De verkiezingen staan weer voor de deur.
Uiteraard heeft ieder mens zijn standpunten en voorkeuren voor een partij.
Maar ik denk ook dat wij daarnaast op dit forum allemaal baat hebben bij een kandidaat of kandidate die achter ons staat en onze belangen als transgenders goed vertegenwoordigen. We zijn geen transgenders we zijn mensen !
Mensen die zich als geen ander in ons kunnen verplaatsen staan dit jaar op 3 lijsten.
Ik hoop dat jullie één van onderstaande kandidaten willen steunen en gaan kiezen
Nu in deze tijd is het belangrijk dat er begrip en geld komt voor de genderzorg !
Nu moeten we doorpakken en deze mensen steunen.
Nederland laten zien dat deze kandidaten waardevolle mensen zijn en geen transgenders !
Er zijn 3 'transgender'kandidaten die deze verkiezingen op een lijst staan:
Sophie Schers van Groen Links
Corinne van Dun van D66
Rhianne Gralike van 50 plus
verkiezingen
-
laura2016
-
Alice
Re: verkiezingen
Ik heb moeite met de voorgestelde kandidaten.
Corinne van Dun van D66
Sophie Schers van GroenLinks, 35 op de kieslijst
Corinne van Dun van D66, 45 op de kieslijst
Rhianne Gralike van 50Plus, 35 op de kieslijst
Je stemt dan op kandidaten die niet in de Kamer zullen verschijnen maar je versterkt wel een politieke partij.
Wil je echt op GroenLinks, D66 of op de 50Plus Partij stemmen???
Een van de weinige Kamerleden waarvan je merkte die van transgenderproblematiek kennis heeft en er ook aan wil werken om die te verbeteren is,
Pia Dijkstra staat op 4 van de D66 kieslijst.
Corinne van Dun van D66
Je stemt dan op kandidaten die niet in de Kamer zullen verschijnen maar je versterkt wel een politieke partij.
Een van de weinige Kamerleden waarvan je merkte die van transgenderproblematiek kennis heeft en er ook aan wil werken om die te verbeteren is,
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
Charlotte_C
Met alle respect voor de startster van dit topic, maar nee dit gaat hem voor mij niet worden. Buiten dat geen van de drie genoemde partijen mijn politieke hart heeft, sta ik ook vierkant achter Alice als zij stelt dat je op deze manier stemt op iemand die op een onverkiesbare plaats staat. Ja je kunt als argument opgooien dat als er maar voldoende stemmen worden uitgebracht, dat dit dan voldoende is voor een voorkeurszetel. Echter moet je je met betrekking tot die strategie wel een aantal dingen in gedachten houden. 1) De kans dat iemand op een dergelijk lage plaats met voorkeursstemmen wordt gekozen is bijna verwaarloosbaar laag. 2) WIl je per se op zo'n obscuur iemand stemmen en daarmee een partij die je misschien helemaal verder niet steunt verder helpen? (met punt 2 schaar ik me ook weer achter Alice).
Persoonlijk heb ik, om ook dat even gezegd te hebben, persoonlijk moeite met Mw. Dijkstra vanwege haar donorwetje, maar dat is een andere discussie die hier niet nog een keer gevoerd hoeft te worden.
Als afsluiting wil ik wel nog even de kanttekening plaatsen en me openlijk afvragen of dit forum wel de juiste plaats is voor een politieke discussie. Is het niet beter om het forum niet teveel te politiseren, maar dat is zomaar een gedachte.
Groetjes,
Charlotte
Persoonlijk heb ik, om ook dat even gezegd te hebben, persoonlijk moeite met Mw. Dijkstra vanwege haar donorwetje, maar dat is een andere discussie die hier niet nog een keer gevoerd hoeft te worden.
Als afsluiting wil ik wel nog even de kanttekening plaatsen en me openlijk afvragen of dit forum wel de juiste plaats is voor een politieke discussie. Is het niet beter om het forum niet teveel te politiseren, maar dat is zomaar een gedachte.
Groetjes,
Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
laura2016
Er wordt over alles en nog wat gepraat op dit forum. De politiek is het enig orgaan wat daadwerkelijk wetten kan veranderen en wat mij betreft dus een serieus en belangrijk onderwerp voor nu en voor ons. Genderdysforie is een hot item en komt uit de taboesfeer door de media. We moeten het ijzer smeden als het heet is ! Nu dus en wat mij betreft middels elke manier en dus ook dit forum.
Er zijn partijen bij die ons maar heel weinig serieus nemen en accepteren /respecteren. De partijen die deze mensen op hun lijst hebben sluiten ons in ieder geval niet uit in de samenleving en tonen in ieder geval hun goede wil en respect voor ieder mens. Ik verwacht ook helemaal niet dat deze kandidaten op een verkiesbare plaats staan en dat vind ik ook eigenlijk nu niet zo belangrijk. Ze staan er ! Daar gaat het om. De Partij geeft hen de kans en nog veel belangrijker: Zij durven hun nek uit te steken ! Als transgender die daar al een leven mee worstelt, heb ik voor beiden hel veel waardering en respect !Natuurlijk ben ik het ook niet eens met elk punt van de genoemde partijen, maar dat geldt voor alle partijen.
Trouwens:
Uit globale cijfers blijkt dat in Nederland ongeveer 1,3% zich zich heel serieus niet in zijn/haar geboortegeslacht voelt. Alleen de mensen dus die er echt dagelijks serieus mee vechten.
1,3% van de 12,9 miljoen stemgerechtigden zijn bij een opkomst van 72% 120.744 stemmen
Er zijn 12,9 miljoen stemgerechtigden. Bij een opkomst van 72% is de kiesdeler 61,900. 25% van de kiesdeler heb je ongeveer nodig. Dat zijn ongeveer 15.500 stemmen om op voorkeur in de 2e kamer te komen.
Als we echt allemaal voor deze 3 mensen zouden gaan, kwamen ze er alle 3 in. Ik ben realistisch genoeg om ook te weten dat de kans daarop in de praktijk inderdaad niet zo groot is. Maar ik kan je tal van kandidaten noemen die er op voorkeur in zijn gekomen. En zelfs met veeeel meer stemmen dan de benodigde 15.500. Het is zeker niet verwaarloosbaar ! Deze mensen moeten ergens beginnen en ik ben in ieder geval heel erg blij dat zij dat aandurven !
Verder zoeken mensen vaak bewust een vrouw op de lijst en komen die helaas nog altijd wat lager op de lijst terecht.
Daarbij kies ik ook op een partij vanwege hun standpunten. Los van het feit waar mijn voorkeurskandidaat zich op de lijst bevindt. Een belangrijk punt is wel voor mij hun standpunt ten aanzien van transgenders in de samenleving. Deze partijen willen ons wel, zien ons wel.
Alle 3 de partijen en met name Groen Links zitten op dit moment in de lift. Deze 3 partijen willen echt een samenleving voor alle Nederlanders. Dat zie je aan hun kandidatenlijsten.
Uiteraard heb ik ook een voorkeur voor één van deze 3 kandidaten. Deze spreek ik hier bewust niet uit om er geen discussie en persoonscampagne van te maken. Alle 3 de kandidaten verdienen onze steun en stem !
Wat mij betreft dit onderwerp hier juist thuis. Het hoeft ook helemaal geen discussie te worden. Ik wilde iedereen er alleen maar op wijzen dat deze kandidaten verkiesbaar zijn en wij daar mogelijk ons voordeel mee kunnen doen om stapjes vooruit te zetten.
Laura
Er zijn partijen bij die ons maar heel weinig serieus nemen en accepteren /respecteren. De partijen die deze mensen op hun lijst hebben sluiten ons in ieder geval niet uit in de samenleving en tonen in ieder geval hun goede wil en respect voor ieder mens. Ik verwacht ook helemaal niet dat deze kandidaten op een verkiesbare plaats staan en dat vind ik ook eigenlijk nu niet zo belangrijk. Ze staan er ! Daar gaat het om. De Partij geeft hen de kans en nog veel belangrijker: Zij durven hun nek uit te steken ! Als transgender die daar al een leven mee worstelt, heb ik voor beiden hel veel waardering en respect !Natuurlijk ben ik het ook niet eens met elk punt van de genoemde partijen, maar dat geldt voor alle partijen.
Trouwens:
Uit globale cijfers blijkt dat in Nederland ongeveer 1,3% zich zich heel serieus niet in zijn/haar geboortegeslacht voelt. Alleen de mensen dus die er echt dagelijks serieus mee vechten.
1,3% van de 12,9 miljoen stemgerechtigden zijn bij een opkomst van 72% 120.744 stemmen
Er zijn 12,9 miljoen stemgerechtigden. Bij een opkomst van 72% is de kiesdeler 61,900. 25% van de kiesdeler heb je ongeveer nodig. Dat zijn ongeveer 15.500 stemmen om op voorkeur in de 2e kamer te komen.
Als we echt allemaal voor deze 3 mensen zouden gaan, kwamen ze er alle 3 in. Ik ben realistisch genoeg om ook te weten dat de kans daarop in de praktijk inderdaad niet zo groot is. Maar ik kan je tal van kandidaten noemen die er op voorkeur in zijn gekomen. En zelfs met veeeel meer stemmen dan de benodigde 15.500. Het is zeker niet verwaarloosbaar ! Deze mensen moeten ergens beginnen en ik ben in ieder geval heel erg blij dat zij dat aandurven !
Verder zoeken mensen vaak bewust een vrouw op de lijst en komen die helaas nog altijd wat lager op de lijst terecht.
Daarbij kies ik ook op een partij vanwege hun standpunten. Los van het feit waar mijn voorkeurskandidaat zich op de lijst bevindt. Een belangrijk punt is wel voor mij hun standpunt ten aanzien van transgenders in de samenleving. Deze partijen willen ons wel, zien ons wel.
Alle 3 de partijen en met name Groen Links zitten op dit moment in de lift. Deze 3 partijen willen echt een samenleving voor alle Nederlanders. Dat zie je aan hun kandidatenlijsten.
Uiteraard heb ik ook een voorkeur voor één van deze 3 kandidaten. Deze spreek ik hier bewust niet uit om er geen discussie en persoonscampagne van te maken. Alle 3 de kandidaten verdienen onze steun en stem !
Wat mij betreft dit onderwerp hier juist thuis. Het hoeft ook helemaal geen discussie te worden. Ik wilde iedereen er alleen maar op wijzen dat deze kandidaten verkiesbaar zijn en wij daar mogelijk ons voordeel mee kunnen doen om stapjes vooruit te zetten.
Laura
-
laura2016
Dank voor je reactie,Alice schreef:Ik heb moeite met de voorgestelde kandidaten.
Corinne van Dun van D66
Je vraagt eerst of ik echt op één van deze partijen wil stemmen en vervolgens noem je de beste kandidaten volgens jou, die ook van één van de door genoemde partijen is ? En waarom zou je niet op één van deze partijen kunnen stemmen, los van het feit of ze wel of geen 'transgender'kandidaten op de lijst hebben staan ?
-
laura2016
In ieder geval bedankt voor je reactie.Charlotte_C schreef:Met alle respect voor de startster van dit topic, maar nee dit gaat hem voor mij niet worden. Buiten dat geen van de drie genoemde partijen mijn politieke hart heeft, sta ik ook vierkant achter Alice als zij stelt dat je op deze manier stemt op iemand die op een onverkiesbare plaats staat. Ja je kunt als argument opgooien dat als er maar voldoende stemmen worden uitgebracht, dat dit dan voldoende is voor een voorkeurszetel. Echter moet je je met betrekking tot die strategie wel een aantal dingen in gedachten houden. 1) De kans dat iemand op een dergelijk lage plaats met voorkeursstemmen wordt gekozen is bijna verwaarloosbaar laag. 2) WIl je per se op zo'n obscuur iemand stemmen en daarmee een partij die je misschien helemaal verder niet steunt verder helpen? (met punt 2 schaar ik me ook weer achter Alice).
Groetjes,
Charlotte
Zodoende krijg ik in ieder geval de kans om het uit te leggen.
Het zijn trouwens alle 3 hele sociale partijen die ons nemen zoals we zijn. Linkse sociale partijen die niemand in de samenleving vanuit hun kernwaarden willen en zullen uitsluiten. Laten wij nu helaas nog steeds bij een groep mensen horen die wel regelmatig uitgesloten worden.
Op dat gebied kun je door op hen te stemmen geen echte vervelende dingen verwachten.
Mijn reactie is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar juist om iedereen op zijn minst te laten nadenken om op deze kandidaten te stemmen. Niemand hoeft het met me eens te zijn. Ook voor elke andere mening heb ik respect, zolang hij maar geen mensen uitsluit.
-
Dieuwertje
Noem het laf om dat niet te willen op het forum, maar er zijn een paar onderwerpen die een recept zijn voor het teloor laten gaan van een forum als dit. Er zijn er meer, maar geloof en politiek horen daar zeker bij. Natuurlijk zijn het de moderatoren die daar een beslissing over nemen. Ik heb echter liever een werkend forum waar bepaalde zaken die best wel interessant zijn niet ter sprake komen dan geen forum.Charlotte_C schreef:Als afsluiting wil ik wel nog even de kanttekening plaatsen en me openlijk afvragen of dit forum wel de juiste plaats is voor een politieke discussie. Is het niet beter om het forum niet teveel te politiseren, maar dat is zomaar een gedachte.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
[mod mode on]
Even een opmerking uit de moderator-hoek (dus niet in het rood): we blijven heel voorzichtig met politiek op het forum. Zolang dit onderwerp gaat over de relatie tussen politiek en transgenders staan we het toe.
[mode mode of]
Even een opmerking uit de moderator-hoek (dus niet in het rood): we blijven heel voorzichtig met politiek op het forum. Zolang dit onderwerp gaat over de relatie tussen politiek en transgenders staan we het toe.
[mode mode of]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Nog even over verkiesbare kandidaten, al dan niet bij osm (ons soort mensen) betrokken. Als ik Groen Links toegedaan zou zijn (quod non) zou ik zeker op Linda Voortman stemmen. Zij is al heel wat jaren zeer actief voor ons.
In mijn hoek ligt Vera Bergkamp meer in de lijn. Als voormalig voorzitter van het COC weet ze heel goed waar het bij osm om draait.
Zelf zal ik een andere keuze maken, maar dat is privé
In mijn hoek ligt Vera Bergkamp meer in de lijn. Als voormalig voorzitter van het COC weet ze heel goed waar het bij osm om draait.
Zelf zal ik een andere keuze maken, maar dat is privé
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
En dan nu mijn twee eurocent, met allereerst:
Disclaimer: ik ben zelf politiek actief voor D66. Ik zal me verre houden van politieke uitspraken, wil je daar meer van weten kijk je maar op mijn Facebook
OK, ik ben dus zelf actief, in het lokale bestuur van een politieke partij. Waar iedereen nu met TK2017 (de komende verkiezingen) bezig is, zijn we in dat bestuur al lang en breed bezig met de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar, die we dus GR2018 noemen.
De vraag aan ieder lid is: wil je op de lijst? En zo ja, wil je op een verkiesbare plaats, dus met een kans dat je daadwerkelijk in de gemeenteraad komt?
Ik heb die vraag ook gehad. Nu schrijven de (interne) regels voor dat je niet én in de raad, én in het bestuur mag, en ik ben in het bestuur net begonnen. Als ik dus op de lijst kom, is dat ergens onderaan voorbij nummer 10, en ik ben hier echt niet populair genoeg om met voorkeurstemmen gekozen te worden.
Stel dat ik in de toekomst me verkiesbaar zou stellen voor een van de bestuursorganen, om het even of dat nu de Eerste Kamer, Tweede Kamer, Provinciale Staten of Europees Parlement zou zijn. Stel dat ik daadwerkelijk gekozen zou worden, zou ik er blij mee zijn als blijkt dat dat alleen is omdat ik transgender ben, in plaats van dat dat is omdat mensen denken dat ik mijn werk goed zal gaan doen? Ik wil gekozen worden op mijn kwaliteiten!
Dat alleen al is een reden voor mij om niet op één van de transgender kandidaten te gaan stemmen. Corine heeft dus pech.
Disclaimer: ik ben zelf politiek actief voor D66. Ik zal me verre houden van politieke uitspraken, wil je daar meer van weten kijk je maar op mijn Facebook
OK, ik ben dus zelf actief, in het lokale bestuur van een politieke partij. Waar iedereen nu met TK2017 (de komende verkiezingen) bezig is, zijn we in dat bestuur al lang en breed bezig met de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar, die we dus GR2018 noemen.
De vraag aan ieder lid is: wil je op de lijst? En zo ja, wil je op een verkiesbare plaats, dus met een kans dat je daadwerkelijk in de gemeenteraad komt?
Ik heb die vraag ook gehad. Nu schrijven de (interne) regels voor dat je niet én in de raad, én in het bestuur mag, en ik ben in het bestuur net begonnen. Als ik dus op de lijst kom, is dat ergens onderaan voorbij nummer 10, en ik ben hier echt niet populair genoeg om met voorkeurstemmen gekozen te worden.
Stel dat ik in de toekomst me verkiesbaar zou stellen voor een van de bestuursorganen, om het even of dat nu de Eerste Kamer, Tweede Kamer, Provinciale Staten of Europees Parlement zou zijn. Stel dat ik daadwerkelijk gekozen zou worden, zou ik er blij mee zijn als blijkt dat dat alleen is omdat ik transgender ben, in plaats van dat dat is omdat mensen denken dat ik mijn werk goed zal gaan doen? Ik wil gekozen worden op mijn kwaliteiten!
Dat alleen al is een reden voor mij om niet op één van de transgender kandidaten te gaan stemmen. Corine heeft dus pech.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]