Eva »

Geweldige ervaring, Jaqueline. Is beslist een felicitatie waard :hug:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Arike »

Superfijn om te lezen, al die positieve verhalen in dit draadje :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Paul »

@ Jacqueline: wat een mooi verhaal, zeer hartverwarmend, en zeker een felicitatie waard.

Mijn laatste leuke voorval is eigenlijk gisteren avond gebeurd: ik ben momenteel bij intimi uit de kast aan het komen met het gender-zijn, en gisteren was ik dus bij een vriendin (en tevens collega) om het ook aan haar te vertellen.
Ze reageerde (net als mijn famile en andere vrienden overigens) heel positief, en toen schoot ze in de lach.
Ze vertelde dat ze zelf niet zo graag met vrouwen omgaat (vanwege een pestverleden) maar meer met mannen. Ze moest eigenlijk lachen omdat ik eigenlijk haar enige vriendin was, maar dus ook eigenlijk uiteindelijk ook weer een man!
Een van de betere complimenten van dit moment voor mij :)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Hedwich »

* Tring!
- Met Hedwich.
- Goedenavond met X. Ik ben op zoek naar Y.
- Ow. U zoekt Y.
- Inderdaad.
- O ja... zo heette ik vroeger. Maar waar belt u voor?
- Eeehm... dan denk ik dat ik een verkeerd nummer heb gedraaid. Goedenavond.
* tututututu...

:lol:
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Harro »

Liep vanavond vanaf de tramhalte naar huis. Een paar jongens van een jaar of 16 fietsen langs en schreeuwden mij na: He! meisje!! Offe jongen. Wat ben je nou eigenlijk man!!

Ik dacht bij mezelf: ja, dat vraag ik mij nou ook af! ;) en stiekem was ik wel trots met het gegeven dat ze me man noemden.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Aster »

Sabrina40 schreef: Ik heb toen mijn arm om haar heen geslagen en haar toegefluisterd :
Ehmmmm.....? Een vrouw die een dergelijke inbreuk doet op de fysieke ruimte/afstand van een andere vrouw....ik zou het niet zo kunnen waarderen, eerlijk gezegd, want dergelijk (direct!) gedrag ken ik alleen van mannen.