startenen stoppen met hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
laura2016

startenen stoppen met hormonen

Bericht door laura2016 »

Zoals ik al eerder in mijn verhaal op dit forum deed twijfel ik erg of ik wel of niet zal starten met hormonen.
Ik leef nu 50-50 en daar zoek ik mijn weg in.
Misschien zouden hormonen meer rust brengen voor mij.
Ikvoel me innerlijk vrouw, maar lichamelijk klopt het niet.
Ik hoop dat ik door de hormonen mer balans zal vinden tussen mijn innerlijk en mijn lichaam en zo makkelijker kan accepteren dat ik in de noodzakelijke gevallen soms als man moet leven. Ik voel me dan meer vrouw lichamelijk denk ik, waardoor ik dat makkelijker kan accepteren.
Ik voel me nu man als ik mannenkleren draag en daar heb ik een afkeer van. Als ik hormonen krijg denk ik dat ik me gewoon een vrouw in mannenkleren voel. Dat lijkt me een heel ander gevoel dan nu.
Stel dat de hormonen me toch niet de rust zullen brengen die ik verwacht wat zijn dan de gevolgen als je stopt ?
Kun je trouwens weer stoppen met de hormonen zonder dat daar risico's aan zitten ?
Met andere woorden: Wat zullen de vrouwelijke hormonen lichamelijk met me doen en wat gebeurt er als ik later weer zou stoppen met de hormonen ?
Alvast bedankt
Laura
Dieuwertje

Re: startenen stoppen met hormonen

Bericht door Dieuwertje »

Als we het over hormonen hebben bedoelen we vaak zowel echte hormonen als hormoonblokkers. Zeer algemeen gezegd: Hormonen brengen blijvende veranderingen in je lichaam aan, hormoonblokkers veranderen alleen zolang je ze gebruikt.
Testosteron blokkers zou dus gebruikt kunnen worden zonder blijvende verandering.
Maar:
1 Ook blokkers kunnen soms voor blijvende verandering zorgen (o.a. kans op blijvende onvruchtbaarheid).
2 Zonder de vrouwelijke hormonen mis je een belangrijk deel van het effect. En dat gaat niet alleen over uiterlijke kenmerken.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Borstvorming kan lastig zijn als je je nog als man wilt presenteren

Er zijn mensen die na enige tijd cypro te hebben geslikt en daarna gestopt zijn effecten hebben die ireversibel zijn . Denk aan libido en vruchtbaarheid .

Ik denk dat wanneer dat intreedt , dat per persoon kan verschillen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Nisss

Bericht door Nisss »

Ik denk persoonlijk dat je eerst duidelijkheid moet hebben over hoe jij jezelf ziet in de nu en toekomst. Ben je in behandeling bij een psycholoog die kennis heeft over genderdysforie? Misschien dat dat zou helpen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk