Ruim twee maanden geleden had ik mijn eerste afspraak bij de endo.
Ik kwam met de hormonen thuis, en was overrompeld door de kermis van die dag, en moest de lange tijd van het wachten op de grote dag verwerken.
Sommige rennen meteen naar de wc om de eerste pleister al in het ziekenhuis te plakken.
Ik heb drie weken gewacht op de bloeduitslagen en ben toen pas begonnen.
en dan alleen nog maar met de pleisters. de androcur bleef in het doosje.
Gisteren mijn tweede bezoek bij de endo, dit keer Dr Klaver. Heb haar geïnformeerd over mijn wachten en dat ik nog geen androcur ben gaan nemen.
Ik wou gewoon eerst een medicijn laten stabiliseren, en afwachten hoe dit op me over komt.
Het heeft zijn werk zeker gedaan. heupwijdte is 5cm toegenomen en dat merk je bij het lopen, serieus. en het voelt super.
mijn voeten en benen lijken warmer aan te voelen. onverwacht contact tussen mijn hand met bv schouder wang, dij of heup geeft een opmerkelijke nieuwe gewaarwording. en dan bovenal mijn borsten beginnen te groeien, het is echt te zien, en vooral te voelen. de tepels zijn gevoelig, harder, en soms pijnlijk. het klierweefsel wat ik al had wordt groter. en mijn gezicht wordt al wat voller,
Het gevoel begon al op de eerste dag, avonds, een opmerkelijk gevoel, alsof k volloop met iets.
en dan de verstilling. de innerlijke rust.
Gisteren ook te kennen gegeven dat ik graag met androcur wil beginnen, maar ook dat ik het wil proberen, omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of het wel goed aankomt bij mij, ik lees er verschillende berichten over. zowel positief als negatief. Ik wil het dus zelf uitproberen, en zeker niet meteen te veel. mijn voorstel was om met 25 mg , een halve tablet per dag te beginnen, en dat was goed, zij wilde wel de afspraak met mij maken dat ik dit dan ook minstens drie maanden consequent doe. want dan kan ze ook iets zinnigs doen met de bloedwaarden. OK afgesproken en ik heb gisteren een uur eerder gekookt om dan maar een uur eerder na de maaltijd mijn eerste halve tablet te nemen. Gisteravond uit geweest, in een roes van welbevinden. misschien en waarschijnlijk suggestie, maar misschien kan het ook wel meteen merkbaar invloed hebben.
Ook had ik een afspraak met mijn psych gisteren, hij maakte een half uurtje voor me vrij omdat ik anders vandaag nog een keer naar Amsterdam had gemoeten, ik had namelijk eigenlijk vandaag pas een afspraak met hem. complimentje voor de psych en de vrouw achter de balie. mooi geregeld.
Met hem gesproken over het gebruik van androcur, prima idee om het zo te doen, en als het niet bevalt kunnen we uitkijken naar iets anders. dat is een ander geluid dan ik meestal lees hier, wat een flexibiliteit, maar ja, dat was de psych, niet de Endo.
vandaag weer om 5 uur gekookt, mijn tweede helft van mijn eerste tablet. het lijkt wel of de verstilling nog iets sterker wordt, ik geniet, ik had vanmorgen geen ochtenderectie. goh, kon me gewoon nog een keer omdraaien in bed.
Van de week realiseerde ik me dat ik een nieuw woordje aan mijn woordenboek kan toevoegen, Blijheid, ! !
2 maanden geleden
-
marianne
2 maanden geleden
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
</body>
-
Saskia
Re: 2 maanden geleden
Fijn voor je. Blij er va genieten
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Met veel plezier je bericht zitten lezen, kan er alleen nog maar van dromen hoe ver jij nu al bent gekomen.
Lekker van genieten zou ik zo zeggen.
Liefs;Lisa
Lekker van genieten zou ik zo zeggen.
Liefs;Lisa
-
Elise
Super fijn om te horen dat je zo veel rust hebt kunnen vinden nu. Lijkt me erg fijn
Was de Endo denk je ook akkoord gegaan als je geen andocur had willen gebruiken en alleen de pleisters zou blijven gebruiken?marianne schreef: Gisteren mijn tweede bezoek bij de endo, dit keer Dr Klaver. Heb haar geïnformeerd over mijn wachten en dat ik nog geen androcur ben gaan nemen.
Ik wou gewoon eerst een medicijn laten stabiliseren, en afwachten hoe dit op me over komt.
Gisteren ook te kennen gegeven dat ik graag met androcur wil beginnen, maar ook dat ik het wil proberen, omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of het wel goed aankomt bij mij, ik lees er verschillende berichten over. zowel positief als negatief. Ik wil het dus zelf uitproberen, en zeker niet meteen te veel. mijn voorstel was om met 25 mg , een halve tablet per dag te beginnen, en dat was goed, zij wilde wel de afspraak met mij maken dat ik dit dan ook minstens drie maanden consequent doe. want dan kan ze ook iets zinnigs doen met de bloedwaarden.
-
marianne
Ja, daar ben ik vrij zeker van. ze begreep mijn beslissing om te wachten, en ze staan ook open, zo kreeg ik de indruk, voor een behandeling met alleen systen100. dit wordt dus ook al gedaan.Elise schreef:Super fijn om te horen dat je zo veel rust hebt kunnen vinden nu. Lijkt me erg fijn![]()
Was de Endo denk je ook akkoord gegaan als je geen andocur had willen gebruiken en alleen de pleisters zou blijven gebruiken?
Mocht je voor SRS kiezen, dan eisen ze wel minimaal een periode het gebruik van androcur. (hoe lang?).
aldus gisteren vernomen.
<body>
</body>
</body>
-
Elise
Dat is goed nieuwsmarianne schreef: Ja, daar ben ik vrij zeker van. ze begreep mijn beslissing om te wachten, en ze staan ook open, zo kreeg ik de indruk, voor een behandeling met alleen systen100. dit wordt dus ook al gedaan.
Ja klopt voor de SRS is het wel nodig dat je zowel de pleisters als de androcur gebruikt. Ik dacht minimaal een jaar, maar dat weet ik niet helemaal zeker.marianne schreef:Mocht je voor SRS kiezen, dan eisen ze wel minimaal een periode het gebruik van androcur. (hoe lang?).
aldus gisteren vernomen.
-
Anon20190516
Gefeliciteerd,Marianne.
Je bent goed bezig,ik ben trots op je.
Dit zijn de eerste stapjes naar je ware ik
Veel succes op je pad naar jezelf.
Liefs Rikki
Je bent goed bezig,ik ben trots op je.
Dit zijn de eerste stapjes naar je ware ik
Veel succes op je pad naar jezelf.
Liefs Rikki
-
Arthas
Mooi omschreven, wat goed dat je zo rustig de tijd hebt genomen om het op jou 'klok' te doen.
Geniet ervan, ik hoop dat je nog veel meer aangename verandering gaat meemaken (:
Geniet ervan, ik hoop dat je nog veel meer aangename verandering gaat meemaken (:
-
marianne
nog even over mijn borstontwikkeling, kan je er enig zinnig iets op zeggen ? na ruim twee maanden ?
het is echt al wat, als ik mijn borst vast hou tussen duim en wijsvinger voel ik een stevige klier, als een heel kleine mandarijn.
het is echt al wat, als ik mijn borst vast hou tussen duim en wijsvinger voel ik een stevige klier, als een heel kleine mandarijn.
<body>
</body>
</body>