Aangezien mijn klacht weliswaar de RvB van het VUmc heeft bereikt maar nog geen enkel resultaat merkbaar is,
overwegende dat het 'Onze Minister' was die het VUmc heeft aangewezen als kenniskluis... pardon, kenniscentrum,
overwegende voorts dat ons parlement Onze Minister dient te controleren of zelfs te corrigeren...
dunkt mij dat het wakker maken van parlementsleden en hen informatie te geven over bestaande en zelfs toenemende misstanden een voor de hand liggende weg is.
Da's alles.
Klagen bij de Tweede Kamer
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Klagen bij de Tweede Kamer
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Anon20190501
Ik hoop dat je bedoelde "want werken, ondernemen en/of investeren " want anders kunnen die vergoedingen voor TG zorg niet blijven komen.Alexandra schreef:Er zijn 100 voedselbanken in dit rijke land, zou ook niet moeten, want uitkeringen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20180501
het is en/en Sigrid... 
-
Anon20210626
Heb je het nu over alleen een SRS in het buitenland? , dan klopt die 10K ongeveer . maar een gerenommeerd chirurg zal eerst wat verklaringen willen zien voordat er ook maar iets gebeurd . Dus je zal toch iets van een voortraject ergens moeten doen .Alexandra schreef: Niet iedereen heeft eventjes 10.000 euro klaar staan om voor te schieten als ze naar het buitenland willen, om de malle molen van het VU te omzeilen en daarmee 1-2 jaar eerder kunnen gaan leven, zodat ze niet nog langer hun leven hoeven uit te stellen...
Of heb je het nu over een 'alternatieve operatie ; met gekochte verklaringen ?
Een traject in nederland kan nog steeds in 2,5 jaarheb ik al gemerkt , dus waar wil jij die 1 a 2 jaar vandaan halen ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20180501
Omdat de diagnostiek bij de P.I.I. in veel kortere tijd gedaan kan worden zou dat alleen al een tijdwinst van ongeveer 3 maanden kunnen opleveren, en als je daar de lange wachttijden (VUmc) tussen de verschillende fases door bij op zou tellen en het regelmatig cancelen/vooruitschuiven van afspraken, klinkt minstens 1 jaar tijdwinst niet eens zo raar...
-
Ylse
Ik ben er in 2,5 jaar doorheen gerold. Daarbij kan ik opmerken dat ik mijn srs operatie al ruim een half jaar eerder had kunnen ondergaan. Dus het traject doorlopen kan volgens mij gemakkelijk binnen 2 jaar.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France
-
Anon20210626
Het kan dus zoals ik al zei, dus 1 a 2 jaar tijdwinst daarop? ..............
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20180501
Het kan dus inderdaad maar niet perse en alleen met gekochte verklaringen...
-
janine2363
Mag gek klinken, maar er is iets van een voordeel aan dat in België overwegend alleen ziektekosten verzekerd zijn en dus niet ontharen en zo. Voor mij is dit stukje aanpassing heel belangrijk gebleken, en ik heb dus zonder enige afhankelijkheid of bepaling van wat voor systeem dan ook mijn spaarpot opengetrokken en gedaan wat goed voor mij was en het is elke cent echt meer dan waard.Sigrid schreef:Als er één land is waar een fonds voor osm minder (let wel, ik zeg niet niet) noodzakelijk is, dan is het wel NL.
Vgl. Even met bijvoorbeeld BE:
Ffs - nooit vergoed
Logopedie - nooit vergoed
Psychologische consulten - nooit vergoed
Bvg - soms deels vergoed
Srs - deels vergoed
Ontharing - nooit vergoed
Tracheal shave - nooit vergoed
Hrt - deels vergoed
Daar staat voor een stukje inderdaad tegenover dat de ziekte verzekering minder duur is wegens niet geprivatiseerd. (Om dat argument alvast voor te zijn)
Voor mij speelt het niet meer zozeer, want ik woon niet meer in BE.
Idem voor gesprekken met psychologen (zijn in België geen medici, da's alleen een psychiater want hij mag medicijnen voorschrijven) als ik mijzelf regelmatige gesprekken met mijn algemene & gender psychologe zou ontzeggen dan zou het nu niet zo goed met mij gaan (en ik durf wel te stellen dat het goed met mij gaat)
Maar nu de conclusie die je ook kan trekken, want hier tegenover; Dit is dus ook een bewijs eigenlijk hoe essentieel deze "niet medische" zaken zijn. Hoe kan je aan iemand uitleggen wat het verschil is tussen dat beetje haar wel/niet op je lijf? Als "zorg" betekend wat het zou moeten betekenen, namelijk "welzijn zorg" i.p.v. "gezondheid-in-de-beperkte-zin-zorg", dan lijkt het bovenstaand lijstje mij voornamelijk te zeggen dat het begrip ontbreekt. In ieder geval bij beleidsmakers die denken in budgetten en gemiddelde-kost-benefit per persoon.
Dus als ik een brief zou schrijven (in België) dan, dan zou ik schrijven om mensen bewust te laten zijn hoe transgender zijn voelt. Iets abstracts als "een maand langer wachten in de wachtrij" wat maakt dat nu juist zo pijnlijk ?
En voor de accountants in het systeem: Weten die dat een transgender zonder met zijn ogen te knipperen al die kosten zelf zou willen betalen -omdat het nodig is-, maar dat dat voor bijna iedereen gewoon -onmogelijk- is ?
-
Ylse
Wil je dit statement iets verduidelijken? Want in mijn hoofd lees ik nu dat ik het middels gekochte verklaringen heb gedaan, en ik ben erg zeker van heet feit dat ik geen verklaringen heb gekocht.Daniéla schreef:Het kan dus inderdaad maar niet perse en alleen met gekochte verklaringen...
All changes;
have their melancholy;
Anatole France
have their melancholy;
Anatole France